Dayz fyller två år
Dean Halls överlevnadsspel blev starten för en helt ny trend.
#dayz, #arma-2, #bohemia-interactive, #rust, #h1z1, #the-war-z, #infestation-survivor-stories
lagom tills dayz är helt ute så kommer något som är 1000 gånger bättre redan släppts =_=
always use the nubs for cover
Jag är ett stort fan av DayZ sedan starten men det känns som utvecklingen av standalone har stagnerat, jag tycker att det tar alldeles för lång tid med tanke på att en stor del av arbetet redan var gjort i modden.
Nu när jag spelar så känns det fortfarande som att modden var bättre i sitt tidiga skede än vad standalone är efter en ganska lång tids utveckling.
Jag tippar hela modden var gjort av oskickliga amatörer som bara hade tur att det blev så bra som det blev när dom gjorde modden.. det e ju endå bara samma karta som arma2 + zombies.. inte så svårt att koda. Nu när folk faktiskt vill ha ordentliga features kan dom inte leverera och börjar skylla på depression och allt skit.
Den killen verkar inte riktigt rätt iaf... går och klättrar mount everest när det han som ÄR dayz och standalone är otroligt försenat och ofädrigt.. tar inte direkt mycket ansvar. Sen har han inte visat nåt speciellt med Dayz.. modden var ett häftigt koncept men inte mer än ett koncept som är otroligt frustrerande att spela. Skulle killen vara skicklig skulle dayz vara i mycket bättre shape än det är nu. Modden var ju bättre än detta såkallade standalone.
Man kan inte bara sitta göra spel hela dagarna man måste kunna få ta semster...
Well.. det där var en salig röra av fel.
Det var Rocket som skrev modden och problemet som de fortfarande kämpar med är att motorn inte är skriven för den här typen av spel. Även om de påstår att DayZ SA är till stora delar omskriven.
Däremot, min favorit är Breaking Point som numera är portad till Arma 3. Riktigt rolig och de har lyckats fantastiskt med prestandan. Bohemia borde hyra in de grabbarna i stället.
I came here to ruin your day. God sent me.
Det tror jag när jag ser det. Arma 3 har varit ute sedan september förra året och det har inte gjorts många knop på optimiseringssidan. Det är helt enkelt inte deras grej och det har varit så sedan OfP (För er som spelade det..). 2 år in i produktionen upptäcker de att de måste byta motor? Det är så jävla amatörmässigt och det måste Rocket ta på sig.
Skillnaden mellan Real Virtuality och den här hybriden som de kokade ihop för DayZ är att Real Virtuality verkar skala bättre. DayZ SA har bara två lägen, allt avslaget och allting på ultra. I alla fall om man ser till prestanda. Det skulle vara lite roligt och se ifall VBS2 har samma problem, men det tvivlar jag på eftersom de antagligen säljs med dedikerad hårdvara.
Men, men.. jag hoppas de får ihopa det. DayZ är en stor del av mitt liv.
I came here to ruin your day. God sent me.
Tråkigt att det har tagit så lång tid. Många har nog tappat intresset. Vi översköljs med nya spel hela tiden.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Dayz teamet har inte påbörjat optimeringen överhuvudtaget. Från början tog dom enbart bort det som inte behövdes i Dayz, men inget har blivit optimerat precis.
Det är mycket "under the hood" som antagligen varken du eller jag förstår.
Dröjer nog ett par månader innan man faktiskt kan märka en förbättring.