Crysis 2 och Qpad-mattor vanns av...
... de tre som hade alla rätt på frågorna, och sen lite tur.
Det där är i så fall lite halvlurigt, om de som inte vinner får ökad chans. För det skulle i så fall betyda att de som redan har vunnit får mindre chans och kanske därmed låter bli att delta för att det inte är en idé att vara med.
Men om du bara menar att man får fler chanser att vinna ju mer tävlingar man deltar i så är det inget nytt under solen.
Btw, grattis till vinnarna.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
klart att oddsen att vinna ökar ju mer man är med, men det är ju lite mer komplicerat än så. Vem vet hur mycket folk som deltar i tävlingarna, ökar antalet tävlande varje gång så påverkar ju det också chansen. Sen när frågorna är så lätta som dessa var där man med ett par klick kunde ta reda på svaren om man inte redan kunde dem utantill gör ju att antalet som kunde vinna antagligen var nära 100%
Tompa:
Hur blir det då? Ska man överväga vilka tävlingar man väljer att delta i bara för att ens chans att vinna nåt "finare" (en specialutgåva av nyaste, tuffaste spelet) minskar om man vinner något "fulare" (en DVD-film)? Jag väljer att vara med på alla tävlingar som intresserar mig med vinster jag skulle vilja ha. Även om det är en DVD-film som jag kan få för 76kr, eller en specialutgåva med värdet 849kr. Om jag nu skulle vinna en DVD med värdet 76kr "nollställs" jag för vinstchansen på flertalet tävlingar framöver, och få minste om en chans att vinna exempelvis specialutgåvor?
PS. Grattis vinnarna.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Du har helt rätt. Fast det är inte så det funkar i Warhammer online. Där får du ju en ökad vinstchans i nästa enskilda dragning jämfört med de andra tävlande. Det är statisktisk inte alls samma sak. Men det tror jag du redan vet. Svårt att veta om du är fyndig eller inte. Det där med att ton och sarkasm inte går fram på nätet och allt.
Jag blev bara förbryllad över att du svarade "precis så det är" när någon nämnde Warhammer Online, eftersom jag själv anser att det systemet skulle vara ett uselt för FZ-tävlingar (av de anledningar jag tidigare nämnde). Men jag kommer fortsätta tävla!
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/