Operation Flashpoint: Red River
Är Operation Flashpoint fortfarande bäst på co-op efter alla dessa år? Vi provar ett par uppdrag i goda vänners lag.
#operation-flashpoint-red-river, #operation-flashpoint-dragon-rising
Om du verkligen vore en ärlig beundrare av denna serien så skulle du inte blanda ihop originalet operation flashpoint med det arkad trams som sedan kom att produceras i dess namn enbart för ekonomisk vinning. Codemasters tog ett bra spel och varumärke och drog det i smutsen, "Dragon rising" var det anstötliga resultatet.
lol,
1. Största blowjobet till amerikanska armen någonsin, serri någon som sett deras trailers? Så ytterst löjliga, IM A MARINE DAMMIT!
2. Precis som ettan använder det sig av precis samma koncept man slåss bla mot PLA, återanvänd mkt?
3. Ska dem överge det igen? Ett buggigt ofärdigt spel som dem droppar supporten för... aha precis som alla CM titlar förutom Dirt.
Skulle inte förvåna mig om spelet får bättre betyg än IL2, vilket är sorgligt...
lol,
1. Största blowjobet till amerikanska armen någonsin, serri någon som sett deras trailers? Så ytterst löjliga, IM A MARINE DAMMIT!
2. Precis som ettan använder det sig av precis samma koncept man slåss bla mot PLA, återanvänd mkt?
3. Ska dem överge det igen? Ett buggigt ofärdigt spel som dem droppar supporten för... aha precis som alla CM titlar förutom Dirt.
Skulle inte förvåna mig om spelet får bättre betyg än IL2, vilket är sorgligt...
Det är hemskt och äckligt, jag håller med.
Alla sätter sitt hopp till BF3 just nu tror jag.
Besviken på förra spelet... MEN, co-op delen var bland det bästa jag spelat. Mats, en fråga.. är det drop in- drop out i co-op nu? dvs. man måste inte sitta och vänta tills servern är fylld innan man kan starta, och sedan om någon trillar ur så måste man starta om hela processen.. utan man kan join on the fly?
"High life on low budget"
3/3! Lika bra att vi sätter betyget redan nu eftersom ni uppmärksammat att spelen ingår i samma serie och därför är precis lika bra. Vi förutsätter också att det är samma recensent som åtar sig uppdraget. Och att månen står i rätt vinkel till solen så att varulvar kan para sig. Det är ingen vacker syn men de ska väl få ha lite roligt. Dessutom är ungarna ofantligt söta, fastän de gärna biter av en lem (av dig) hellre än blir gosade med. Vart var jag nu... justja. Operation Flashpoint. 3/3!
Om man ser det som ett eget spel, vilket det ju faktiskt är, och inte en uppföljare på orginal opf så är codemasters opf ganska bra och detta kanske blir bättre och underhållande. Men något "riktigt" opf är det inte! det är i så fall ArmA som är det...
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Svårt att adda en "jump" feature?
En av anledningar till att vissa spel plockat bort "jump" är pgr av bunny jumping.
Det kunde de löst med max 3 hopp per minut?
Finns inget värre i spel när en trottoarkant på 3cm gör att man inte kommer förbi!
Varulvar para sig? Ulala måste skådas!
Svårt att adda en "jump" feature?
En av anledningar till att vissa spel plockat bort "jump" är pgr av bunny jumping.
Finns väl kontrollerade former med jump? Liksom som att det är 2 sek cooldown på jump eller nåt?
Är det inte bara att göra så att man inte kan varken lägga sig ner eller sätta sig på huk när man är i luften? Plus att man inte hoppar tillräckligt högt för att det ska bli för svårt att sikta på en, men tillräckligt högt för att komma över små hinder?
Jag säger det igen...
Blanda inte in Bohemia Interactive's original OFP(Operation Flashpoint) när ni recenserar Codemasters skapelse...
Bohemia Interactive är originalutvecklarna av OFP och Codemasters har inte lyckats att komma i närheten av vad Bohemia Interactive har lyckats skapa.
Codemasters 'stal' mer eller mindre namnet från Bohemia(det ursprungliga sammarbetet sprack) och codemasters tog med sig namnet och utvecklade en egen version av OFP.
Bohemia Interactive =
OFP(Operation Flashpoint)+diverse add-on's
ArmA(Armed Assault)
ArmA 2
samt Virtual Battlespace(VBS1, VBS2)
Codemasters=
Operation Flashpoint: Dragon Rising
Operation Flashpoint: Red River
lol,
Det är hemskt och äckligt, jag håller med.
Alla sätter sitt hopp till BF3 just nu tror jag.
RO-2 för min del men visst BF3 blir nog bra det också
Dragon Rising var det största spelbesvikelse jag upplevt någonsin.
| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |
Kanske finns det fortfarande hopp? Då få det bli att testa.