Nintendo 3DS
Den 25 mars släpps Nintendo 3DS. FZ åkte till Amsterdam och testade en tidig version, läs vår rapport från den tredimensionella framtiden.
#nintendo, #asphalt-3d, #steel-diver, #super-monkey-ball-3d, #mario-kart-3ds, #professor-layton-and-the-mask-of-miracle, #tom-clancys-splinter-cell-3d, #kid-icarus-uprising, #assassins-creed-lost-legacy, #super-street-fighter-iv-3d-edition, #kingdom-hearts-3d, #resident-evil-revelations
Jag vet inte om jag håller med om att det är ett imponerande startfält. Det mesta är omgjorda versioner på redan befintliga spel - vilket i sig inte behöver vara dåligt, men jag hade gärna sett mycket nya spel i befintliga serier snarare än samma spel från ovan nämnda serier, alternativt helt nya IP:s.
Ett övervägande om ett köp råder det dock ändå.
Har beställt en 3DS sedan några veckor tillbaka och är fortfarande säker på ett köp trots den korta batteri tiden, kommer dock spela mina 3ds spel hemma vid ett närliggande eluttag, så batteritid kommer inte vara ett problem alls.
Det som motiverar mig mest dock till ett köp av 3DS är min saknad av en bra handhållen konsol. Länge velat köpa en DS men andra saker som kommit imellan, så nu när pengarna tillåter så ska jag äntligen äga en liten nintendo konsol!
Väntar med förhandsbokning tills jag sett vilka spel som lanseras första dagen. Jag köper en ny konsol för spelen, inte för tekniken.
Kommer högst troligen att avboka mitt exemplar då jag inte tycker det är okej att ta 2795kr för en bärbar konsol som kostar 1700kr i USA. Visst är det transportkostnader och inköpspris skillnader men kom igen!! 1000kr är inte ok. Luktar pris konspiration här eftersom både webhallen och cdon höjde priset med 300kr samma dag som Nintendo meddelade priset i USA. Men kommer väl köpa en i framtiden, kanske efter sommaren när priset har blivit mer resonliga och spel har släppts.
Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.
Priserna i USA blir alltid högre än vad de ser ut. Det läggs på en så kallad "sales tax" när man handlar, hur mycket varierar från delstat till delstat, men den syns aldrig när priset redovisat. Visst är det ofta billigare i USA, men skillnaden är mindre än man tror.