The Dream Machine
Ett svenskutvecklat indieäventyr av lera i en vanlig vardag? Kan det vara något? Ja, absolut!
Gillar inte när spel släpps i fem delar... Ser heller att dom lägger ihop alla och man köper allting på en gång. Borde inte det göra allting bättre? Visst dom får in pengar snabbare på detta vis men nej jag gillar det inte.
Gillar inte när spel släpps i fem delar... Ser heller att dom lägger ihop alla och man köper allting på en gång. Borde inte det göra allting bättre? Visst dom får in pengar snabbare på detta vis men nej jag gillar det inte.
Jag kan hålla med dig. Det känns jobbigt att behöva vänta ett halvår innan det hela summeras.
En Bamseponny av folket
Jag kan hålla med dig. Det känns jobbigt att behöva vänta ett halvår innan det hela summeras.
Om det inte tar mer än ett halv år vilket jag är rädd att det oftast gör... Kolla bara på Sonic 4 Episode 1.
Om det inte tar mer än ett halv år vilket jag är rädd att det oftast gör... Kolla bara på Sonic 4 Episode 1.
I det fallet är det bara konstigt att det heter Episode 1, för mig kändes Sonic 4 komplett. Åtminstone som nedladdningsspel betraktat.
En Bamseponny av folket
Ser väldigt vackert ut.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Spelade nyss klart kapitel 4 utav denna serie, är helt tagen utav hur bra det är. Förstår inte varför spelet inte är större.
Det är det bästa point'nclick äventyret som kommit ut i modern tid med smarta pussel, otäck atmosfär och fantastiskt spännande story.
Spelet har utöver det en subtil och rolig humor, samtidigt som den har en mycket djupare filosofisk mening om livet, drömmar och den bistra verkligheten.
Förstår inte hur folk kan tycka det är rimligt att ge Tim Chafer 3,3miljoner att slarva bort men inte ge Svensk Indie 100kr.
En annan grej med, spelet är ännu ett exempel på hur spel kan vara konst och berör betydligt djupare än "Dead Esther" som det blev sånt ramaski om.
Kapitel 4 släpps på steam imorgon, så kör bundlet och se om du hinner klara 1-2-3 tills dess. Jag tvivlar på att du är smart nog :>
iObject!