Just Cause-demon släppt

Inaktiv
Skrivet av Thinner:

jag inte vet hur man använder grappling hook (förklara snälla).

Jag tror de har stängt av grappling hook i demot. På 360 är det en knapp som inte är tillsatt någon funktion (X), alla andra har en funktion. Verkar lite misstänkt.

Skrivet av Goofy:

Och sen om man ska snacka om overklighet i ett spel..

Står på en körande bil, och vips så hänger du i baken på en helikopter, snart därefter har du hoppat in i cockpit och tagit över spakarna...OK!!

Jag tror inte direkt att Avalanche Studios har satsat på verklighet här. Det är ju en av de grejer som gör spelet roligt. Hänga efter en helikopter, hoppa ut från bilen efter att du har kört ner för ett stup och sedan glida ner till marken med fallskärmen. Det är roligt.

Medlem

alltså, det är riktigt irriterande att man inte kan ändra kontrollerna och att man inte kan använda musen!!! i menyn. Hur svårt kan det bli att lägga till de två enkla funktionerna. om det inte är någon uber tryck knappning i controlmenyn man måste trycka på för att kunna ändra.

signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Thinner:

Hur kan ni klaga så här mycket? Låter ju riktigt illa om man bara lyssnar på er, vilket det INTE var!

Ett svar jag kan tänka mig är att vi som klagar helt enkelt inte tycker det är bra. Somliga tycker om det mer, andra mindre. Tror inte det är mer komplicerat än så

Själv gav jag det en andra chans och spelade i ytterligare ett par timmar med flertalet omstarter, och kan nu med gott samvete säga att jag fortfarande tycker det är ett dåligt demo helt utan känsla, med alltför ojämn grafik och gameplay för att jag ska kunna kalla det för en kvalitetsprodukt av något slag.

Skrivet av Metric:

Den bästa GTA Kopian som gjorts hittills.

Min röst där hamnar på #Saint's Row. Om du har tillgång till en Xbox360 så rekommenderar jag att du tar en titt på det, om du gillar GTA

Edit: Förresten.. varför har nästan alla människor i #Just Cause ryggsäck..?

Medlem

Tror precis som många sagt att 360 versionen är bättre.
Både grafiskt och kontroll mässigt dock var PC versionen
absoult ingen skam tampas nog med Gta spelen när
det släpps skulle jag tro.

Medlem

Forum verkar dom inte hört talas om att man kan ha heller!! hittar inget sådant varken hos edios, avalanche eller spelets hemsida. Är de kompletta amatörer eller?

signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av matte__86:

Yepp, en besvikelse.
Inte mycke till känsla och kontrollerna va oerhört känsliga i fordon, medans man fick swinga me musen för att nåt skulle hända.
Vet inte vad jag ska tycka.

Hyffsat skoj att freeroama.
Stör mej fortvarande på styrningen av fordon, men för övrigt har ja vant mej vid spelets egenskaper.
Lite väl scriptat som några har sagt innan.
Men tror att "riktiga" spelet kommer ändra lite på folks uppfattning.

(någon mer än jag som hittat snipern? den va rätt skoj)

signatur

.

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Metric:

Min röst där hamnar på #Saint's Row. Om du har tillgång till en Xbox360 så rekommenderar jag att du tar en titt på det, om du gillar GTA

Får jag fråga varför du gillar Saint's Row mer? Jag kunde inte någon känsla alls i det spelet. Gillade inte fordonen, de accelererade för fort och var alldeles för snabba. Tyckte inte om hur karaktären såg ut och miljöerna kändes konstiga på något sätt.

Medlem

Tycker spelet kändes väldigt mycket 90-tal. Fult och b-igt.

Medlem

Ingen annan som har problem med att starta spelet? hittar ingen annan som har problem. Störigt...

Medlem

ja det kändes som en ren konsoll port... trist

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:

Ingen annan som har problem med att starta spelet? hittar ingen annan som har problem. Störigt...

Jag har problem.. skicka felrapport o grejjer säger den bara :/

Medlem

Fick ladda ner ifrån Fileplanet, FZ fungerade tyvärr inte...

men

Just Cause är ju för himla härligt , klart en bra konkurrent till GTA serien. Gillar explosionerna

Medlem

Seriöst, ja befarade att alla negative kommentarer skulle stämma. Och det gjorde dom, ack så väl! Detta spel kunde varit häftigt år 2002, men nu är det ju skräp. Sämst ljud, sämst grafik, sämst känsla o framförallt, sämst *censur*.

SKRÄP!

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Jag kan inte heller starta spelet.
Uppdaterade drivisar till grafikkort, ljudkort och moderkort utan någon effekt.

Loading-baren rör sig nån millimeter fram och sedan tillbaka igen och sedan dör spelet utan nåt felmeddelande eller något.

Win XP 64-bit
Radeon X800 Pro AGP
Athlon 64 CPU

VIA HyperionPro 4in1 5.09A drivisar
ATI Catalyst 6.8
Realtek AC'97 A3.91

EDIT: Skickade mail till Avalanche Studios för att se om dom har nåt att säga till dom som har problem med att få demot att funka.

Medlem

Tycker det var svin kul på xbox 360 iaf, ska tanka och kolla hur det är på dator.

Skrivet av Goofy:

Trodde känslan skulle vara i likhet med GTA SA, men va fel man hade...

Om du har Operation Flashpoint i tankarna när du sätter dig och spelar Quake4 så kanske det inte är så konstigt att du blir förvånad.

Det här är ingen GTA-klon, det är ett fritt actionspel.
Någon som kommer ihåg begreppet doom clone? Per definition (den definition söm nämns på wikipedia) är till och med ET:QW en "doom clone". Jag behöver knappast förklara hur mycket doom-klonen QW skiljer sig från det uråldriga genredefinierande spelet.

Är det inte dags att vi droppar löjligheterna och slutar förvänta oss GTA så fort som man kan hoppa in i ett fordon och free-roama? Frihet, öppna världar och möjligheten att använda allt som finns i spelvärlden är framtidens stora spelkoncept. Detta betyder dock inte att man bör fövänta sig att alla spel skall vara GTA.

Spelkänslan i JC är inte som spelkänslan i GTA. Den ligger på ett helt annat plan, och på vissa punkter så bleknar San Andreas totalt i jämförelse.

Medlem
Skrivet av matte__86:
Skrivet av matte__86:

Yepp, en besvikelse.
Inte mycke till känsla och kontrollerna va oerhört känsliga i fordon, medans man fick swinga me musen för att nåt skulle hända.
Vet inte vad jag ska tycka.

Hyffsat skoj att freeroama.
Stör mej fortvarande på styrningen av fordon, men för övrigt har ja vant mej vid spelets egenskaper.
Lite väl scriptat som några har sagt innan.
Men tror att "riktiga" spelet kommer ändra lite på folks uppfattning.

(någon mer än jag som hittat snipern? den va rätt skoj)

Vart hitta du den

Medlem

Varför kan dom inte ha en normal FTP server utan den här jäkla skiten, då kan man iaf stå i kö tills man kommer in utan att sitta o klicka på samma skit hela tiden, eller varför helt enkelt inte börja med torrents som är helt överlägset?
Hatar att klaga men jag kan inte ens minnas när det funkade att få ner nånting från FZ.

Inaktiv

Här finns snipern.
[http://img224.imageshack.us/img224/7531/snipakm5.png]
Ovanpå ett av husen i staden där man ska hämta bilen i sista uppdraget.

signatur

.

Inaktiv

Var rätt kul, solen gick dock ner när jag skulle köra prototypen till ett ställe, när jag skulle ladda om och testa igen så stängdes spelet av.. verkar som om jag får spela om allt

signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem

Klagomål i all ära men vänta och se hur det RIKTIGA SPELET är. Visst, demo-versioner ska ge en förhandstitt av det riktiga spelet men, som så många demo-versioner brukar påpeka, så reflekrerar ofta innehållet i demot inte inne hållet i det riktiga spelet till 100%.

Och för er som inte kan ladda ner från FZ: Högerklicka och välj "Spara mål som". Förmig brukar det inte fungera heller med att bara vänsterklicka på länken.

signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Nu kom jag på när jag körde prototyp bilen att man kunde välja vapen, raketen är ju riktigt roligt, hur fina explosioner som helst, Prototyp bilen & Helikopter is the shit!

Kul spel! Bör testas!

signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem

Ursh va horribelt spel!
- Ingen känsla what so ever..
- Striderna var ju sämst
- Vapnen sög
- Man ser knappt sina motståndare
- Körkänslan var inge vidare, bättre än många andra dock
etc etc..

Detta kanske funkar någolunda till konsol men till PC var det klart värdelöst. Synd som fan

signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Ofta man står på motorhuven och stryn liksom.. Ganska orealistiskt om man säger så..
Sen när man åkte motorcykel och svängde minsta lilla så blev det som en U-sväng nästan..

Spelet verkade bra alltså hur dom tänkte med uppdrag och fallskärmen och hoppa från bilar till bilar.. Men Gameplay sög totalt.. Kanske att dom fixar det lite men det hjälper inte..
Grafiken var ju däremot snygg

Medlem

Hmm.... det där tyckte jag inte var kul. Spelade på PC'n. Kan tänka mej att det är roligare att spela på 360'n.

Grymt flyt i grafiken dock, även om jag personligen inte tyckte det var speciellt snyggt. Saknas nått stämningshöjande. Föredrar faktiskt Boiling point över det här.

Men fullversionen kanske är bättre. Hoppas det iaf!

signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av Metric:

Skrivet av Kyraal:

Edit: Förresten.. varför har nästan alla människor i #Just Cause ryggsäck..?

Jag har hört talas om "Saint´s Row" och är sugen på att testa det. Dock har jag ingen Xbox 360. Väntar på PS3 ja serru! Men man har säkert någon polare som har har en 360 och Saint´s row.

signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Medlem

Nej det här lät inte som en hit, måste försöka testa demot på 360 hos en kompis se om det är bättre där och då kanske skaffa spelet till xbox istället.
nu ska jag iaf ta och mysa lite med GTASA till PS2 istället

Ang saints row så är det faktiskt rätt coolt, spelat demot men det lider av dålig kännsla i fordon.

GTASA är fortfarande kungen

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Japp, klickar man EN gång och sen klagar en timme på forumet som för övrigt är GRATIS osv så får man oftast inte hem filen.
Men om man, som flera sagt, klickar (för m ig två gånger) ett par gånger så startar laddningen sen.

signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]
GTASA är fortfarande kungen

Jag har alltid varit ett stort fan av "Grand Theft Auto"- spelen, men jag fastnade inte för San Andreas som jag trodde jag skulle göra.

Jag kommer ihåg att jag var helt till mig när San Andreas släptes på release-dagen och de första veckorna spelade jag som en tok! Men sen hände någonting. Jag tröttnade på det fast jag bara klarat 30% av spelet. Spelet tilltalade inte mig något mer.
Vice City har jag spelat igenom säkert 5 gånger och skulle utan problem kunna spela igenom det igen, likaså GTA 3.

Jag har även vänner som delar min uppfattning om San Andreas, de har också tröttnat på det och sålt iväg det.

Jag kan inte säga vad det beror på att jag tröttnade på San Andreas så fort, men en bidragande faktor kan vara "storleken" på spelet.
T.ex Om du fick ett uppdrag i en stad och skulle över till en annan stad och utföra det, och du fick mission failed, var du tvungen att köra om hela alltihopa igen, vilket var drygt när man spelade "mindre roliga uppdrag". För som ni vet, är San Andreas ett stort spel med mycket långa avstånd. Kontrollen på PS2 var inte heller den bästa, likaså på PC tyvärr.

Jag vill inte klanka ner på den annars så lysande GTA-serien, men tyvärr så är detta vad jag känner om San Andreas.

Jag tycker utan tvekan att Vice City var det bästa GTA-spelet. GTA 3 kommer på en andra plats för mig och GTA 1 & 2 kommer sen..

signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Medlem
Skrivet av Metric:

Jag tycker utan tvekan att Vice City var det bästa GTA-spelet. GTA 3 kommer på en andra plats för mig och GTA 1 & 2 kommer sen..

Håller fullständigt med om detta!

Sen ligger det en del i vad slartibartfast säger om det eviga tjatet om <insertgamename> klon så fort något kommer

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar