Playstation 3 i butik den 23 mars

Medlem

kommer inte spelen till ps3 vara svin dyra? typ 650-750kr har jag hört, blueray ska ju vara dyrt format

Skrivet av oRRen:

Nä, men det är ju vettigare att köpa

Äh, du prioriterar snett. För trettio lax får man ju en hyffsad espressomaskin och en kvarn!

d0e
Medlem

Äntligen bra nyheter babes. Det kostar att ligga på topp vettö

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av PvtNils:

En snabb lite fråga här, är ps3n regions fri? Probbet med Wii och 360 är ju att man inte kan importera alla de härliga spelen som släpps utanför europa, så det skulle vara väldigt bra om ps3n var fri från att sånt crap.

Ja, PS3-spelen är regionsfria.

Men inte filmerna.
Denna gången har vi oturen att hamna i en egen region, på dvd delar vi region med Japan, fast nu är det japan och nordamerika som är i samma region.

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Okej, men säg istället ett Ati R600, en stor LCD-teve och sen ett jävla bra PC-spel då.

Undrar om bara prestandan från ett Ati R600 slår en PS3:a.

Och vad kommer ett X2800XTX att kosta då? Runt 6000kr skulle jag tippa på. Visst, vill du spela dina PC-spel helt flytande på maxad grafik så får du väl göra de. Men jag har iaf möjligheten att köra samma spel som du, bara inte på högsta grafiken, men då kommer du aldrig att få möjligheten att köra dom spelen som jag har tillgång till med en PS3. Att bara tänka på datorn som gamer är rent ut sagt idiotiskt, ni har bara tillgång till ett få antal dåligt portade versioner av vad en riktig gamer har. Och något som är guld med PS3 är att spelen är regionsfria, så du kan spela alla spel som tillverkas till konsollen. En riktig gamer prioriterar datorn sist, kanske uppgradera den vart 3-4:e år istället för att uppgradera varje halvår. Sänk bara grafikinställningarna så kan du klara dig så länge, allt eyecandy får du ändå så från konsollerna.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Att bara tänka på datorn som gamer är rent ut sagt idiotiskt...

Visst kommer det väldigt bra spel på konsoler, men fortfarande är marknaden störst hos PC. Och dessutom har PC väldigt bra regionsfria spel, samt en mer dynamisk utveckling. Jag är väldigt sugen på en PS3, men fördelarna med en PC överväger. Med PC:n finns t.e.x. tangentbord och mus som alla spel stödjer, hos en PS3:a, eller t.e.x. en XBOX360, för den delen, stödjer dom flesta spelen inte dessa (min uppfattning). Min PC hemma håller på att förvandlas till en allt-i-allo-multimedia-maskin (HTPC), där jag kan surfa på internet, titta på film från hårddisk, lyssna på internet-radio, spela spel m.m.. Dock kan jag inte laga mat och diska med den, men det kanske är lite för mycket att begära. En PS3:a har tillgång till Linux, det låter väldigt bra, men en PC kan också ha Linux. De enda fördelarna jag kommer på med spelkonsoler är att dom är enkla att handha och att spelen är optimerade för hårdvaran. Nu kommer ni konsolnördar säga att ingen riktig gamer har bara en PC/HTPC som spelmaskin hemma. Ni får gärna tycka så, jag anser helt enkelt att HTPC:n är den bästa mångsidiga "spelkonsolen" på marknaden just nu, dock lite komplicerad, men med kunskap kan det bli en väldigt praktiskt och lättsam maskin, som är uppdateringsbar och modifierbar enligt användarens tycke. Spelkonsoler är bara till för att vara enkla och statiska, men jag tycker att enkla och statiska ting är väldigt tråkiga, tvärtemot en HTPC.

Vill också tillägga att inte alla bra spel utvecklas till konsoler, det finns också bra spel till PC. Om man vill spela alla bra spel som finns får man väl ha en bra dator och PS3, det är ju upp till vad man prioriterar.

signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

123
Skriv svar