FZ Poll: Hur stor andel av dina spel har du klarat?
Brukade köra igenom varenda spel jag hade, men på senare år så jag jag köpt ett flertal spel som aldrig klarats av. Vissa av dem har jag ens inte spelat överhuvudtaget! Finns inte tid.
Men ändån så köper jag fler spel när intressanta titlar släpps. Kommer köpa Mass Effect till PC när det släppts, till exempel.
ingen aning, då jag mest kör online men typ 85%+
Svårt att varva wow eller cabal. Spelen är oftast inte uppbyggda som förr i tiden när man nötte igenom ett på en halv dag.
"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
:$
Dito, jag kan räkna på ena handens fingrar vilka spel jag klarat. Det har hittills bara blivit Max Payne och Call of Duty 2:s sp-del...
Anledningen är att jag inte har tålamod med att sitta och nöta sp när onlinespelande är såååå mycket roligare. Det blir mest en slags tutorial ett tag för onlinespel.
Har förresten haft F.E.A.R. installerat ett bra tag och tänkt "ta tag" i det, men men....
"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd
När har man klarat ett spel?
Jag har spöat sista bossen i både Uncharted och Ratchet & Clank: ToD, och jag har tagit medalj i alla lopp i GT5p, men jag har inte 100%. Måste man ha det för att ha klarat spelet, eller räcker det att se eftertexterna?
Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck
Inte är det mycket iaf. Särskillt vad gäller konsoll. Helt sjukt vad pengar man slösar på svindyra konsoll-spel som man tröttnar på efter två timmar.
Vad gäller PC så är det bättre på den fronten då jag bara köper det jag vet att jag gillar och vill ha. Där har vi kvalitee!
Själv så har jag en relativt hög procent av de spel jag köper som jag klarar av. Ligger nog kring +90% någonstans. Även om jag köper ett spel för enbart ett singleplayer eller multiplayer läge kör jag bägge. Man vill ju ha så hög valuta för pengarna som möjligt.
"To do all that one is able to do, is to be a man; to do all that one would like to do, is to be a god."
De flesta spel jag börjar med går jag minst 2-3 varv på börjar på normal level sen hårdare och om jag gillade det går kör jag även lätta, men sen de man millar kan man ju fastna i gick 11 varv på Splinter Cell Chaos Theory sen dog mitt grafik kort
//Obs mina åsikter
Vengeance
Frågan är dåligt ställd och texten som hör till förvirrar. Om definitionen är att man ska låsa upp alla achieivements så är siffran för min del hopplöst låg. Det är få retail-spel på Xbox 360 där det är rimligt att låsa upp allt Ta Guitar Hero-spelen till exempel. Jag skulle tro att det bara ytterst få som fått upp allt. t.ex. "Meet your maker" där man ska vinna mot spelets skapare är inte direkt lätt att klara, inte heller att man ska få 5:a på alla expert låtar osv.
Om definitionen är att klara fram till slutbossen är det en annan femma. Då har jag nog klarat de flesta spel jag spelat en bit in i. Vissa spel ger man upp efter en liten stund så de räknas knappast in i ekvationen.
Låg som andra som svarat här mycket högre för 10-15 år sedan när det var SNES och NES man spelade. Nu kanske man klarar igenom ett spel varje år om ens det. Pinsamt men det finns inget som fängslar mig nog mycket för att spela igenom hela. Sedan hjälper det väl inte att man spelar spel som inte har något slut, tänk Sim City och MMO spel.
osv.
Jag tenderar till att tröttna efter ett tag när det dyker upp ett svårt element, tex som nu i R6:V2 när man måste vandra själv av ngn dum anledning och det är ett ställe med massa fiender och långt mellan checkpointsen.
Klarar jag inte ett moment på runt 10 försök så tröttnar jag, och tar en paus, men ofta så börjar jag aldrig igen.
Uncharted var dock ett av de få spel med massa jobbiga moment OCH monster (vilket jag hatar i spel) som jag ändå klarade...
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
Spelar alltid klart spel jag påbörjar, förutsatt att de inte är totalt usla då jag avinstallerar dem bums.
C&C Tibirium Sun avslutade jag aldrig. (det gamla)