Inlägg av drakon64
Inlägg som drakon64 har skrivit i forumet
En sak som jag undrar är om MULE kommer funka på coren, känns tveksamt.
Nej, mule funkar inte. Core är bara en siffra. Man börjar med 40. Och för varje bombardemang så minskar siffran. Det är inte hit points, som andra byggnader.
Däremot kan du ju använda mules på forten som vanligt.
Jag körde den ett par gånger i går och gillade den skarpt. På sätt och vis liknade den Sky Temple i det att det spawnas platser som man ska kämpa om. Men det är ännu mer fokus på lane push, så jag tror att specialists kommer att vara riktigt bra på den här kartan. Kommer nog att se många Sylvanas i HL. Själv vann jag två gånger med Gazlowe till exempel.:)
"Hårda ord och förolämpningar är inte ovanligt och för många, särskilt yngre spelare, kan det vara avskräckande att ge sig in på en server."
Jag skulle nog säga att det inte bara gäller yngre spelare. Jag är 35 och känner likadant ibland. Jag tycker om att tävla i det mesta, även i spel. Men när det blir flaming och trash-talk försvinner glädjen för mig.
När man har jobb, och ännu mer om man har familj, så vill man ju att tiden man lägger på spel ska vara kul. Inte alltid man har hur mycket fritid som helst. Men när folk börjar snacka skit innan en match ens har börjat blir åtminstone jag rätt less (jag kör mest Heroes of the Storm på sistone).
Apropå Robbis kommentar vill jag säga att det är ju skillnad på att skämta och snacka skit med kompisar om man känner varandra. Att man höll på så för 20 år sen håller ju dock knappast som argument för att det ska vara okej att flama okända personer online nu. Det tycker åtminstone inte jag.
Det är väl bra att organisationer försöker göra något, även om det givetvis inte leder till några omedelbara förändringar.
Ett par tips för alla som vill spöa Cho'Gall. Just nu när det finns en Cho'Gall i båda lagen i nästan varje match i QM, så är Brightwing mycket bättre än tidigare. Spamma Polymorph på motståndarens Cho'Gall och Pixie Dust på din egen Cho'Gall. Och Rewind lv 20 gör att man kan förhindra Cho'Gall att dominera late game.
Hjältar med Giant Killer är också perfekta att spela för tillfället. Som Raynor till exempel. Kharazim är grym också med sin 7-sided-strike, eftersom den också är baserad på procent av motståndarens hit points.
Och kom ihåg: Försök aldrig slåss mot honom 1v1! Det slutar sällan lyckligt.
Jag får ofta lust att spela igenom Zelda 2 varje sommar. Vissa år tar jag mig hela vägen, andra år känner jag mig nöjd efter att ha kört halva eller så.
Jag använder också adblock, men har undantag på fz som en del andra här. Förut buggade det ur och blockerade reklamen, trots att sidan var vitlistad. Men på sistone funkar det (utan att jag ändrat något).
Vill även tillägga att jag tycker att reklamen på fz.se har blivit mycket vettigare och mer relevant, så där har ni gjort ett bra jobb.
Från polisens sida gör det troligtvis detsamma om det är Starcraft eller baseboll. Lagarna för illegalt spel och mutor borde vara likadana för vad det än gäller.
Tråkigt att det förekommer läggmatcher, men det är ju ändå bra att det uppdagades.
Heroes of the Storm. En match till. En match till sen skall jag laga käk. En match till.
Matcherna är ju runt 20-30 min så de är ju korta och "går fort" så då blir det "en match till!" ganska naturligt.
Blizzard är bäst på att göra beroendeframkallande spel. Men det visste alla redan.
För mig är det också Heroes som är mest beroendeframkallande. Jag har spelat rätt mycket Starcraft genom åren, men då blir jag oftast nöjd efter några matcher. Jag blir liksom lite "mentalt trött". Heroes däremot kan man spela hur länge som helst.
Jag har bestämt att ta en Heroes-fri söndag i dag. Får se om jag lyckas hålla det.
Har varit lite nyfiken på det här. Tycker konceptet verkar coolt, och många säger ju att det är skoj.
Ska kolla upp det när det släpps officiellt. Early access och beta-versioner är inte riktigt min grej dock.
Det
Då jag inte gillar hjälte-konceptet i 3an, så är det inget för mig.
är ju inte bara warcraft 3 som kör med hjälte konceptet du har även hjältar i wc2
Mitt minne kanske sviker men jag har inge minne av hjältar i 2an. Vilka hjältar tänker du på då ?
Hjältarna var väl vanliga units med buffade stats, vill jag minnas? Alltså inga speciella förmågor, inget levlande och inga items. Alltså ingen hjälte i stil med WC3 eller MOBA-spelen. Starcraft har ju gått mer på den linjen också.
Då jag inte gillar hjälte-konceptet i 3an, så är det inget för mig.
Tyckte det var det bästa i wc3
Jag gillade hjältarna när jag spelade single player-kampanjen, som jag för övrigt tyckte var riktigt bra!
Däremot föredrar jag att spela utan hjältar i multiplayer, som i warcraft 2 och starcraft 1-2.
Tänk om dom kunde gjort ett RTS i stil med dem första C&C & RA...
Vågar inte gissa hur många timmar jag la på det spelet innan tonåren.. <3
Grey Goo är väl ett RTS i stil med C&C och RA? Det verkar ju vara hyggligt bra om man tycker om den typen av RTS.
Men personligen har jag alltid gillat Blizzards RTS bättre.
Till den som tyckte om murar: Jag minns att det var den enda förändringen i Warcraft 2 jag inte gillade. De hade tagit bort både vägar och murar!
Jag var inne i Linux-svängen för ett antal år sen, men känner mig väldigt tveksam. Det är ju mycket som är praktiskt och bättre än Windows, men det funkar helt enkelt inte i längden om man är en gamer. Det blir för jobbigt att behöva boota om till Windows bara för att man vill köra ett spel. Och utan Windows räcker inte 1500 Steamspel för att övertyga mig igen. I princip alla spel jag är intresserad av finns inte till Linux.
Anhängare och tidningar har ju sagt att nästa år kommer att bli Linux år sen 1999 typ. Men för vanliga användare och dedikerade gamers är det inte rätt OS såsom spelvärlden ser ut i dag.
Jag kommer definitvt att köpa det. Spelar fortfarande Heart of the Swarm.
Jag gillar personligen inriktningen de har tagit med multiplayer i Legacy of the Void. Passar min spelstil, tror jag. Men ibland kan det vara problematiskt att lyssna och anpassa sig till sina spelare för mycket.
Jag tror inte att vi aktiva Starcraft-spelare kommer att bli besvikna. Däremot tvivlar jag starkt på att de kommer att kunna locka till sig de stora MOBA-massorna. Trots att de egentligen borde vara potentiella RTS-spelare.
Tror inte att 1v1 spelen har nån chans att hämta tillbaka spelare från 5v5 spel såsom cs, Moba spel etc. Är mer underhållning för dom flesta när det är mera spelare i action som samarbetar
Ja, det verkar så. Blizzard gör ett litet halvhjärtat försök med mer fokus på 2v2 Archon Mode. Men det kommer nog inte att bli nån hit. Det fanns ju Team Melee i Starcraft 1, och det var det ju ingen som spelade på allvar. Enda anledningen man valde det modet var för att göra 800 units på LAN, vill jag minnas
Jag tror att det kommer vara samma personer som spelar Starcraft 2 nu som kommer att spela Legacy. Plus några stycken extra som köper spelet endast för kampanjen.
Jag kommer definitvt att köpa det. Spelar fortfarande Heart of the Swarm.
Jag gillar personligen inriktningen de har tagit med multiplayer i Legacy of the Void. Passar min spelstil, tror jag. Men ibland kan det vara problematiskt att lyssna och anpassa sig till sina spelare för mycket.
Jag tror inte att vi aktiva Starcraft-spelare kommer att bli besvikna. Däremot tvivlar jag starkt på att de kommer att kunna locka till sig de stora MOBA-massorna. Trots att de egentligen borde vara potentiella RTS-spelare.
Jag tycker att det är bra att de jobbar med de här grejerna. Sen får ju tiden utvisa om man lyckas få bukt med all flaming.
Jag spelar själv med chatten påslagen, särskilt i Hero League. Det finns vissa saker som är svåra att kommunicera med hjälp av pings, och då är det bra att kunna skriva nåt kort. Typ: "trap" eller när man ska välja lanes. Ett och annat "gj" eller "nice!" kan även hjälpa stämningen ibland, vilket jag tycker om.
Men om någon börjar skriva ofärskämda saker, eller börjar skylla på sina medspelare, så blockar jag den personen. Så jag antar att jag "missar" de grövsta sakerna, vilket gör att jag sällan får någon anledning av rapportera någon.
Jag tror det är lite myt om att Japan är det "extrema landet" för det är ju oftast så att när där är något som folk utanför hänger upp sig på är det det som chockerar. T.ex. som hur vissa amerikaner nu verkar förknippa Sverige med barnprogrammet Snippan och Snoppen.
Ja, Sverige anses ju också vara "extremt" i omvärldens ögon ibland. Min fru är från Japan, så jag kan intyga att Japan inte är så konstigt som folk verkar tro när de ser diverse tv-snuttar på Youtube. Sverige och Japan är faktiskt på många sätt rätt lika. Humorn och vissa tabun kan dock skilja sig rätt drastiskt.
Det var synd att det inte sålde bättre. I princip alla som spelade verkar ha gillat det starkt, men det tog liksom aldrig fart. Jag tyckte om både kampanjen och multiplayer. Men antalet spelare online sjönk dessvärre rätt snabbt.
Hoppas studion ger sig på ett nytt RTS någon gång i framtiden, för de kunde verkligen sin sak.
Personligen skulle jag vilja att de gör ett nytt RTS. Jag har spelat alla Blizzards rts-spel (spelar fortfarande starcraft) och de har varit mina favoritspel genom åren.
Men jag skulle gärna se att de hittar på nåt nytt. Jag har gillat deras spelvärldar hittills (diablo, warcraft och starcraft), så jag tror att det finns gott om kreativa personer på Blizzard som sitter inne på många nya idéer.
Men jag ser gärna att de spinner vidare på RTS-genren, vilken värld de än väljer att göra.
Är det någon mer som tycker att match makingen i Hero League fungerar mycket bättre nu också?
Det blir jämnare matcher, och när jag jämför folks mmr på Hotslogs och deras Hero rank, så är för det mesta alla 10 spelare rätt lika.
Match makingen var ganska katastrofal kring launch och veckorna därefter. Men det verkar funka bättre nu. Kanske har folks mmr stabiliserat sig och systemet funkar bättre helt enkelt.