The Duskbloods - nytt Fromsoftware-spel exklusivt till Switch 2
Sa dom att det var exklusivt? Eller lyckades Nintendo bara få vara först med att visa upp det?
/ LordDaimos
i slutet på trailern står det "only on nintendo switch 2"
Detta kunde jag aldrig ha gissat... wow.
För jävligt att det är exklusivt. Är detta alltså Miyazakis och FromSofts nästa storspel dom jobbat med? Känns otroligt vemodigt, just för exklusiviteten men även att spelet byggs för Switch 2 och dess hårdvara.
Jag hoppas innerligt att det är en kort tidsexklusivitet, men jag tvekar faktiskt på det. Bloodborne och Demon's Souls höll sig till Sony och håller sig fortfarande till Sony. Det skulle inte förvåna mig om detta kommer hålla sig till Switch 2.
Men grattis Nintendo, kan man ju lugnt säga.
Nu blir det att ta sig en stor funderare om det kommer vara värt att köpa Switch 2 för detta, snark.
The more I practice, the luckier I get.
i slutet på trailern står det "only on nintendo switch 2"
Kanske bara menades att det inte kommer till Switch 1... men reklam för andra platformar ville de inte göra även fast spelet inte är exlusivt
"Learn more about The Duskbloods in a Creator’s Voice interview with director Hidetaka Miyazaki, available on the official Nintendo website on April 4th."
4 april får vi veta mer, ska bli jävligt intressant att höra hur tankegångarna har gått. Vafan, var ni tvungna att göra ett exklusivt spel!? ;/
Nintendo tog fram den stora pengapåsen.
The Duskbloods är bara till Switch 2, det kommer inte till andra plattformar, de skriver ju exklusivt till Switch 2, t ex här: https://x.com/NintendoEurope/status/1907432176221585870.
Om det släpps till andra plattformar senare återstår väl att se. Själv tror jag inte att det gör det. Nintendo vill helt klart fånga in en publik som annars inte köper Nintendokonsoler. Gissar att de gjorde en deal med FromSoft som de inte kunde säga nej till.
just för exklusiviteten men även att spelet byggs för Switch 2 och dess hårdvara.
De har fått cyberpunk 2077 och elden ring att lira på switch 2 så bra hårdvara har den nog
De har fått cyberpunk 2077 och elden ring att lira på switch 2 så bra hårdvara har den nog
Mjamje, att dom lyckats få igång spelen är ju uppenbart, och är säkert spelbara. Men om man såg streamen såg dom ju tydligt nedgraderade ut och hur FPSen är återstår att se.
Om Switch 2 har bra hårdvara går ju att diskutera. Bra hårdvara för vad dom vill åstadkomma? Säkerligen.
Sen har ju Nintendo slutat med racet med hårdvara sedan länge och kör sin egna väg.
Med det sagt tvekar jag inte på att The Duskbloods blir ett bra spel och att From lyckas leverera igen.
Gissar det är tidsexklusivt i 1 år eller något
Nä blir nog permanent som bloodborne på ps4
Mjamje, att dom lyckats få igång spelen är ju uppenbart, och är säkert spelbara. Men om man såg streamen såg dom ju tydligt nedgraderade ut och hur FPSen är återstår att se.
Om Switch 2 har bra hårdvara går ju att diskutera. Bra hårdvara för vad dom vill åstadkomma? Säkerligen.
Sen har ju Nintendo slutat med racet med hårdvara sedan länge och kör sin egna väg.
Skulle nog säga hårdvaran är mellan ps4 och ps4 pro. Så för vara handheld konsol med dockningsfunktion så är det kanon. Sen 1080p 120hz är väl kanon tycker jag speciellt i spel som Mario Kart är det super medans Elden Ring kanske är roligare i 60fps 4k dock så tror jag grafiken begränsas på hårdvaran.
Nä blir nog permanent som bloodborne på ps4
Ja det tror jag med. Men kommer garanterat köpa Switch 2
"This software for Nintendo Switch 2 is a PvPvE - based multiplayer action game in which up to eight players can fight each other and fight against enemies . Players become " Twilight Blood Clan" who have gained powers beyond those of humans through the power of their special blood , and throw themselves into a fierce battle for " First Blood " .
An interview with the director about the concept and worldview of this work , "Creator's Voice," will be released on Friday, April 4th at 10pm .
Please look forward to this title , which will be released in 2026 ."
Alltså what? Ett PvPvE-spel från FromSoftware? Först Nightreign, multiplayer/PvE och nu ett PvPvE?
Jag undrar om Miyazaki fortfarande håller på med ett nytt stort singleplayer-spel utöver The Duskbloods?
https://www.fromsoftware.jp/duskbloods/article/250402_1.html
Shit vad läckert. Hoppas det kommer till PC åtminstone, då blir det dag 1-köp.
Lite stressigt att inte veta om man ska vänta på att det blir tillgängligt på andra plattformar. Om Nintendo är smarta så förblir det Switch-exklusivt. I alla fall jag kommer köpa en Switch 2 bara för att kunna spela detta.
Memento Mori
"This software for Nintendo Switch 2 is a PvPvE - based multiplayer action game in which up to eight players can fight each other and fight against enemies . Players become " Twilight Blood Clan" who have gained powers beyond those of humans through the power of their special blood , and throw themselves into a fierce battle for " First Blood " .
An interview with the director about the concept and worldview of this work , "Creator's Voice," will be released on Friday, April 4th at 10pm .
Alltså what? Ett PvPvE-spel från FromSoftware? Först Nightreign, multiplayer/PvE och nu ett PvPvE?
Jag undrar om Miyazaki fortfarande håller på med ett nytt stort singleplayer-spel utöver The Duskbloods?
Det där ger mig förhoppningar att The Duskbloods är ytterligare ett sidospår, som nightreign och att det inte konkar mot deras nästa storspel. 😬
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Det där ger mig förhoppningar att The Duskbloods är ytterligare ett sidospår, som nightreign och att det inte konkar mot deras nästa storspel. 😬
Ja precis, när jag läste att Duskbloods skulle vara ett PvPvE-spel så tänkte jag likadant.
Men tråkigt nog om Duskbloods nu är ett "sidospår" också likt Nightreign så lär vi inte få se nästa storspel förrän 2027. Då är vi förmodligen inne på nästa generations konsoler, men det lär väl vara ett Series X/S, PS5 och PC- spel då. Om dom inte redan har devkits för PS6/Nextbox och släpper spelet till dom då+PC.
Aja, vi får väl se hur det blir. Förmodligen kommer jag inte köpa en Switch 2, tråkigt nog, så lär missa Duskbloods(om inte brorsan köper en till sina barn, då ska jag be att få låna den ett tag ;P). Får spela skiten ur Nightreign iallafall i väntan på nästan icke-exklusiva spel.
usch där dog all min hype