Mer info och systemkrav för The Last of Us 2 Remastered på pc

Robot
Mer info och systemkrav för The Last of Us 2 Remastered på pc
Medlem

Är det verkligen så snyggt, kollar man på inredningen i byggnader, dvs träplankor, soffor, bord m.m. har det ungefär samma utseende som Uncharted och Last Of Us på PS3, bara lite skarpare.
Det ser lite tecknat ut på något sätt ...

Medlem

Assets osv är väl från runt 2018? Kanske är lite skillnad mellan remaster och original, men vad jag har förstått handlar det mest om ljus och uppskalning? Fult är det dock inte.

Medlem
Skrivet av MassEffect:

Är det verkligen så snyggt, kollar man på inredningen i byggnader, dvs träplankor, soffor, bord m.m. har det ungefär samma utseende som Uncharted och Last Of Us på PS3, bara lite skarpare.
Det ser lite tecknat ut på något sätt ...

Naughty Dog är industriledande. Anställning hos dem är ett av de svåraste jobben att får inom spelindustrin p.g.a deras höga kvalitets standard, lite kontroversiellt till och med, att de har så pass svåra prov för anställning. Det finns flera artiklar och youtubeklipp som pratar om deras arbetsmetoder. Substance Painter själva har haft presentationer från Naughty dog's avancerade texturer. Uncharted och Last of Us har väldiga olika konstnärliga stilar, de försöker inte replikera verkligheten. Det ska ha själ och något unikt, som du kallar det, "se tecknat ut". Du kan känna igen spelen ifrån bara stillbilder på obskyra objekt. Last of Us part II släpptes 2020 och senaste Uncharted 2017. Dom är spetsen av spjutet.

Medlem

Köpte PS5 versionen billigt på Black friday men har det fortfarande inplastat. Överväger kanske att köpa det på Steam i stället då jag har första spelet där. Vi får se hur det blir.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Fantastiskt spel.

Medlem

Riktigt läckert spel som blev ännu snyggare på ps5 pro. Det lär se redigt trevligt ut på PC med

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro

Medlem

Hoppas det funkar bra på dom bärbara enheterna. Redan spelat igenom det två gånger, men en tredje gång vore nice.

KoP
Medlem

Det enda jag störde mig på med TLOU 2 var att det aldrig ville ta slut. Blev bara spretigt tillsists då det kändes som att utvecklarna ville för mycket vilket drog ned tempot.

Precis som att film måste trimmas innan release så borde detsamma gälla spel för att få till det där behagliga tempot.

Medlem
Skrivet av KoP:

Det enda jag störde mig på med TLOU 2 var att det aldrig ville ta slut. Blev bara spretigt tillsists då det kändes som att utvecklarna ville för mycket vilket drog ned tempot.

Precis som att film måste trimmas innan release så borde detsamma gälla spel för att få till det där behagliga tempot.

Precis. Last of us part 2 kändes lite som en oklippt film där de gett oss råmaterialet. Första halvan av spelet tycker jag dock var perfekt.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av KoP:

Jag minns att jag trodde att jag var vid slutet flera gånger! 😅
Santa Barbara-delen hade jag nog kunnat klara mig utan, från vad jag minns (inte spelat sedan release), men ändå ett makalöst spel i mitt tycke.

Medlem

Körde TLOU1 på ps4.Väntat ca5år på TLOU2 release till PC och har klarat att undvika spoilers 😄

1
Skriv svar