Rekordintresse för nya The Last of Us-trailern
Eftersom det kommer fler säsonger så gissar jag att Joel är med på hela denna säsong.
Varför skulle han inte vara det, menar du?
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Kör gärna spoiler-taggar på saker som alla kanske inte vet. Jag har petat in det i inläggen ovan.
Funkar så här:
Kod:
[spoiler][/spoiler]
Använd så här:
[spoiler]Text som inte ska synas.[/spoiler]
Resultat:
Text som inte ska synas.
Eftersom han får svår migrän efter en golfrunda
Ev. spoiler.
Eftersom det kommer fler säsonger så gissar jag att Joel är med på hela denna säsong.
Man har ändå fått se Seraphites, Isaac och WLF skymta förbi i trailers vilket tyder på att storyn hinner komma en bra bit under den här säsongen.
Jag tror Joel kommer vara med mer än i spelet men dock främst i form av tillbakablickar eller att de vidareutvecklat något som inte var med eller som det bara hintas om i spelet. Hoppas ändå de blir förlagan trogen och inte har med honom för mycket.
Dom vill nog dra ut på storyn. Men om du inte vet, så spela spelet.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Kul att serier som bygger på spel går bra, The Last of Us nya säsong kommer bli grym bra med Abby
ser även fram emot ny säsong på Fallout
Helt klart! Gamers har nog aldrig ätit så gott i serie och filmväg som numera vad jag kan minnas, med visst smolk i bägaren förstås *host* Brotherlands *host*
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Helt klart! Gamers har nog aldrig ätit så gott i serie och filmväg som numera vad jag kan minnas, med visst smolk i bägaren förstås *host* Brotherlands *host*
Instämmer. Kvaliten på saker baserade på spel har nog aldrig varit så bra som den är nu.
Ska bli väldigt intressant att se TLOU 2 som serie. Tyckte själv spelet var alldeles för utdraget men kan nog passa perfekt som entimmessegment.
Eftersom han får svår migrän efter en golfrunda
HAHAHAHAHA
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Tyckte första säsongen var rent och skärt sömnpiller med massa nya karaktärer i varje avsnitt som man sen inte såg skymten av.
Twisted Metal.. där har ni ett tips på ett spel som blivit en väldigt underhållande serie 👍
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Måste tillägga att intresset för den här serien även bland folk som inte spelat spelen borde väl vara motivation så god som någon för Naughty Dog att utveckla ett tredje spel? Man kan ju drömma
Jag känner en hel drös med folk som älskar serien men som aldrig spelat spelen och inte ens visste vad The Last of Us var innan serien kom.
Man har ändå fått se Seraphites, Isaac och WLF skymta förbi i trailers vilket tyder på att storyn hinner komma en bra bit under den här säsongen.
Jag tror Joel kommer vara med mer än i spelet men dock främst i form av tillbakablickar eller att de vidareutvecklat något som inte var med eller som det bara hintas om i spelet. Hoppas ändå de blir förlagan trogen och inte har med honom för mycket.
Som jag förstått det när de pratat om säsong 2 i olika intervjuer så har man valt att möblera om lite i tillbakablickarna, vissa saker visar man tidigare för att det lämpar sig bättre på det viset i en serie jämfört med hur man ville hantera det i en interaktiv upplevelse, så troligen kommer man få se de flesta av alla flashbacks med Joel och Abbys pappa i denna säsong, medan man i spelet spred ut dom lite mer jämnt. De verkar även ha lagt till content om Jackson som helt saknas i spelet.
Som jag förstått det när de pratat om säsong 2 i olika intervjuer så har man valt att möblera om lite i tillbakablickarna, vissa saker visar man tidigare för att det lämpar sig bättre på det viset i en serie jämfört med hur man ville hantera det i en interaktiv upplevelse, så troligen kommer man få se de flesta av alla flashbacks med Joel och Abbys pappa i denna säsong, medan man i spelet spred ut dom lite mer jämnt. De verkar även ha lagt till content om Jackson som helt saknas i spelet.
Okej, hade inte koll på att de haft den här planen men det säger ju sig självt att de behöver anpassa storyn efter förutsättningarna så det köper jag rakt av
Jag hoppas bara inte att de drar ut på det för mycket och kör typ tre avsnitt i Jackson för säsongen är väl inte ens tio avsnitt totalt. Ser gärna ett längre avsnitt likt episod 1 från första säsongen som behandlar Jackson med omnejd och den delen av storyn som utspelar sig där.
Efter det får de gärna köra tillbakablickar likt spelet eftersom det som utspelar sig i spelets nutid lämnar en hel del osagt på ett rätt så skoningslöst sätt. Budskapet är väl att Ellie har svårt att ens prata om det så det är tillbakablickarna, lite småprat mellan henne och andra karaktärer och i viss mån hennes dagbok man har att gå på. Hoppas de kan fånga detta bra i serien då jag tyckte spelet förmedlade hennes plågade inre väldigt bra. Men jag tror det blir bra
Måste tillägga att intresset för den här serien även bland folk som inte spelat spelen borde väl vara motivation så god som någon för Naughty Dog att utveckla ett tredje spel? Man kan ju drömma
Jag känner en hel drös med folk som älskar serien men som aldrig spelat spelen och inte ens visste vad The Last of Us var innan serien kom.
De kan ju annars... göra en fortsättning enbart på serien och lämna spelet som den är.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Tyckte första säsongen var rent och skärt sömnpiller med massa nya karaktärer i varje avsnitt som man sen inte såg skymten av.
Twisted Metal.. där har ni ett tips på ett spel som blivit en väldigt underhållande serie 👍
Första spelet handlar om en resa genom ett postapokalyptiskt USA. Det är m.a.o. helt naturligt att karaktärer kommer och går i hyggligt rask takt. Det andra spelet är inte uppbyggt på samma sätt utan utspelar sig främst i en stad med två andra ställen i början och slutet.