Spelar du fortfarande på Playstation 4?

Medlem

Nope, den är sedan länge nedpackad i förrådet.
Senaste spelet jag körde på den var väl The Last of us 2, och det var ingen höjdare det, därefter har jag helt ersatt den med Switch.
Tycker designen var rätt trist också jämfört med PS3, så ville inte ha kvar den i vardagsrummet som prydnad heller.

Medlem

Händer att jag fortfarabde köper Multi-spel till PS4 av en så simpel andledning att jag gillar fodralens design. Nu när Switch 2 snart kommer så är jag övertgad om att PS4 kommer att leva ännu längre, efterson de sannolikt kommer ligga ganska nära rent tekniskt. Det blir lite som på 90-talet när Master System och Game Gear fick medparten av varandras spel och förlängde livslängden för båda konsolerna, tack vare att samma spel då släppes till båda maskinerna.

Medlem

Jag köpte den för att spela Horizon Zero Dawn, Uncharted 4 och RDR2 när de var nya. Har inte rört den sedan dess.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Nu när Switch 2 snart kommer så är jag övertgad om att PS4 kommer att leva ännu längre, efterson de sannolikt kommer ligga ganska nära rent tekniskt.

Det vore trevligt, men är själv tveksam. Tex samlingen Castlevania Dominus Collection kom aldrig till PS4, utan till PS5 och Switch, trots att Switch är märkbart klenare än PS4.

Detta är för övrigt 2024s stora spelbesvikelse för min del, hade gärna sett Castlevania Dominus Collection till PS4.

Medlem
Skrivet av jaicoas:

Du köpte och sedan sålde ps5an igen? För annars finns det ingen logik 😎 Eller du köpte digital och har bara ps4 spel på skiva? 😁

allt är väl relativt, dumt kan man tycka, men ligger väl i att jag nu har en ps5:a med låg fw som är värd mer än en ps5pro, och den ökar i värde…
samt att jag är nöjd med allt som ps4pro presterar så ingen anledning o dra igång den, och ej behov av pengarna. spelar mest pc dock i ärlighetens namn ☺️

trodde det skulle komma mer som lockade på ps5, men jag väntar än

Medlem

Ja barnen har en som vi brukar spela vr på.

Medlem

Nej, pallar inte långa laddningstider. Måste vara SSD.

Medlem

PS4an har jag såld, men har kvar alla andra konsoler Sony har släppt, men spelar mycket PS4 på PS5.

Medlem

Jag kör mina PS4-spel på PS5an. Men jag har PS4an kvar.

Medlem

Japp. Endast för Bloodborne

Medlem
Skrivet av Zensu:

Japp. Endast för Bloodborne

Spelar Bloodborne på ps5, funkar lika bra det 🤩

Medlem

Packade ned den för nån vecka sedan
Varvade Nier Automata + Replicant.... och var då (mer eller mindre) klar med PS4an. Nästan alla spel jag velat spela var avklarade.
Och vi köpte ett PS5 till familjen i julklapp. Så nu ör det den som är ikopplad. Men jag tänker ta PS4at till sommarstugan. Och koppla ut PS3t som finns där

Medlem

När jag besöker min polare. Finns verkligen gott om bra spel till den, inte minst är det en riktigt bra konsol för couch gaming tack vare indiepushet. Lirat mycket Broforce och Risk of Rain Returns tillsammans på hans PS4:a.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Har aldrig ägt en, faktiskt.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Spelar Bloodborne på ps5, funkar lika bra det 🤩

Äsch, då måste jag diska ut massa stålars! Ps4an gör sitt jobb!

Medlem

Har haft PS1 PS2 PS3 och har fortfarande PS5. Skippade PS4 av nån anledning men har nu fått lust att köpa en PS4Pro. Så om nån har en att sälja till vettigt pris så köper jag gärna. Söker även efter spel

Medlem

PS4 Pro, för PS5 och PS5 Pro är för dyra.

signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Har aldrig ägt vare sig PS4 eller PS5 men har mitt PS3 som det händer nån gång att jag spelar på.

Medlem

Japp, LEGO Dimensions spelas med jämna mellanrum

Jäkligt synd att dom inte gjorde en PC-version. Dagen kommer ju tyvärr närmare då det inte går att lira ett av de bästa LEGO-spelen längre

Medlem

Pensionerades när ps5an kom ut och står bland en annan bunt äldre konsoller. Runt slutet av 2018 bytte jag ut min dåvarande ps4 mot en pro inför Re2 remaken men vart aldrig nöjd. Min pro låter som en jetmotor och det var förbaskat skönt när 5an var på plats, så nu är det den och ps3 inkopplat.

Medlem

Jodå har en ps4 slim än då jag inte köpt ps5.

Medlem

Tackvare att man kan spela PS4 spel på PS5an så är den pensionerad sen vi fick hem vår PS5a.

Medlem

PS4?

PS3 är det som rullar här när det liras PlayStation. Med så otroligt mycket jag fortfarande inte hunnit med på PS3 (och övriga konsoler/datorer här hemma) såg jag exakt noll anledning att gå PS4 eller PS5.

12
Skriv svar