Rykte: Switch 2 något mindre än Steam Deck OLED

Robot
Rykte: Switch 2 något mindre än Steam Deck OLED
Medlem

Frågan är kommer den lanseras med OLED, nån bekräftelse?

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Frågan är kommer den lanseras med OLED, nån bekräftelse?

Senaste läckan, en person som ska ha hållit i en konsol säger att det bara är lcd-skärm till att börja med.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Senaste läckan, en person som ska ha hållit i en konsol säger att det bara är lcd-skärm till att börja med.

Självklart, Nintendo är ju bland de bästa i världen på att sälja samma sak flera gånger till samma personer.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Självklart, Nintendo är ju bland de bästa i världen på att sälja samma sak flera gånger till samma personer.

Haha ja, jag har själv haft tre Switchar (release, 2019-modellen med bättre batteri och nu senast Zelda-oleden) Men ska försöka hålla mig till en nästa generation 😅

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Om det stämmer blir det inget köp förrän de lanserar oled varianten. Jävla hitte på från nintendo som vanligt

Medlem

Jag vill ha mindre konsoler, inte större. Allt som är större än 3DS XL är fan omöjligt att kalla bärbart.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Om det stämmer blir det inget köp förrän de lanserar oled varianten. Jävla hitte på från nintendo som vanligt

Ja, är oleden viktigt är det lika bra att vänta. Personligen spelar jag 99% på tv:n ändå så bryr mig inte så mycket så kommer köra lanseringsmodellen all the way - om nu inte nästa oled blir som en pro modell med starkare hårdvara också som Switch oled ryktades bli.

Medlem

Det finns fler rykten än om gud finns eller inte vid det här laget

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Jag vill ha mindre konsoler, inte större. Allt som är större än 3DS XL är fan omöjligt att kalla bärbart.

Switch Lite fungerar bra, undrar om det kommer någon Switch Lite 2 - det hade varit drömmen.

Medlem

Skulle gärna köpa konsolen helt utan skärm

Skrivet av Kaleid:

Skulle gärna köpa konsolen helt utan skärm

Jupp, för mig vore det idealt. Om Nintendo kan ha en Lite-modell så kan dom lika gärna ha en modell utan skärm också. Som PlayStation TV.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Är sugen men väntar in oled.

Medlem

Köper vid release då jag mest kör via TV på switch. Kompletterar med Oled när den väl släpps om jag känner mig själv rätt.

Men det handlar förmodligen om kostnad i slutändan för Nintendo. Man kan hålla en lägre prisklass med LCD vid lansering. När konsolen väl är etablerad så går det bra att lansera dyrare varianter.

Sony gjorde ju tvärt om med PSVita. Första varianten hade OLED skärmar (har två stycken själv). Sedan när det gick sämre för Vita så bytte sony ut Oled mot LCD för att få ned kostnaden.

Medlem

Switch 2 har tagit för lång tid tycker jag.
Den borde ha kommit tidigt detta år. Nu har alla rykten och läckor gjort att vi i princip vet det mesta redan.
Det känns nästan som att Nintendo tjurar genom att inte vilja visa upp den.

Sen tycker jag att det är rätt trist att designen i princip är samma som på Switch 1 utan tankegångar att göra den mer ergonomisk.
Min Hype för Switch 2 har börjat dala rejält.

Att jag kommer köpa Switch2 är nog självklart, men inte dag ett känner jag just nu. Eftersom det inte kommer att kännas som en ny tvspelskonsol utan snarare uppgradering så väntar nog jag på att tillräckligt många spel som jag vill ha är släppta innan jag kniper konsolen. Kanske de hinner laga alla barnsjukdomar, komma med bättre batteri och skärm under tiden.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Medlem
Skrivet av lonian:

Switch 2 har tagit för lång tid tycker jag.
Den borde ha kommit tidigt detta år. Nu har alla rykten och läckor gjort att vi i princip vet det mesta redan.
Det känns nästan som att Nintendo tjurar genom att inte vilja visa upp den.

Sen tycker jag att det är rätt trist att designen i princip är samma som på Switch 1 utan tankegångar att göra den mer ergonomisk.
Min Hype för Switch 2 har börjat dala rejält.

Att jag kommer köpa Switch2 är nog självklart, men inte dag ett känner jag just nu. Eftersom det inte kommer att kännas som en ny tvspelskonsol utan snarare uppgradering så väntar nog jag på att tillräckligt många spel som jag vill ha är släppta innan jag kniper konsolen. Kanske de hinner laga alla barnsjukdomar, komma med bättre batteri och skärm under tiden.

Anledningen är att switch säljer så bra än idag att dom gör detta i snigelfart med flit, tycker också det är trist.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Hur små händer har du egentligen? Har själv en 3ds XL och det är en grym konsol men det är långt ifrån perfekt storlek. Allt upp till en laptop klassas väl ändå som bärbart eller? Du kan bära den, flytta runt den och sitta var du vill med den.

Större är nästan alltid bättre, speciellt när det kommer till skärmstorlek. Tycker man 3DS XL är gränsen för bärbart så är det nog dags att gå till gymmet så man orkar bära mer än 1 kg i nävarna under längre perioder.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Hur små händer har du egentligen? Har själv en 3ds XL och det är en grym konsol men det är långt ifrån perfekt storlek. Allt upp till en laptop klassas väl ändå som bärbart eller? Du kan bära den, flytta runt den och sitta var du vill med den.

Större är nästan alltid bättre, speciellt när det kommer till skärmstorlek. Tycker man 3DS XL är gränsen för bärbart så är det nog dags att gå till gymmet så man orkar bära mer än 1 kg i nävarna under längre perioder.

Hur lätt är det att få ner en laptop i fickan? Eller sitta med en laptop i handen och spela.

Gameboy advance SP är bärbart när det är som bäst.

Behöver man en väska för att ta med sig något så är det bökigt och onödigt klumpigt.

Jag spelar mycket hellre på switch lite än Oled, då den är mycket smidigare. Och batteritiden på de stora handheldsenbär ett skämt jämfört med de äldre konsolerna.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Hur lätt är det att få ner en laptop i fickan? Eller sitta med en laptop i handen och spela.

Gameboy advance SP är bärbart när det är som bäst.

Behöver man en väska för att ta med sig något så är det bökigt och onödigt klumpigt.

Jag spelar mycket hellre på switch lite än Oled, då den är mycket smidigare. Och batteritiden på de stora handheldsenbär ett skämt jämfört med de äldre konsolerna.

Vad är det som är så osmidigt med en Switch Oled? Är den för tung? Obekväm att hålla? Jag förstår nog inte riktigt problemet här, för mig är bärbara enheter ofta just för små, framför allt skärmen. Större skärmar leder nästan per automatik till en bättre spelupplevelse imo. Har försökt plocka upp mitt Gameboy advance SP igen på senare år men det går helt enkelt inte, skärmen är ju fan mikroskopisk.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Vad är det som är så osmidigt med en Switch Oled? Är den för tung? Obekväm att hålla? Jag förstår nog inte riktigt problemet här, för mig är bärbara enheter ofta just för små, framför allt skärmen. Större skärmar leder nästan per automatik till en bättre spelupplevelse imo. Har försökt plocka upp mitt Gameboy advance SP igen på senare år men det går helt enkelt inte, skärmen är ju fan mikroskopisk.

Jag letar efter en gameboy micro, som har mindre skärm och är mindre men de är snordyra.

Efter några timmar blir Oleden för tung, så händerna domnar lite när man ligger i sängen. Och Oleden går absolut inte ner i fickan. Det är väll inte någon som skulle köpa en telefon som inte går ner i fickan? Gameboy har dessutom inget operativsystem såan kommer in i spelet direkt och inget spel kräver uppdateringar eller Wifi.

Jag har en Rog Phone 6 som är bland de största telefonerna som släppts, men den går ner i fickan.

Min switch och Rog ally används 100% till sängspelande. Du kan ju testa linser eller glasögon om du tycker skärmen är för liten på GBA SP 😅

Medlem

Räckte det inte med att Sweclockers hade denna bilden uppåner? Ska den vara så här med?

Medlem
Skrivet av DieZe:

Skulle gärna pröva att plocka upp en gba sp igen med moddad skärm.
Det jag gillar med de äldre bärbara konsolerna är att spelen är perfekt anpassat till deras skärmar.

En del spel på Switch blir för litet att titta på vilket resulterar i att man hellre spelar på tvn för att se alla detaljer. De spel som ser gryniga ut på tvn gör sig dock bättre bärbart.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Skulle gärna pröva att plocka upp en gba sp igen med moddad skärm.
Det jag gillar med de äldre bärbara konsolerna är att spelen är perfekt anpassat till deras skärmar.

En del spel på Switch blir för litet att titta på vilket resulterar i att man hellre spelar på tvn för att se alla detaljer. De spel som ser gryniga ut på tvn gör sig dock bättre bärbart.
<Uppladdad bildlänk>

Eller en GBA SP som har modellnummer ags 101. De är ännu bättre än moddade skärmar

1
Skriv svar