Snabbkollen – Är du mest sugen på PS5 Pro eller Switch 2?
Switch 2 helt enkelt!
PS5 och Xbox är som dåliga versionen av en PC helt enkelt. medans Switchen känns som hur en konsol ska kännas, som ett extra till din PC för riktiga gamers ^^
Så kan man såklart känna, men har du någon som helst rationalitet i den känslan?
Utöver att Nintendos spel numera aldrig kommer till en dator annat än piratvägen då alltså. Alltså som i exakt vad annars är det Switch gör som inte skulle motsvara på andra konsoller eller en dator.
Så kan man såklart känna, men har du någon som helst rationalitet i den känslan?
Utöver att Nintendos spel numera aldrig kommer till en dator annat än piratvägen då alltså. Alltså som i exakt vad annars är det Switch gör som inte skulle motsvara på andra konsoller eller en dator.
Nintendo spel, lätt användning för dom yngre i en familj, och bärbart. Men speciellt för Nintendo spelen, OM alla Nintendo spel kom till andra maskiner så skulle switchen helt dö ut och användas bara av dom som inte visste bättre. Men så är då inte fallet och nu om vi vill spela Nintendo spel så är det mer eller mindre switch som gäller (förutom på olagligt vis).
På vilket sätt är Nintendos hårdvara spännande? Dom har ju alltid legat efter.
Switch 2 kanske kan spela vad PS4 kunde för 10 år sedan om vi har tur. En standard mobiltelefon klarar samma saker som Switch typ
Främst för att Nintendo är extremt duktiga på att optimera sin hårdvara. Nog för att PS5 Pro är mer tekniskt imponerande men det kommer vara en fis i rymden i prestandahoppet till skillnad från hur det kommer se ut mellan Switch och Switch 2.
Du får inte glömma att vi förmodligen pratar om portabel prestanda.
Så kan man såklart känna, men har du någon som helst rationalitet i den känslan?
Utöver att Nintendos spel numera aldrig kommer till en dator annat än piratvägen då alltså. Alltså som i exakt vad annars är det Switch gör som inte skulle motsvara på andra konsoller eller en dator.
Förutom Nintendos spel så är Switchens funktion att både funka stationärt och bärbart var stor del till att den blivigt populär.
Nintendo spel, lätt användning för dom yngre i en familj, och bärbart. Men speciellt för Nintendo spelen, OM alla Nintendo spel kom till andra maskiner så skulle switchen helt dö ut och användas bara av dom som inte visste bättre. Men så är då inte fallet och nu om vi vill spela Nintendo spel så är det mer eller mindre switch som gäller (förutom på olagligt vis).
Var inte det där ett rätt krångligt sätt att försöka inte säga "Nä, det är inget med Switch i sig som känns mer som en konsoll än en Xbox?"
Dessutom stämmer ju inte ens de få förbehållen. Switch är helt klart rent faktiskt både mest svåranvänd och ömtåligast av allt i nuvarande generation. Så inte direkt extra lämplig för "yngre" i familjen, beronde på vad man nu menar specifikt med det.
Och om de ens är den primära målgruppen är ju hyfsat osannolikt. Snarare för 40+ med nostalgiknarkångest. Inget fel i det alltså, men någon sans får det vara på alibiprojektionerna.
Förutom Nintendos spel så är Switchens funktion att både funka stationärt och bärbart var stor del till att den blivigt populär.
Det där är väldigt tveksamt argument. Möjligen kan känslan av det ha påverkat marknadsföringens framgång, visst.
Men faktum är att de allra flesta Switch-ägare inte switchar alls.
Så systemet huvudsakliga gimmick är alltså totalt ointressant i praktiken för de flesta som har en.
Lite som om Xbox One behållit sin kamera möjligen.
Var inte det där ett rätt krångligt sätt att försöka inte säga "Nä, det är inget med Switch i sig som känns mer som en konsoll än en Xbox?"
Dessutom stämmer ju inte ens de få förbehållen. Switch är helt klart rent faktiskt både mest svåranvänd och ömtåligast av allt i nuvarande generation. Så inte direkt extra lämplig för "yngre" i familjen, beronde på vad man nu menar specifikt med det.
Och om de ens är den primära målgruppen är ju hyfsat osannolikt. Snarare för 40+ med nostalgiknarkångest. Inget fel i det alltså, men någon sans får det vara på alibiprojektionerna.
Det där är väldigt tveksamt argument. Möjligen kan känslan av det ha påverkat marknadsföringens framgång, visst.
Men faktum är att de allra flesta Switch-ägare inte switchar alls.
Så systemet huvudsakliga gimmick är alltså totalt ointressant i praktiken för de flesta som har en.
Lite som om Xbox One behållit sin kamera möjligen.
Jag tror du har fel. Nintendos bärbara konsoler var väldigt populära men renodlad bärbar konsol med egna spel kanske har gjort sitt så en hybrid blev en fullträff.
Meen det är väll egentligen inget att diskutera, det är bara kolla på switchens försäljninjämfört med dom andra konsolerna det talar för sig själv.
Personligen så är Switch det enda man behöver om man ska ha en konsol jämte en speldator.
Jag tror du har fel. Nintendos bärbara konsoler var väldigt populära men renodlad bärbar konsol med egna spel kanske har gjort sitt så en hybrid blev en fullträff.
Meen det är väll egentligen inget att diskutera, det är bara kolla på switchens försäljninjämfört med dom andra konsolerna det talar för sig själv.
Personligen så är Switch det enda man behöver om man ska ha en konsol jämte en speldator.
Jovisst, men nu var ju frågan om det var något som den gör unikt som faktiskt var relevant för spelaren. Natrium specifikt här. Och svaret var ändå nej. Det var för spelen. Vilket såklart då lika väl skulle vara lika applicerbart på de andra maskinerna, om de istället hållit i sina före detta exklusiviteter i evighet som Nintendo.
Switchen säljer bra. Men men om den gör det för hybridmodellen är som sagt ytterst tveksamt pågrund av just vad användardata sagt. Folk mest använder den i endera form, (oftast portabla) väldigt få båda.
Och hur den säljer relativt de andra blir då en väldigt konstlad jämförelse. Ja, Nintendo har haft en bergochdalbana av framgång och misslyckanden med sina stationära. Men hur ofta har de ens haft svackor med de bärbara? Och hur ofta har de andra tillverkarna vunnit, eller ens försökt tävla för den delen?
Det är alltså en hyfsad hög sannolikhet att den hade sålt ungefär lika bra som enbart en portabel. Men visst, möjligen var det en ekonomiskt värd avvägning av Nintendo att istället samla in sina mer oförutsägbara stationära spelarna som köper mellan 150 till 20 miljoner enheter, och oftast runt det senare. Det praktiska värdet i detta väger dock mot att de kunde gjort ett betydligt bättre och enklare system som enbart bärbart från början.
Det blir som att jämföra meloner med potatis.
Jovisst, men nu var ju frågan om det var något som den gör unikt som faktiskt var relevant för spelaren. Natrium specifikt här. Och svaret var ändå nej. Det var för spelen. Vilket såklart då lika väl skulle vara lika applicerbart på de andra maskinerna, om de istället hållit i sina före detta exklusiviteter i evighet som Nintendo.
Switchen säljer bra. Men men om den gör det för hybridmodellen är som sagt ytterst tveksamt pågrund av just vad användardata sagt. Folk mest använder den i endera form, (oftast portabla) väldigt få båda.
Och hur den säljer relativt de andra blir då en väldigt konstlad jämförelse. Ja, Nintendo har haft en bergochdalbana av framgång och misslyckanden med sina stationära. Men hur ofta har de ens haft svackor med de bärbara? Och hur ofta har de andra tillverkarna vunnit, eller ens försökt tävla för den delen?
Det är alltså en hyfsad hög sannolikhet att den hade sålt ungefär lika bra som enbart en portabel. Men visst, möjligen var det en ekonomiskt värd avvägning av Nintendo att istället samla in sina mer oförutsägbara stationära spelarna som köper mellan 150 till 20 miljoner enheter, och oftast runt det senare. Det praktiska värdet i detta väger dock mot att de kunde gjort ett betydligt bättre och enklare system som enbart bärbart från början.
Det blir som att jämföra meloner med potatis.
Det var en väldans wall of text som gjirde att jag tappade bort mig helt vad du menar vill ha sagt.
Det var en väldans wall of text som gjirde att jag tappade bort mig helt vad du menar vill ha sagt.
Jag kanske delvis argumenterade vidare på rutin. ;D Men missade en del i ditt svar med, som var merparten av poängen:
"Nintendos bärbara konsoler var väldigt populära men renodlad bärbar konsol med egna spel kanske har gjort sitt så.."
Och det tror jag helt enkelt ät i princip hela förklaringen.
Nästan ingen av Niyendos trognaste kunder ville ha en Switch. De ville ja en Gameboy som var mer som en PSP.
Att spelen som faktiskt stödjer de mest påtagliga funktionerna i maskinen, utöver switchbarheten, i princip dog ut redan strax efter lanseringen säger kanske resten av det mesta.
Det förklarar också varför de inte såg ett marknadsproblem att göra Switch Lite. Den riktiga PSP Gameboyen.
Jag kanske delvis argumenterade vidare på rutin. ;D Men missade en del i ditt svar med, som var merparten av poängen:
"Nintendos bärbara konsoler var väldigt populära men renodlad bärbar konsol med egna spel kanske har gjort sitt så.."
Och det tror jag helt enkelt ät i princip hela förklaringen.
Nästan ingen av Niyendos trognaste kunder ville ha en Switch. De ville ja en Gameboy som var mer som en PSP.
Att spelen som faktiskt stödjer de mest påtagliga funktionerna i maskinen, utöver switchbarheten, i princip dog ut redan strax efter lanseringen säger kanske resten av det mesta.
Det förklarar också varför de inte såg ett marknadsproblem att göra Switch Lite. Den riktiga PSP Gameboyen.
Men det är fortfarande samma konsol som spelar samma spel, det är inte som det var tidigare en stationär och en bärbar (som jag tror spelat ut sin roll idag, bla tack vare mobiler/surf plattor etc).
Hela grejen med switch är att man växla mellan dockat och bärbart.
Spelar ingen roll vad man räknar som "Nintendos trognaste kunder", det är en väldigt luddig definiering och ingen fråga du kan svara på vad folk vill ha. Uppenbarligen var det en hit att göra som dom gjorde.
Switch var unik på så sätt en "gimmick" som träffade mitt i prick. Jag tror det är tack vare Switch som bla Valve gjorde en Steam Deck, det behövde bara ta en tid så rätt teknik fanns. För den fungerar på samma sätt. Samma spel Stationärt som bärbart.
Därför är också Nintendo nästa mycket mer intressant än nästa Xbox eller Playstation för historiskt sett så kommer det vara samma gamla med samma sak och samma sorts spel.
Mest intresserad av Nintendo hittar på, är det nån ny gimmick eller är det bara förbättring vad som redan finns, kanske båda, vem vet.
Men det är fortfarande samma konsol som spelar samma spel, det är inte som det var tidigare en stationär och en bärbar (som jag tror spelat ut sin roll idag, bla tack vare mobiler/surf plattor etc).
Hela grejen med switch är att man växla mellan dockat och bärbart.
Spelar ingen roll vad man räknar som "Nintendos trognaste kunder", det är en väldigt luddig definiering och ingen fråga du kan svara på vad folk vill ha. Uppenbarligen var det en hit att göra som dom gjorde.
Switch var unik på så sätt en "gimmick" som träffade mitt i prick. Jag tror det är tack vare Switch som bla Valve gjorde en Steam Deck, det behövde bara ta en tid så rätt teknik fanns.
För den fungerar på samma sätt. Samma spel Stationärt som bärbart.
Därför är också Nintendo nästa mycket mer intressant än nästa Xbox eller Playstation för historiskt sett så kommer det vara samma gamla med samma sak och samma sorts spel.
Mest intresserad av Nintendo hittar på, är det nån ny gimmick eller är det bara förbättring vad som redan finns, kanske båda, vem vet.
Det är inte poängen för de som inte gör det var poängen. Och om det är de flesta så. Och kontrollernas egenheter blev även de fort meningenslösa för "alla", inklusive Nintendo själva. Så då blir ju frågan om det är besväret värt att ha en kamera i dem till Switch 2, om det namnet hänger med. Gör det inte det, så..
SteamDeck används ju även den i princip enbart portabelt. Kopplas den in till en monitor för annat än kontorsjobb och du inte använder externa kontroller så är det ju mer som en PSP. Det finns redan en SD-kopia med med löstagbara kontroller, så den borde ju snart bli populäraste bärbara speldatorn då.
Nja. Det finns ju undantag för undantaget som sagt. Alla spel till Switch funkar INTE på alla Switchar. Den är alltså redan segmenterad som en hemma och en bärbar i det hänseendet. Samma som med Vita. Spelar det någon roll? Nej, men det är som sagt för att de flesta av Switch gimmicks inte gjorde det heller.
Ja, nästa gimmick att överges är alltid intressant att se vad som blir en av de få överlevarna i Moorewins lag. Wiimoten var ju faktiskt Nintendos mest framgångsrika exempel, (en stationär maskin) vid sidan om DS. Även om den till sist trots namnet fick 1 skärm och på sätt och vis ändå inte helt lyckas totalt vara det bekräftande undantaget. För annat an att funktionen just vad namnet indikerar ofta till sist tappar betydelsen då.
Främst för att Nintendo är extremt duktiga på att optimera sin hårdvara. Nog för att PS5 Pro är mer tekniskt imponerande men det kommer vara en fis i rymden i prestandahoppet till skillnad från hur det kommer se ut mellan Switch och Switch 2.
Du får inte glömma att vi förmodligen pratar om portabel prestanda.
Nu är ju PS5 Pro bara en liten boost av befintliga PS5 samma i generation.
Switch och Switch 2 är väldigt många år emellan och hoppet mellan Wii U och Switch var inte så stort, man kunde spela samma spel på dem, tex Mario Kart 8 och Zelda. Man kan alltid hoppas på att Nintendo bemödar sig att släppa ett Mario Kart 9 nu efter 10 år och inte en återlansering av samma spel igen!
Du kommer inte kunna spela ett spel som GTA 6 på Switch 2 bara glöm det!
Idag finns det konkurrenter till Switch, tex ASUS ROG Ally (som kommer med ny hårdvara oftare än vad Nintendo uppdaterar sina prylar) och dagens mobiltelefoner är på samma nivå som Switch, så de är inte ensamma med portabel enhet.
https://www.inet.se/produkt/6336947/asus-rog-ally-z1-extreme
Det är inte poängen för de som inte gör det var poängen. Och om det är de flesta så. Och kontrollernas egenheter blev även de fort meningenslösa för "alla", inklusive Nintendo själva. Så då blir ju frågan om det är besväret värt att ha en kamera i dem till Switch 2, om det namnet hänger med. Gör det inte det, så..
SteamDeck används ju även den i princip enbart portabelt. Kopplas den in till en monitor för annat än kontorsjobb och du inte använder externa kontroller så är det ju mer som en PSP. Det finns redan en SD-kopia med med löstagbara kontroller, så den borde ju snart bli populäraste bärbara speldatorn då.
Nja. Det finns ju undantag för undantaget som sagt. Alla spel till Switch funkar INTE på alla Switchar. Den är alltså redan segmenterad som en hemma och en bärbar i det hänseendet. Samma som med Vita. Spelar det någon roll? Nej, men det är som sagt för att de flesta av Switch gimmicks inte gjorde det heller.
Ja, nästa gimmick att överges är alltid intressant att se vad som blir en av de få överlevarna i Moorewins lag. Wiimoten var ju faktiskt Nintendos mest framgångsrika exempel, (en stationär maskin) vid sidan om DS. Även om den till sist trots namnet fick 1 skärm och på sätt och vis ändå inte helt lyckas totalt vara det bekräftande undantaget. För annat an att funktionen just vad namnet indikerar ofta till sist tappar betydelsen då.
Wall of text igen där jag inte förstår va du vill ha sagt.
Menar du att switch inte är intressant eller har nån unik funktion? Att switch är samma sak som dom övriga konsolerna? Meningslösa egenheter? Låter som du har dålig koll på switch.
Med steam deck menade jag förståss att samma spel fungerar men du drog ju upp en punkt till som jag själv inte använder att docka skälva decken också.
Nu är ju PS5 Pro bara en liten boost av befintliga PS5 samma i generation.
Switch och Switch 2 är väldigt många år emellan och hoppet mellan Wii U och Switch var inte så stort, man kunde spela samma spel på dem, tex Mario Kart 8 och Zelda. Man kan alltid hoppas på att Nintendo bemödar sig att släppa ett Mario Kart 9 nu efter 10 år och inte en återlansering av samma spel igen!
Du kommer inte kunna spela ett spel som GTA 6 på Switch 2 bara glöm det!
Idag finns det konkurrenter till Switch, tex ASUS ROG Ally (som kommer med ny hårdvara oftare än vad Nintendo uppdaterar sina prylar) och dagens mobiltelefoner är på samma nivå som Switch, så de är inte ensamma med portabel enhet.
https://www.inet.se/produkt/6336947/asus-rog-ally-z1-extreme
Jag har inte heller påstått att GTA 6 kommer vara spelbart på Switch 2. Jag är inte heller intresserad av tanken på att det skulle vara det heller.
Det är också tack vare ROG Ally och Steam Deck som jag är intresserad av vad Switch 2 kan erbjuda som de inte har, förutom Nintendos egna spel. Det känns som att det är hård konkurrens på det portabla planet och det gynnar bara oss konsumenter.
Att PS5 Pro ger 15 procent mer prestanda (killgissning, ej fakta) för spel man redan spelar känns föga intressant.
Jovisst, men nu var ju frågan om det var något som den gör unikt som faktiskt var relevant för spelaren. Natrium specifikt här. Och svaret var ändå nej. Det var för spelen. Vilket såklart då lika väl skulle vara lika applicerbart på de andra maskinerna, om de istället hållit i sina före detta exklusiviteter i evighet som Nintendo.
Switchen säljer bra. Men men om den gör det för hybridmodellen är som sagt ytterst tveksamt pågrund av just vad användardata sagt. Folk mest använder den i endera form, (oftast portabla) väldigt få båda.
Och hur den säljer relativt de andra blir då en väldigt konstlad jämförelse. Ja, Nintendo har haft en bergochdalbana av framgång och misslyckanden med sina stationära. Men hur ofta har de ens haft svackor med de bärbara? Och hur ofta har de andra tillverkarna vunnit, eller ens försökt tävla för den delen?
Det är alltså en hyfsad hög sannolikhet att den hade sålt ungefär lika bra som enbart en portabel. Men visst, möjligen var det en ekonomiskt värd avvägning av Nintendo att istället samla in sina mer oförutsägbara stationära spelarna som köper mellan 150 till 20 miljoner enheter, och oftast runt det senare. Det praktiska värdet i detta väger dock mot att de kunde gjort ett betydligt bättre och enklare system som enbart bärbart från början.
Det blir som att jämföra meloner med potatis.
Hybridformatet där man 'switchar' är en stor selling point. Enligt Nintendos statistik så har 30% av Switch-spelarna favör för bärbart läge, 20% för dockat, och drygt 50% skiftar regelbundet mellan dockat och avdockat. Så helt klart har Nintendo väldigt mycket tyngd med Switch unika formfaktor, något både Playstation och Xbox nog har rätt svårt att hävda sig mot.
Jag har inte heller påstått att GTA 6 kommer vara spelbart på Switch 2. Jag är inte heller intresserad av tanken på att det skulle vara det heller.
Det är också tack vare ROG Ally och Steam Deck som jag är intresserad av vad Switch 2 kan erbjuda som de inte har, förutom Nintendos egna spel. Det känns som att det är hård konkurrens på det portabla planet och det gynnar bara oss konsumenter.
Att PS5 Pro ger 15 procent mer prestanda (killgissning, ej fakta) för spel man redan spelar känns föga intressant.
Nintendos konsoler kör man enbart för Nintendos egna spel som bara finns för deras egna plattform
Vill man spela andra AAA titlar som Nintendos klena hårdvara inte klarar av så är det andra konsoler som gäller.
PS5 Pro kommer ge bättre flyt i framtida tyngre spel och VR + högre upplösningar som 4K (fast 4K gaming är ointressant för mig)
Det beror på vad man ska spela och vilka krav man har.
Switch 2 har enda fördelen att man kan ligga i sängen och spela Nintendos spel
Nintendos konsoler kör man enbart för Nintendos egna spel som bara finns för deras egna plattform
Vill man spela andra AAA titlar som Nintendos klena hårdvara inte klarar av så är det andra konsoler som gäller.
PS5 Pro kommer ge bättre flyt i framtida tyngre spel och VR + högre upplösningar som 4K (fast 4K gaming är ointressant för mig)
Det beror på vad man ska spela och vilka krav man har.
Switch 2 har enda fördelen att man kan ligga i sängen och spela Nintendos spel
SJälv så köper jag typ alla indie-spel till Switch samt Nintendos förstapartsspel så som indiekonsol så är Switchen helt fantastisk. Särskilt eftersom man faktiskt kan hitta Indie-spelen på Nintendos shop till skillnad från Sony dito såvida du inte vet den exakta titeln på spelet.
SJälv så köper jag typ alla indie-spel till Switch samt Nintendos förstapartsspel så som indiekonsol så är Switchen helt fantastisk. Särskilt eftersom man faktiskt kan hitta Indie-spelen på Nintendos shop till skillnad från Sony dito såvida du inte vet den exakta titeln på spelet.
Jag har både Switch PS4 Pro, men min Switch har jag knappt rört senaste 3 åren.
Jag spelar helt andra typer av spel.
Om Switch 2 släpps och tex Mario Kart 9 skulle lanserad skulle jag enbart köpa Switch 2 av den anledningen, alla mario titlar brukar vara bra.
Nintendos konsoler kör man enbart för Nintendos egna spel som bara finns för deras egna plattform
Vill man spela andra AAA titlar som Nintendos klena hårdvara inte klarar av så är det andra konsoler som gäller.
PS5 Pro kommer ge bättre flyt i framtida tyngre spel och VR + högre upplösningar som 4K (fast 4K gaming är ointressant för mig)
Det beror på vad man ska spela och vilka krav man har.
Switch 2 har enda fördelen att man kan ligga i sängen och spela Nintendos spel
Känns ju lite dumt idag att låsa sig till ett stationärt format på det sättet, oftast känns det ju faktiskt som en häftigare upplevelse
att kunna spela ett fullstort konsolspel helt bärbart än i 4K på TV:n.
SJälv så köper jag typ alla indie-spel till Switch samt Nintendos förstapartsspel så som indiekonsol så är Switchen helt fantastisk. Särskilt eftersom man faktiskt kan hitta Indie-spelen på Nintendos shop till skillnad från Sony dito såvida du inte vet den exakta titeln på spelet.
Ja, den känns riktigt bra som indie-format. Synd dock att de inte kör Indie-directs så ofta längre, var kul med en dedikerad Direct som fokuserade på små och annorlunda spel.