Xbox Game Pass - Februari 2024 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Februari 2024 - Part 2

Dags att runda av februaris Game Pass-släpp med andra omgången spel! Först ut är Tales of Arise som bjuder på japanskt action-RPG i snygg förpackning. Därefter blir det skoj för den yngre publiken när Bluey: The Videogame ansluter till biblioteket. Det blir också ett par återvändare till Game Pass när Maneater och Indivisible gör comeback. Management-spelet Space Engineeers och 90-talsinspirerade shootern Warhammer 40000: Boltgun avrundar månaden.

Madden NFL 24 får dessutom stöd för streaming via molnet.

Dead Island 2 gör oväntad entré på GP idag den 22:a feb, dock ej på PC.

Ett gäng nya perks har också dykt upp för XGP Ultimate: 3 månaders sub på meditationsappen Calm Premium och diverse packs till Assassin's Creed: Valhalla, Apex Legends, Puzzle Quest 3 och PUBG: Battlegrounds.

Gratis är sällan dumt och i dagarna så fick MS Flight Simulator tillägg i form av en Dune-expansion, lägligt så här i filmtider.

Första omgången spel för februari hittas här: Xbox Game Pass - Februari 2024 - Part 1

Nya titlar:

Tales of Arise (20 feb, konsol+PC+cloud)

Bluey: The Videogame (22 feb, konsol+PC+cloud)

Dead Island 2 (22 feb, konsol+cloud)

Maneater (27 feb, konsol+PC+cloud)

Indivisible (28 feb, konsol+PC+cloud)

Space Engineers (29 feb, konsol+PC+cloud)

Warhammer 40.000: Boltgun (5 mar, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 29 feb: Madden NFL 22, Soul Hackers 2.

Xbox Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Boltgun är riktigt grymt, klarade ut det förra året.

Tack för ett bra inlägg


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Moderator | Testpilot

Mortaigne levererar som vanligt!

Visst betyder väl att Xbox är bättre än PlayStation för att vi haft en stadig person som ger oss Game pass uppdatering jämt och ständigt? Wink.

Skämt åsido, håller med ovan om att boltgun är grymt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox

Tack...? haha

Verkar som om jag får ta och testa på Boltgun då... Lite röj sitter väl sällan fel.


signatur

Jump in.

Medlem

Maneater var ett spel jag verkligen ville gilla men som jag aldrig blev kompis med. Gillade det gamla Jaws spelet till Xbox som var lite liknande om någon minns det.

Medlem

Blev sugen på Space Engineers härom månaden, perfekt att det kom till Gamepass nu då

Tack!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Ambassadör
Xbox
Dead Island 2 anländer oannonserat!

Ibland blir det överraskningar och den här gången är det Dead Island 2 som dyker upp. Tillgängligt nu på konsol och cloud, dock ej på PC (Epic har pc-exklusivitet fram till april).

Uppdaterat tråden.


signatur

Jump in.

Medlem

Tales blir det här. Tycker det spelat har kostat lika mycket sen det släpptes. Men nu blir det av.

1
Skriv svar