Uppdatering får inte plats.

Medlem
Uppdatering får inte plats.

Jag har en M.2 ssd lagring installerad med 1,99 Tb ledigt utrymme. Konsollagringen har 7,15 Gb ledigt utrymme. Gran Turismo 7 som ligger på konsollagringen har fått en uppdatering som försöker installeras men kan inte för inte tillräckligt med ledigt utrymme. Den försöker installera på konsollagringen får man förmoda. Alla nya spel ska installeras på M.2 ssd-lagringen har jag angett men det gäller förstås inte uppdateringar. Hur ta bort andra spel för att ge plats, eventuellt ladda hem dom igen till M.2 ssd? Problemet är att det inte går att hoppa över Gran Turismos uppdatering för man kan inte komma in i spelet utan måste backa tillbaks ur spelet för att åtgärda minnesutrymme.

Medlem

Du borde kunna flytta installerade spel mellan dina olika lagringsenheter om du går till Settings - Storage - Console Storage - Game and apps.

Medlem

Radera Gran Turismo och ladda ner det igen på det extra utrymmet. Då får du uppdateringen med nedladdningen. Eller flytta de andra spelen du har på konsollagringen. Då borde du frigöra tillräckligt.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Du borde kunna flytta installerade spel mellan dina olika lagringsenheter om du går till Settings - Storage - Console Storage - Game and apps.

Tackar! Man skulle alltså gå in på Spel och appar i Konsollagring. Där kunde man välja spel och sen flytta!

Medlem
Skrivet av GustavA:

Radera Gran Turismo och ladda ner det igen på det extra utrymmet. Då får du uppdateringen med nedladdningen. Eller flytta de andra spelen du har på konsollagringen. Då borde du frigöra tillräckligt.

Jo, men nackdelen med att radera och ladda hem på nytt är ju att jag får börja om från början i spelet. Men nu löser det sig då det gick att flytta spelet!

Medlem
Skrivet av Haningebon:

Jo, men nackdelen med att radera och ladda hem på nytt är ju att jag får börja om från början i spelet. Men nu löser det sig då det gick att flytta spelet!

Hej,

Nej det får du inte, sparfilerna ligger i molnet så dom är alltid aktuella


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Hej,

Nej det får du inte, sparfilerna ligger i molnet så dom är alltid aktuella

Jag vet inte om jag aktivt har skapat molntjänst, menar du att det finns där ändå?

Medlem
Skrivet av Haningebon:

Jag vet inte om jag aktivt har skapat molntjänst, menar du att det finns där ändå?

Jepp. Du kan installera och avinstallera hur många spel som du önskar. Hur många ggr som helst. Sparfilerna är separata och de behöver du inte tänka på alls.

Medlem

Är inte molnspar en plus-tjänst på PlayStation? Har haft plus så länge så jag minns inte riktigt.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Är inte molnspar en plus-tjänst på PlayStation? Har haft plus så länge så jag minns inte riktigt.

Nope.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Jag är 99 procent säker på att du har fel, för molnlagring är en av förmånerna Sony anger för Playstation Plus Essential. Och det är markerat med en Playstation Plus-symbol i inställningarna i Settingsmenyn på konsolen.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag är 99 procent säker på att du har fel, för molnlagring är en av förmånerna Sony anger för Playstation Plus Essential. Och det är markerat med en Playstation Plus-symbol i inställningarna i Settingsmenyn på konsolen.

https://gamefaqs.gamespot.com/boards/691087-playstation-4/748...

Fel av mig. Det stämmer, man måste ha ps+


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

1
Skriv svar