Bethesda utlovar DLSS, FoV-reglage och annat till Starfield

Medlem

bra och kul spel men med ett antal irriterande egenskaper helt klart. Kunde ha varit en hel del bättre, städerna är total snurrig skit bara, och att inte ha kartor med öht var ju bara rakt av korkat. inventory lämnat mkt att önska, även rpg-delen, basbyggandet suger. men ja det blir en 4 av 5 ändå för jag älskar spel som detta


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Metroid:

Om man fuskar stängs achievements av. Kan vara bra att poängtera om det är viktigt för någon att ha. Enda sättet att komma runt det på är att modda. En del drabbas av en bugg som stänger av achievements bara av att du råkade öppna konsolen en enda gång.

javisst ja! När man läser igenom artikeln så är det förstås på egen risk och som sagt som du säger så det finns moddar som enable achievements. Annars får man vänta tills Bethesda själva lägger ut sin modstöd, som jag tror kommer nästa år? Om jag inte minns fel.

Medlem
Skrivet av Piddelito:

Vill spela, men spenderar inte en spänn förrän sådana här basala funktioner finns.

Om du vill spela så är detta inget att vänta på, ut i rymden o ha sköj!

Medlem
Skrivet av Piraten88:

Du kan använda dig av console commands om du vill öka så att du inte har någon bekymmer med vikten.
https://www.pcgamer.com/starfield-console-commands-cheats/

Fuskar inte i spel! Dessutom stänger det av achivements


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Fuskar inte i spel! Dessutom stänger det av achivements

Vilket du kan modda tillbaka 🤣
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/658

Medlem
Skrivet av Xerx:

spelar inte via Steam


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Känner ingen ångest att invänta att spela spelet om någon månad istället. Då får Bethesda "förmodligen" möjlighet att korrigera buggar, men av historiska mått så brukar fansen via mod-verktyg ordna det åt dem i ren Bethesda-style.

Så med andra ord kan man spela spelet någon månad efter mod-verktyget är live.

Medlem
Skrivet av robbis:

spelar inte via Steam

Nexus mods går bra på gamepass pc

Medlem

Att man ens släpper det utan FoV-inställning är riktigt pinsamt.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Nexus mods går bra på gamepass pc

"only compatible with the Steam version of the game"


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Stadskarta, ja tack! Mitt lokalsinne är jättedåligt, hittar knappt ut ur en pressbyro

Då är ju starfield perfekt för dig med lite tur arbetar du upp ditt lokal sinne

Medlem
Skrivet av robbis:

"only compatible with the Steam version of the game"

OK inte testat den modden. Kör några andra och det går bra samt får fortfarande achievements. Finns mods som förbättrar ekonomi på sätt o vis utan console om console är problemet.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Om du vill spela så är detta inget att vänta på, ut i rymden o ha sköj!

Klart jag vill! Men om jag betalar för en dålig produkt, så skrattar Todd Howard hela vägen till banken över min dumhet. Jag röstar istället med plånboken. Jag kan vänta.

Medlem
Skrivet av Piddelito:

Klart jag vill! Men om jag betalar för en dålig produkt, så skrattar Todd Howard hela vägen till banken över min dumhet. Jag röstar istället med plånboken. Jag kan vänta.

With you, strong the force is..!

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Då är ju starfield perfekt för dig med lite tur arbetar du upp ditt lokal sinne

Ja så kan man tänka hehe. Det är väl mest att det är frustrerande att irra runt när det finns roligare saker i spelet att göra.

Medlem
Skrivet av Najkan:

With you, strong the force is..!

"Extremely long, my backlog is" , snarare.

Medlem
Skrivet av Najkan:

OK inte testat den modden. Kör några andra och det går bra samt får fortfarande achievements. Finns mods som förbättrar ekonomi på sätt o vis utan console om console är problemet.

Vill inte fuska fortfarande för att få mer pengar eller eller mer inventory, tycker det är upp till utvecklarna att fixa så det är spelbart med QoL fixar och som inte blir överpowered...


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Såg att det finns en möjlighet att ändra FOV inställningen manuellt. Inte så att jag spelar spelet men såg en av de streamersarna jag följer gjorde detta (Fugglet) när han spelade. https://www.tiktok.com/@fugglet/video/7273863923416223006


signatur

Fd PC spelare som nästan enbart lirar Playstation idag

Medlem

Blir att vänta några månader innan jag spelar spelet. Börjat ha det som standard när nya spel släpps. Då får man spelet både billigare, mer komplett och bugfritt än vid release.

Är lite tråkigt att det är en trend just nu att spel släpps "ofärdiga" men inget som inte lite tålamod kan fixa.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Är kanske en vanesak då dom flesta open-world spel har någon slags karta. Jag känner iaf att det är betydligt skönare att ha karta om man vill till någon speciell plats som inte är quest.

Jo,det är nog en vanesak. Jag kände mig lite vilsen i början innan jag fattade att man kunde använda scannern för att orientera mig. Jag tror detta är tänkt för att minska meny-hoppandet till en karta, men jag är nog inte mogen att lämna dem helt.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

UI:et är fruktansvärt dåligt, så även navigeringen runt allt möjligt. Har lagt det på is så länge, testar om ett år igen när moddarna har gjort det spelbart och så bra som det borde ha varit från början.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Ja så kan man tänka hehe. Det är väl mest att det är frustrerande att irra runt när det finns roligare saker i spelet att göra.

Jag förstår dig, springer själv fortfarande runt i new Atlantis som en huvudlös höna xD

Medlem
Skrivet av robbis:

"only compatible with the Steam version of the game"

Det var ju dumt av dig

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Mäktigt ändå, att ha med Brightness/Contrast-inställningar känns verkligen revolutionerande, det trodde man inte! FOV-slider också! next gen!
Skämt åsido, älskar starfield och har väldigt kul med det, men att FOV och FRAMFÖRALLT brightness/contrast inte går att ställa in vid release är ju helt absurt, VARFÖR? Satt de på allvar och bara "Jahaaaa, ville ni kulla justera sånt också? oj, men då ska vi patcha in det".

Och att man 2023 inte lagt in inställning för att stänga av mus acceleration är för mig ett mysterium. Spelar en enda människa på Bethesda game studios på PC?

Medlem
Skrivet av Piddelito:

Klart jag vill! Men om jag betalar för en dålig produkt, så skrattar Todd Howard hela vägen till banken över min dumhet. Jag röstar istället med plånboken. Jag kan vänta.

Detta är ett spel som värt att vänta lite extra på. Jag fick spelet när jag köpte ny AMD processor men annars hade jag också väntat👍

Det har blivit en tråkig utveckling på spel, det är sällan man får en färdig produkt på releasedatum.

12
Skriv svar