Bethesda utlovar DLSS, FoV-reglage och annat till Starfield

Robot
Bethesda utlovar DLSS, FoV-reglage och annat till Starfield

Och skulle gärna göra stadskartor i framtiden.

#Bethesda, #Starfield


International
Man of Mystery

About time! Känns som om det inte var helt klart att släppas.. ?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Stadskarta, ja tack! Mitt lokalsinne är jättedåligt, hittar knappt ut ur en pressbyro

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

pressbyro

Mitt lokalsinne är bra, men jag kan inte hitta den butiken...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mäktigt ändå, att ha med Brightness/Contrast-inställningar känns verkligen revolutionerande, det trodde man inte! FOV-slider också! next gen!
Skämt åsido, älskar starfield och har väldigt kul med det, men att FOV och FRAMFÖRALLT brightness/contrast inte går att ställa in vid release är ju helt absurt, VARFÖR? Satt de på allvar och bara "Jahaaaa, ville ni kulla justera sånt också? oj, men då ska vi patcha in det".

Medlem

Sånt där som borde varit med från början? snacka om att pissa folk i ansiktet som har problem med åksjuka.

Tycker nästan att EU ska gå in och tvinga spelföretag att handikappanpassa spel i den mån det går. colorblind mode, text to speech, FoV slider tex.

Tycker alla ska ha rätt att få skärma av sig från verkligheten och gräva ner sig i en annan värld någon gång ibland.

Medlem

Reglage för ljusstyrka och kontrast är välkommet:)

Redaktör
Ponny

Att välja bort stadskartor...? It was a choice!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Att välja bort stadskartor...? It was a choice!

Efter att ha virrat runt på Akila i jakt på en specifik butik i säkert en kvart igår så kliade man sig i huvudet en del, mycket märkligt. Det är inte direkt som att det finns många "stora" städer i spelet heller, huvudstäderna hade väl kunnat få kartor åtminstone.

Medlem

New Atlantis är den absolut sämsta staden som någonsin gjorts i ett spel. Så intetsägande och död får man leta efter. Att dessutom butiker o sånt inte är mer lättillgängliga är en spark i pungen.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

New Atlantis är den absolut sämsta staden som någonsin gjorts i ett spel. Så intetsägande och död får man leta efter. Att dessutom butiker o sånt inte är mer lättillgängliga är en spark i pungen.

Kan inte annat än hålla med lågvattenmärket för mig efter 70-80h är just New Atlantis och hur tafatt allt utom the well känns. Ogillade the citadell i ME med känns som ett straff att behöva springa runt bland tomma vita fantasilösa torg då inte ens skalan känns imponerande utan bara meh.

Medlem

Jag klarar mig bra utan karta, en snabb-tryck på LB så får man ju indikation genom pilar/stig vart man bör gå? Eller menar man navigering utan att markerat en waypoint är svårt?


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Mitt lokalsinne är bra, men jag kan inte hitta den butiken...

Den är nog inte lika vanlig längre som när jag växte upp som 80-talist och finns väl i princip mest bara i storstäder och vid järnvägsstationer etc.

Medlem
Skrivet av doversund:

Jag klarar mig bra utan karta, en snabb-tryck på LB så får man ju indikation genom pilar/stig vart man bör gå? Eller menar man navigering utan att markerat en waypoint är svårt?

Är kanske en vanesak då dom flesta open-world spel har någon slags karta. Jag känner iaf att det är betydligt skönare att ha karta om man vill till någon speciell plats som inte är quest.

eld
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Att välja bort stadskartor...? It was a choice!

Helt ärligt talat, tror de hade svårt att hitta samma automatisk lösning som de haft tidigare pga att så mycket ligger i samma zon, många rum och saker som överlappar.

Så de verkade ge upp.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Efter att ha virrat runt på Akila i jakt på en specifik butik i säkert en kvart igår så kliade man sig i huvudet en del, mycket märkligt. Det är inte direkt som att det finns många "stora" städer i spelet heller, huvudstäderna hade väl kunnat få kartor åtminstone.

Det hade hjälpt om terminalerna som ger info om butiker och platser låtit en välja en av dem och sen ge en indikation på vart man ska gå.

Redaktör
Ponny
Skrivet av eld:

Helt ärligt talat, tror de hade svårt att hitta samma automatisk lösning som de haft tidigare pga att så mycket ligger i samma zon, många rum och saker som överlappar.

Så de verkade ge upp.

"It just... doesen't work."


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det hade hjälpt om terminalerna som ger info om butiker och platser låtit en välja en av dem och sen ge en indikation på vart man ska gå.

Ja det hade faktiskt varit en bra lösning/kompromiss.

Medlem

Satt faktiskt och funderade häromdagen på om dom skulle patcha de quests som var lite buggiga eller till och med hindrade att man kom vidare i storyn. Så skönt att det kommer.

Ser också mest fram emot en karta så man kan hitta till butikerna i städerna. Är smått omöjligt att hålla koll på alla i typ New Atlantis. Hittade till The Well och Trade Authority för någon timme sedan...


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Mitt störtsta problem just nu är hur mycket man kan bära med sig, även med all fitness på max så blir man full direkt.


signatur

1# FZ Troll

Moderator | Testpilot
Skrivet av robbis:

Mitt störtsta problem just nu är hur mycket man kan bära med sig, även med all fitness på max så blir man full direkt.

Kommer garanterat en mod snart som gör att du kan bära hur mycket som helst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vill spela, men spenderar inte en spänn förrän sådana här basala funktioner finns.

Medlem
Skrivet av robbis:

Mitt störtsta problem just nu är hur mycket man kan bära med sig, även med all fitness på max så blir man full direkt.

ett litet tips är att man kan inte dö utav skadan man får när man är fullt röd på CO2, den gör bara skada tills du är 1hp.

du kan dessutom komma åt ditt skepps cargo space ett ganska bra avstånd ifrån skeppet, man tar sig dit via skepp menyn.
Och skit i att plocka upp mat/dryck samt medicin förrutom medpacks. dom tar bara upp utrymme, mineral resurser är också meningslösa att fånga till fots, du kan köpa oerhörda mängder extremt billigt igenom att resetta butiken i spaceport på new atlantis.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Satt faktiskt och funderade häromdagen på om dom skulle patcha de quests som var lite buggiga eller till och med hindrade att man kom vidare i storyn. Så skönt att det kommer.

Ser också mest fram emot en karta så man kan hitta till butikerna i städerna. Är smått omöjligt att hålla koll på alla i typ New Atlantis. Hittade till The Well och Trade Authority för någon timme sedan...

Tips till er som saknar karta: https://mapgenie.io/starfield/maps/new-atlantis

Medlem

Extra glädjande att Starfield är tillgängligt via GeForce Now nu också!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

När ska de fixa så att man kan ändra upplösning och köra det i helskärm?


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Guld! tack!

Medlem
Skrivet av robbis:

Mitt störtsta problem just nu är hur mycket man kan bära med sig, även med all fitness på max så blir man full direkt.

Du kan använda dig av console commands om du vill öka så att du inte har någon bekymmer med vikten.
https://www.pcgamer.com/starfield-console-commands-cheats/

Medlem
Skrivet av Piraten88:

Du kan använda dig av console commands om du vill öka så att du inte har någon bekymmer med vikten.
https://www.pcgamer.com/starfield-console-commands-cheats/

Om man fuskar stängs achievements av. Kan vara bra att poängtera om det är viktigt för någon att ha. Enda sättet att komma runt det på är att modda. En del drabbas av en bugg som stänger av achievements bara av att du råkade öppna konsolen en enda gång.


signatur

Jätteintressant information.

Gen
Medlem
Skrivet av robbis:

New Atlantis är den absolut sämsta staden som någonsin gjorts i ett spel. Så intetsägande och död får man leta efter. Att dessutom butiker o sånt inte är mer lättillgängliga är en spark i pungen.

Ah tack, då var jag inte den ende som slösar tid på att springa runt och leta efter butik (förutom den där automaten som knappt har några credits). Hittade restaurang, café och nåt corporation men ingen hederlig butik...tills någon UC bas dök upp och de hade någon som något motvilligt ville köpa/sälja.

12
Skriv svar