Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem

Fick idag inbjudan med licensnyckel till Nightreigns nätverkstest (XBSX), men koden var ej komplett? Kodsträngen var bara på 12-tecken och Microsoft kräver att licenskoder är på minst 25-tecken.

Dumt nog försökte jag ändå lösa in koden, men givetvis gick det inte. Någon annan som haft liknande problem?

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Fick idag inbjudan med licensnyckel till Nightreigns nätverkstest (XBSX), men koden var ej komplett? Kodsträngen var bara på 12-tecken och Microsoft kräver att licenskoder är på minst 25-tecken.

Dumt nog försökte jag ändå lösa in koden, men givetvis gick det inte. Någon annan som haft liknande problem?

Fick precis nytt mail om att koden dom tidigare skickat inte fungerar och att dom ska skicka ny kod igen.

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Fick precis nytt mail om att koden dom tidigare skickat inte fungerar och att dom ska skicka ny kod igen.

Fick också precis samma besked så vi får hoppas de hinner fixa nya koder tills den 14:e februari.

Medlem

Fan vad fint, har tagit alla achievements. Fixade så jag skulle kunna få alla sluten och det gick att save scumma så jag slapp spela om flera gånger på Xbox. 😁

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Fan vad fint, har tagit alla achievements. Fixade så jag skulle kunna få alla sluten och det gick att save scumma så jag slapp spela om flera gånger på Xbox. 😁

Så med andra ord... Så fuskade du till dig dina prestationer

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem
Skrivet av Zensu:

Så med andra ord... Så fuskade du till dig dina prestationer

Fusk? Jag kallar det tidsbesparing. 😆 Har redan lagt ner hundratals timmar, förberett för alla sluten i en genomspelning och klarat dlc'n. Inte fan kör jag om spelet två gånger till för två achievements och ännu fler för övriga slut där skillnaden är en kort filmsekvens. 😄 Nu är det dags för resten av backloggen.

A L
Medlem
Hur får man fungerande kontroller tgb för PC

TJena,
Har återstartat ER på PC som förra gången och har ett h-vete med kontrollerna, vissa objekt i väskorna får nummer när jag assignar dom men inte andra.
Hästringen tex. inget nummer?

Men jag fattar inte hur man ska konfigurera dom, allvarligt talat port jo men vafaan vilket skitupplägg!
när man väljer E knappen (ativera) då får man upp väskorna men det går inte trycka på dom 2 i mitten??
I vapendelen så kan man ju växla quickitem (den längs ner) den ovanför fattar jag inte hur den funkar, knappen alltså..
svårt att beskriva men hur är det tänkt att det skall fungera med TGB?
har ni något tips på hur man får till det så man kan lira med tgb+mus. har xbox kontroll men det är verkligen inte min grej..
har två tumknappar på musen att använda oxo.
Rätt så frustrerad

A L
Medlem
Fungerande mus + tangentbord konfig för ER
Skrivet av A L:

TJena,
Har återstartat ER på PC som förra gången och har ett h-vete med kontrollerna, vissa objekt i väskorna får nummer när jag assignar dom men inte andra.
Hästringen tex. inget nummer?

Men jag fattar inte hur man ska konfigurera dom, allvarligt talat port jo men vafaan vilket skitupplägg!
när man väljer E knappen (ativera) då får man upp väskorna men det går inte trycka på dom 2 i mitten??
I vapendelen så kan man ju växla quickitem (den längs ner) den ovanför fattar jag inte hur den funkar, knappen alltså..
svårt att beskriva men hur är det tänkt att det skall fungera med TGB?
har ni något tips på hur man får till det så man kan lira med tgb+mus. har xbox kontroll men det är verkligen inte min grej..
har två tumknappar på musen att använda oxo.
Rätt så frustrerad

Ok hittade en setting som verkar funka..
https://www.youtube.com/watch?v=JRp50iJERIo&t=4s
plus att jag har dodge på bakre tumknappen vilket han hintar om som jag redan tänkt ha.
Shift och sprint/dodge är ju samma sak om ni undrar.
Funderar på att lägga E funktionen på främre tumknappen, så man lätt kan få tvåhands utan att behöva trycka E och vänsterklick.

Medlem
Skrivet av A L:

Ok hittade en setting som verkar funka..
https://www.youtube.com/watch?v=JRp50iJERIo&t=4s
plus att jag har dodge på bakre tumknappen vilket han hintar om som jag redan tänkt ha.
Shift och sprint/dodge är ju samma sak om ni undrar.
Funderar på att lägga E funktionen på främre tumknappen, så man lätt kan få tvåhands utan att behöva trycka E och vänsterklick.

Typ så spelar jag också. Föredrar också mus och tangentbord före kontroller. Tror också det är bättre på vissa bossar där man inte vill låsa på bossen eller där man vill rida.

A L
Medlem
Skrivet av Whisp:

Typ så spelar jag också. Föredrar också mus och tangentbord före kontroller. Tror också det är bättre på vissa bossar där man inte vill låsa på bossen eller där man vill rida.

Japp låsa när man vill med klick mushjul, men jag fattar inte hur ett så stort spel för pc är så totalt negligerat av utvecklarna?

Jo port men ändå? Obegripligt..
Främre tumknapp som E funkar fint iaf, kör med både E och tumknappen, varierar..

Kan iaf säga Fungerande mus + tangentbord konfig för ER 😃🤘

Skriv svar