Dune: Spice Wars är realtidsstrategi med inslag av 4X
Mer Dune! Mycket bra!
Jag är rätt simpel av mig.
Ge mig ett Age of Empires 3 fast med Dune istället så är jag nöjd. 4X grejen har aldrig
riktigt varit min kopp te.
Jag hoppas också att någon studio jobbar på ett massivt singleplayer RPG i Dune världen, något slags
Elder Scrolls/Mass Effect möter Dune typ.
Åhh, jag hade hoppats på lite basbyggande i stil med de klassiska Dune-spelen. De isometriska (Dune 2 och 2000) var fantastiska.
Att ta någon liknande gameplay och expandera den meta-kampanj som pågick på planetkartan (där man valde vilket territorium man skulle angripa härnäst) rejält hade lockat omåttligt!
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Shiro games! Jag gillade verkligen Northgarde, vilket i sig är ett RTS med lite unik approach så jag tror det är ett bra val av studio och speltyp. Det här kommer man absolut hålla ögonen på.
Oj det registrerade jag inte ens! Det blir whishlist direkt
Med tanke på att flera av de absolut populäraste strategispelen har varit RTS med stort fokus på fritt basbyggande (Dune 2, C&C-spelen, Warcraft-spelen, StarCraft mfl), tycker jag det är konstigt att nästan ingen ger den genren en chans längre.
Hade älskat ett nytt välgjort Dune RTS i Supreme Commander skala och jag tror inte jag hade varit ensam om det.
Så det blir en slags HoMM-stil?
Med tanke på att flera av de absolut populäraste strategispelen har varit RTS med stort fokus på fritt basbyggande (Dune 2, C&C-spelen, Warcraft-spelen, StarCraft mfl), tycker jag det är konstigt att nästan ingen längre ger den genren en chans längre.
Hade älskat ett nytt välgjort Dune RTS i Supreme Commander skala och jag tror inte jag hade varit ensam om det.
Jag är precis som du ett stort fan av de gamla RTSen med mer basbyggande. Tycker det är synd och konstigt att det inte har gjorts ett nytt på länge, utan utvecklare har bara experimenterat med baslösa spel eller hjältar eller liknande. DoW sålde bra, 2an mindre bra och 3 slog ju inte alls. AoE4 verkar vara Ok, men det senaste som var riktigt bra (även om det inte var helt fritt) var ju CoH (inte 2an) och det är ju 16(!) år sedan nu.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Stämmer in i kören. Varför gör ingen traditionella AAA RTS längre? (ok, AoE4 kom precis, men annars…). Tänk möjligheterna med modern AI, smidig multiplayer, kraftfull hårdvara, HDR, 4K etc…
Som av en slump började jag spela Total Annihilation igen i helgen. Helt otroligt hur bra det spelet var när det kom (och till viss del är fortfarande).
Med tanke på att flera av de absolut populäraste strategispelen har varit RTS med stort fokus på fritt basbyggande (Dune 2, C&C-spelen, Warcraft-spelen, StarCraft mfl), tycker jag det är konstigt att nästan ingen ger den genren en chans längre.
Hade älskat ett nytt välgjort Dune RTS i Supreme Commander skala och jag tror inte jag hade varit ensam om det.
Helt med dig! Men om det nu är svårt med licenser så hade jag nöjt mig med ett nytt Supreme Commander i samma anda som Forged Alliance för modern hårdvara och bra path-finding. Kan inte låta bli att tänka på hur bra den typen av RTS kan bli som nyttjar mer RAM, moderna flertrådade CPUer och moderna grafikkort med tanke på antal enheter och allmän simulering.
Hade suttit fint.
Jag hoppas också att någon studio jobbar på ett massivt singleplayer RPG i Dune världen, något slags
Elder Scrolls/Mass Effect möter Dune typ.
Inte omöjligt att Funcoms egna spel är något åt det hållet. Jag håller också tummarna.
Jag älskade verkligen den här typen av spel. Sen kom WoW(så warcraft gick i graven och starcraft 2 blev uppskjuten för mycket) och C&C ändrade sig för mycket med c&c 4. Så då var det inte värt att ha en pc för mig längre. Och jag kommer antagligen aldrig mer att skaffa en.
Synd för dig.
Får mig direkt att tänka på svenska Ground Control?
Åhhh favvo spel, Massive!
"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"