Kina svingar återigen hammaren - Försvårar ytterligare släpp av spel i landet
Kina och SydNordkorea går ju bara längre och längre bakåt i mänskliga rättigheter och sådant nymodernt trams
Som Kanshira skrev så tänkte jag förstås på Nordkorea *facepalm* :/
Undrar hur alla företag som försvarat Kinas beteende tidigare kommer att reagera nu när de inte kommer ha en chans att komma åt deras marknad som de hoppats på. Nu blir det väl 100% vändning istället, visst är det synd om dem?
Tråkigt för de stackars människorna som faktiskt bor där och blir drabbade av detta, men inte ett dugg synd om alla giriga företag utan någon som helst moral och som gör vad som helst för pengar.
Nu blir det till att plocka fram högafflarna för alla gamers i Kina, så här kan vi ju inte ha det
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Som typ alla andra som kommenterat tyckte jag det här kändes såpass grovt - även för Kina - att jag inte heller trodde det var sant.
Jag kollade därför upp det och det visade sig vara en korrekt reaktion - eftersom det inte är sant.
Det dom har gjort är tydligen att markerat för stora spelutgivare i Kina att dom måste tagga ner på 'beroendemekanik' i sina spel, samt förstärkt sin screening-process vilket ska leda till att det tar längre tid att certifiera spel i Kina...
Det är ju inte inget, men det här med att dom "förbjuder alla framtida tv-spel" är så pass jag kan hitta ett rent och skärt påhitt. Det stämmer inte på något plan.
Jag vill ännu en gång som många andra redan gjort många gånger tidigare (även fast det uppenbarligen inte hjälper ett dugg) markera att medans det såklart är viktigt att en nyhet ska väcka intresse intresse, så är det en hel del viktigare att den är sann.
subterranean homesick alien
De får väl helt enkelt uppdatera gamla spel för att komma ur censuren.
helt plötsligt kan man köra bil i pinball dreams och skjuta nazister i Pac-Man.
Det är lite svårt att ge en källa på något som inte finns.. lixom?
Allt jag kan göra är väl att ge källor på lite mer seriösa tidsskrifter som utgår från samma grundinformation som FZ fast som inte säger saker som inte är sanna...
https://www.reuters.com/world/china/china-suspends-approval-n...
https://edition.cnn.com/2021/09/09/tech/tencent-netease-video...,
subterranean homesick alien
Ja, detta var ju en seriös törn i FZ:s integritet. Svårt att ta på allvar när de rakt ut ljuger oss rakt upp i ansiktet och inte bara ger lite felvinklad information. Detta är bortom ett missförstånd. Ger känslan av att den drivs av en bloggande tonåring utan erfarenhet.
Jag får krypa lite till korset här, jag hade en annan källa i morse som jag nu också ser har ändrat i texten. Ska fixa till lite runt det här så det ser mer seriöst ut.
"Writer and Fighter"
Tack så mycket, kändes lite väl over the top även för Kina.
Yes, det har uppdagas lite mer om detta under dagen sedan jag skrev artikeln. Så jag har nu krupit till korset, fixat och ber om folket förlåtelse för min klick'bait.
"Writer and Fighter"
Såklart bra att du tar ansvar, men skulle säga att detta är problematiskt nog för att (chef)redaktör ska uttala sig om och be om ursäkt för att det ens kunnat publicerats i första hand. Men hett tips för framtiden, speciellt för nyheter i denna kalibern: multipla källor. Källkritik.