FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

Medlem
Skrivet av SuBOnez:

Gillar att man behöver tänka till, då mest med tanke på däckval och reservhjul. Kanske sätta intervall som de kör i verkligheten, säg service efter 3 mil, sen om det är 2 eller 4 sträckor spelar inte så stor roll. Vi kör ju inte heller med HC, så borde gå, när man inte lägger sig i ett stup dvs.

F2 är dock min nemesis.

Jodå, eller missförstår jag

Medlem

Hittade en Sten mur så överlevde inte första sträckan… misstänker att fler kommer göra mig sällskap och få promenera i mål

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Jodå, eller missförstår jag
<Uppladdad bildlänk>

Skumt, står det inte när man tittar inne i WRC…

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Jodå, eller missförstår jag
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av SuBOnez:

Skumt, står det inte när man tittar inne i WRC…

Nog är det hardcorde damage här. Bilen "överlever" inte alls som den gör på andra non-HC-servrar.


signatur

EA WRC/Steam: Fr3dde
Racenet: fr3wik
Discord: fr3dde

brrap brrap pew pew

Stämmer att vi kör med hardcore damage


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Körde de första 2 sträckorna tänkte jag skulle ta den tredje imorgon.. men ähh.. jag kör nu.. efter 1:30 ca Gliiiiiiider av vägen och får DNF.. så var det roliga slut för denna veckan.. Bara att sätta sig i ny bil inför nästa vecka

Medlem

Blev terminal direkt på sträcka 3

Ser ut som att det kommer bli DNF resten av säsongen.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Blev terminal direkt på sträcka 3

Ser ut som att det kommer bli DNF resten av säsongen.

Samma här! Den där 3 left var laaaaaaate. Speciellt i WRC bilarna med boosten igång som en raket.

SS1 gick ganska fint ändå, med lite mindre missöden ala Mazepin. Fick använda backväxeln lite iallafall, det är kul!

SS2 började OK, tänkte nu är jag varm i kläderna så nu kan vi pusha lite!.. Sen kom jag på denna briljanta ide att prova weight reduction litegrann, bort med dörr och punka med hjälp av träd. Till och med motorljudet vart bättre! Sen rullade det på!

SS3 När jag kollade standings efter SS2 låg jag såklart sist pga penalties. Kikade på dom uppe i toppen och intalade mig själv "Jag tävlar inte ens mot dom, sluta kolla deras tider, kör ditt eget race" Ok! Fokus, ta dig i mål, laga bilen, preppa bilen för blött och kom i mål i alla fall, många lär ha stupat i det blöta.

5..4..3..2..1.. Go!
Ute i salladen med terminal i FÖRSTA kurvan.

5/5!

WRC bilarna är roliga att köra, man försöker anpassa körstilen för att använda boosten, men dom är farliga oxå om man trycker plattan i mattan.

Lycka till ni som inte kört! You will need it

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Samma här! Den där 3 left var laaaaaaate. Speciellt i WRC bilarna med boosten igång som en raket.

Ja det finns inte en chans att man tar den där om man inte har kört sträckan tidigare eller håller väldigt låg hastighet, lite surt faktiskt.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Ja det finns inte en chans att man tar den där om man inte har kört sträckan tidigare eller håller väldigt låg hastighet, lite surt faktiskt.

Helt korrekt. Kör min calls på normal för det mesta (ibland early på vissa locations). Tror inte ens earliest hade räckt där, kan ha missat nån caution eller nått innan, osäker på den. Men surt är ordet.. Jag orkar aldrig träna sträckorna heller, brukar välja en random för att fippla lite med setup bara sen åker jag..

Medlem

Ja ha. Får sälla mig till DNF gänget denna vecka.

Jag har tränat en hel del denna vecka, Körde i princip felfritt fram till 7:50 på sträcka ett. Då händer detta...

Kört av här många gånger just här under träning också så jag tyckte jag var rejält försiktig. Men det där lilla guppet verkligen vill att man ska ut för stupet. Och i kombination med panikbroms istället för o försöka trycka sig igenom så glider bilen över kanten. -> Terminal.

Hade känts värdigare o smälla i 180 via nån bergvägg o utför ett stup.
Men hårt när i princip oavsett plats o hastighet på dessa sträckor blir en DNF. Samtidigt som det ju också är tjusningen.

Mest frustrerande är nog att jag ställt in mig på att få köra längre och att det sedan bara tar slut.

Nya tag nästa vecka då. Fortsatt trevlig helg till er alla!

Medlem
Skrivet av Ringo:

Välkommen in i gänget!

Tror jag satte bilen i den kurvan oxå första gången jag körde den här med WRC2 bilar för ett bra tag sen.. Den kändes väldigt bekant..

Medlem
Skrivet av Ringo:

Ja ha. Får sälla mig till DNF gänget denna vecka.

Jag har tränat en hel del denna vecka, Körde i princip felfritt fram till 7:50 på sträcka ett. Då händer detta...

https://youtu.be/Is08qArw2D4

Kört av här många gånger just här under träning också så jag tyckte jag var rejält försiktig. Men det där lilla guppet verkligen vill att man ska ut för stupet. Och i kombination med panikbroms istället för o försöka trycka sig igenom så glider bilen över kanten. -> Terminal.

Hade känts värdigare o smälla i 180 via nån bergvägg o utför ett stup.
Men hårt när i princip oavsett plats o hastighet på dessa sträckor blir en DNF. Samtidigt som det ju också är tjusningen.

Mest frustrerande är nog att jag ställt in mig på att få köra längre och att det sedan bara tar slut.

Nya tag nästa vecka då. Fortsatt trevlig helg till er alla!

Ja, den jäkla kurvan. Har varit av på nästan alla träningar i den kurvan.

brrap brrap pew pew

Vad är det för ett monster jag har skapat Blir rädd för att köra själv!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Men vi har ändå två st (hittills) som kommit i mål det här rallyt!
Kudos till er!

@lerb tips för framtida säsonger; När ett irl-wrc-rally pågår så borde fzdz-rally pågå på samma location. Denna vecka borde vi alltså kört Sverige (men inte nödvändigtvis med WRC kanske).
Hade gjort det lite roligare, mera "jordnära och connected till verkligheten", åtminstone för dom som följer tvsändningarna . En del sträckor är ju också identiska med det man ser på tv (dock inte Sverige ännu, där spelet fortf har "värmlandssträckorna" ).


signatur

EA WRC/Steam: Fr3dde
Racenet: fr3wik
Discord: fr3dde

Medlem
Skrivet av Gejmerfr3ddan:

Men vi har ändå två st (hittills) som kommit i mål det här rallyt!
Kudos till er!

@lerb tips för framtida säsonger; När ett irl-wrc-rally pågår så borde fzdz-rally pågå på samma location. Denna vecka borde vi alltså kört Sverige (men inte nödvändigtvis med WRC kanske).
Hade gjort det lite roligare, mera "jordnära och connected till verkligheten", åtminstone för dom som följer tvsändningarna . En del sträckor är ju också identiska med det man ser på tv (dock inte Sverige ännu, där spelet fortf har "värmlandssträckorna" ).

Kul ide faktiskt. Man blir ju direkt sugen på att sladda i snö i WRC när man kollar, jag har börjat kika på rally.tv. WRC spelet lite återuppväckte mitt intresse för denna fantastiska motorsport, följt F1 i flera år, men det börjar kännas lite meh på senare år. Rally är roligare.

Medlem

Huah! Jag överlevde rallyt!

Det höll på att gå åt H redan halvvägs genom sträcka 1 och flera gånger under rallyt. Spännande att köra sista sträckan på regndäck

Video från SS6

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Kul ide faktiskt. Man blir ju direkt sugen på att sladda i snö i WRC när man kollar, jag har börjat kika på rally.tv. WRC spelet lite återuppväckte mitt intresse för denna fantastiska motorsport, följt F1 i flera år, men det börjar kännas lite meh på senare år. Rally är roligare.

Precis samma för mig. Började kolla på Rally på 90-talet men har inte följt det på 15år minst men nu har jag kollat så mycket jag kunnat på svenska rallyt.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem
Skrivet av Gejmerfr3ddan:

Men vi har ändå två st (hittills) som kommit i mål det här rallyt!
Kudos till er!

@lerb tips för framtida säsonger; När ett irl-wrc-rally pågår så borde fzdz-rally pågå på samma location. Denna vecka borde vi alltså kört Sverige (men inte nödvändigtvis med WRC kanske).
Hade gjort det lite roligare, mera "jordnära och connected till verkligheten", åtminstone för dom som följer tvsändningarna . En del sträckor är ju också identiska med det man ser på tv (dock inte Sverige ännu, där spelet fortf har "värmlandssträckorna" ).

Lite svårt , då får vi också pausa flera veckor.

Medlem

Det var vänster 3 i början på SS3 alla pratar om? Ja där hamnade man i ravinen. Då hade jag ändå rekat sträckan en gång innan men det kändes nästan som att kartisen var senare i klubben än i TT?

Överlag gillar jag inte Corsica. Tycker det håller låg kvalitet rent designmässigt och fysiken kommer inte riktigt till sin rätt här. Var tvungen att hoppa in i Estland och dra ett par sträckor med Fabia WRC'n för att få tillbaka rätta känslan igen 😏

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

Lite svårt , då får vi också pausa flera veckor.

Vi kör såklart andra rallyn (som inte har bäring till irl-rallyt) emellan.


signatur

EA WRC/Steam: Fr3dde
Racenet: fr3wik
Discord: fr3dde

Medlem

SS1 o SS2 hade jag övat lite på, körde ändå lugnt. SS3 helt ny svår. SS5 körde jag in i bergsvägen, senare total missade jag en sväng, körde rakt in i en stenmur, fick backa o en trasig kylare på köpet. SS6 bilden typ pixlade/hängde sig så körningen blev inte kul. Dåligt grafik kort ? I mål iaf, nöjd med det.

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

SS1 o SS2 hade jag övat lite på, körde ändå lugnt. SS3 helt ny svår. SS5 körde jag in i bergsvägen, senare total missade jag en sväng, körde rakt in i en stenmur, fick backa o en trasig kylare på köpet. SS6 bilden typ pixlade/hängde sig så körningen blev inte kul. Dåligt grafik kort ? I mål iaf, nöjd med det.

Kanske du får samma grafikfel som mig? Jag upptäckte en flimmer på ss6 som gjorde att flytet i spelet blev väldigt dåligt.Har nog haft det hela tiden men märkte det tydligt på just ss6. Testade Ibera lite snabbt nyss och där flimmrade det också, till den grad att det inte gick köra. Men ändrade jag reflections försvann det.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Gjorde som många andra, DNF på SS03. Fick fortsätta rallyt ändå, så fick manuellt ta retire from event. Nån bugg där?


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem
Skrivet av Balkp:

Kanske du får samma grafikfel som mig? Jag upptäckte en flimmer på ss6 som gjorde att flytet i spelet blev väldigt dåligt.Har nog haft det hela tiden men märkte det tydligt på just ss6. Testade Ibera lite snabbt nyss och där flimmrade det också, till den grad att det inte gick köra. Men ändrade jag reflections försvann det.

Ja, SS6 var hemsk att köra. Ska testa ändra reflections. ( om jag inte redan gjort det ) Men mörker o regn gillar ej mitt grafikkort.
Har 1080ti

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

Ja, SS6 var hemsk att köra. Ska testa ändra reflections. ( om jag inte redan gjort det ) Men mörker o regn gillar ej mitt grafikkort.
Har 1080ti

Flimmrandet kom tillbaka för mig. fick ändra reflections igen så försvann det. SÅ det är en bugg för det spelar ingen roll vilken kvalite på relfections man har


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

brrap brrap pew pew

Själv avled jag på SS2, det var ingen höjdare att försöka köra detta med över 39 graders feber


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av Balkp:

Flimmrandet kom tillbaka för mig. fick ändra reflections igen så försvann det. SÅ det är en bugg för det spelar ingen roll vilken kvalite på relfections man har

Men är det bara du o jag med detta problemet ? O varför ? Är det grafikkortet eller annat ?

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

Men är det bara du o jag med detta problemet ? O varför ? Är det grafikkortet eller annat ?

Testa att sänka eller stänga av Anisotropic filtering. Kan vara det som spökar

Medlem
Skrivet av Limpler:

Testa att sänka eller stänga av Anisotropic filtering. Kan vara det som spökar

Ska absolut testa det, nästa gång jag spelar 👍

Skriv svar