Stridsflyget DCS: F-4 Phantom II är släppt

Medlem

Hunnit flyga typ en timme, är nog top-notch igen av Heatblur. Har inte ens hunnit skrapa på ytan ännu men kuligast hittills är nog att dra iväg Sparrows på medeldistans och splasha migs. Det är verkligen inget F-16 och man vill gärna hålla sig ovanför 400 knop och i det vertikala annars tappar man snabbt kontrollen. Jester 2.0 är grym som ställer frågor åt en för att optimera radar m.m. Tryck ”M” för integrerad manual är riktigt hjälpsamt också. Testa lite divetoss bombning också, måste nog öva för att bli bättre men själva upplägget är lätt att lära sig med integrerad bombing table som hjälper Jester att ta fram bästa mållösning åt en.

Medlem

Underbart flygplan, kommer ta ett bra tag att vänja sig vid att flyga. Speciellt när man är van vid de moderniteter som man har i F-16 och F-18 som jag kommer ifrån.

Som en groundpounder så diggar jag det breda utbudet av vapen jag kan leverera till fientliga stridsfordon och/alt byggnader. Så nice att inte ha en arsenal med smarta guidade vapen, Nu är de bara en liten del av verktygslådan.

12
Skriv svar