Quiz – Vad kan du om 25-årsfirande Pokémon?
4/10.
Har stenkoll på Pokémon Red, Blue, Yellow och själva TV serien just när den kom ut i sverige. I viss mån Guld och Silver också då det var "nyaste trenden" när vi var kids. Fast när det kom började jag bli så pass gammal att annat intresserade mig istället, typ skateboarding och Jackass.
8/10. Känns rimligt.
Jag tittade på serien och klarade ut pokemon Red som liten. La även någon hundralapp på Pokemonkort.
Nu som vuxen har den gamla originalserien, XY och lite Sun&Moon gått varmt hos mina söner. Vi har även spelat Pokemon Go. Vi har ett 30-tal pokemon plastfigurer (ifrån ett pokemon-skogsamlarset), mjuka pokebollar. En robotpikachu med stereohörsel (kan höra vartifrån du pratar och rikta huvudet mot dej, och svara). En stor pokeballkudde. Massor av pokemon- tidningar, planscher, manga. Pokemon Lets go, inklusive Pokeball plus. Vi har även besökt Pokestore 3-4 gånger i Japan.
Kort sagt.
jag borde kunna de här frågorna.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
10/10. Easy.
9/10. Svarade fel på när R/B kom till Sverige. Trodde starkt på 1998 men var tydligen 1999.
3 av 10. Man får ju nästan skämmas då man satt som klistrad varje morgon som barn. Fast det var ju visserligen lite för nya frågor också.
10/10. Gissade rätt på Pokémon Go-armbandet, men kunde resten trots att jag lät bli att titta på klippen.
Senaste spelen jag spelade var till GBA, men spelade även online t o m den generationen, på simulatorer osv. Har löst hängt med i det övergripande, just in case att jag skulle vakna och vara 12 och Blue släpps igen.
3/10 Korrekta svar!
"Måste fånga fler!" (Och lära dig mer.)
::::::::: Gick katastrofalt dåligt. Igen som förra veckan fast då hade jag botten rekordet 2 poäng. Detta är absolut en serie jag har 0 intresse av. 0..!!! Dock så kände jag att jag kunde Ryan Reynolds frågan ::::::::::
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||