Arenan, det textbaserade rollspelet på svenska
Lite av en chansning, men minns och/eller spelade någon här på FZ det svenska, textbaserade rollspelet Arenan innan det gick i graven?
Själv har jag många fina minnen från den hemsidan, tråkigt att det inte fanns tid och engagemang att driva den vidare. Vore kul att stöta på någon annan som också knegat hundratals rundor och legat i sjukstugan efter en miserabel slumpduell mot ett tvåhandat troll i Gladiator 2.
Ecrana var en annan kulthit på den tiden, men jag fastande aldrig för det spelet.
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
Hade helt glömt bort det för ens du nämnde något om det, tack för det.
Minns väldigt lite från spelet dock. Körde det lite smått i högstadiet med några kompisar på skolans datorer.
Men vi var mer för Mutant och Drakar och demoner då vi kunde styra lite mer över allt och det var mer inlevelse.
Oj! Arenan var en stor del av min uppväxt, spelade nog under 12-13 års tid. Underbart spel!
EDIT: Blev nostalgisk och började googla. Har du sett Edrania, @Gustav Höglund? Lanserades tydligen förra året, aktiv spelarbas (verkar vara mycket folk från Arenan med) och spelet i sig är en skamlös kopia av Arenan. Fan vad glad jag blir.
Det var som fan! Såg flera kändisar i Dicsordkanalen, gjorde mig glad bara det.
Haha ja, det var därför jag kollade närmare (dvs registrerade) - startsidan var ju tämligen intetsägande i övrigt.