Pokémon Go tappar 15 miljoner dagliga spelare
Det vore väl konstigt om det inte gjorde det?
Det är en enda stor grind som kan upplevas repetetiv.
Skolarna har börjat, arbeten har börjat, semestern är slut, vädret blir sämre, hypen börjar lägga sig. Så är någon egentligen förvånad? Snarare förvånad att så många fortfarande spelar!
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|
Det är ju det. Underhåller man inte en produkt för att hålla den levande så blir det fall plus alla andra bra argument ovanför mitt.
Ovanstående kan ha rätt...men jag tror till stor del det beror på serverproblemen. Jag vet att jag lessnar på det då du måste starta om det typ vid varje stop för att få det att funka. Servrarna är lika pålitliga som en alkis på studiebesök på ett bryggeri.
Måste säga att jag förväntade mig något annat än "Blev det en så kortlivad fluga?" med tanke på att deras retention rate är dubbla det av industrin.
https://techcrunch.com/2016/07/15/pokemon-gos-retention-rates...
Jag laddade ned det sisådär 4-5 dagar innan det släpptes i Sverige, när det väl släpptes hade jag nått level 7 och var grymt less på det.
Dock, saknar jag den där extra "långpromenads-motivationen", så jag skulle gärna se fler (och mycket bättre utformade) augmented-reality spel som motiverade till att ge sig ut och röra på sig.
Lvl. 20 och spelar fortfarande men har tröttnat lite. De bör sätta fart på att få in byte och slåss med andra spelare.
Problemet med byte är väl om någon hackar fram hundra dragonite och delar ut till hela skolan. Antingen kommer hundra personer undan ostraffat eller så blir hundra personer bannade. Värre är väl om man tar emot dem i "god tro" eller liknande, hur blir det då med bann?
Gav spelet en ärlig chans men ja de e rätt tröttsamt efter 2v med samma content särskilt när man inte kan springa på stan stup i kvarten vilket tvingar folk som bor lite utanför att spendera cash.
Sen är de som sagt med skola, jobb osv som sätter käppar i hjulen dessutom kommer vintern nu så spelet kommer tappa extremt mycket känns de som
Att dom aldrig fixade trackern och tog bort trackern har förstört en del av njutningen för mig, då det nu är I princip omöjligt att aktivt söka/jaga efter Pokemons.
Istället stöter man bara på dom helt på måfå nu.
Inte oväntat alls. Småpillar fortfarande med det när jag är ute på stan eller till/från jobbet, men det ha ju inget egentligt "spel"-innehåll förutom att samla Pokemons. Mer ett trevligt tidsfördriv.
Med det sagt så tror jag inte att augmented reality är en "fluga" som håller på att dö ut. Tvärt om, det saknas bara riktiga spel till det. Pokemon Go tog första steget och visade hur populärt något kan bli utan att man ens behövde anstränga sig. Kom med något vettigt och det kan bli en bomb.
Dom kunde ju lika gärna ha digitala svampar som man ska leta efter... och sen kan man sälja dem på en marknad. Och där står en man med röda ballonger och försöker lura små barn. Sen går man hem igen och letar ny svamp