Battlefield 4 kan visas upp 26 mars

Robot

Inbjudan från EA signalerar att något spännande kommer inträffa under Game Developers Conference i San Francisco. Det doftar Battlefield-nytt.

#battlefield-4, #ea

Medlem

Hoppas fan inte det är modern krigföring bara.

Medlem

Naxos jag håller med dig är inte sugen på att slänga ut pengar på en nästan identisk spel ide som BF3 nu får det bli med nått annat som vietnam eller ww2

Skrivet av NaxoS:

Dessvärre så har jag för mig att dice/ea har sagt att det utspelar sig i modern tid igen.

Medlem

Om ni missade påskägget i senaste BF3 dlc:t så kolla in det här:
http://www.fz.se/forum/battlefield/ar-nasta-battlefield-2143-...

Kan vara en hint om BF4

Medlem

jag skulle villja se ett steampunk BF men det kommer jag nog alldrig få förmodligen

signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av NaxoS:

Dessvärre så har jag för mig att dice/ea har sagt att det utspelar sig i modern tid igen.

Modern tid som i framtiden kanske?

*hoppas*

Medlem

Kan tänka mig ett Bad Company 3 med sjuk humor och hollywoodkänsla igen!
Men helst av allt vill jag nog se ett 2143 och ett 1943!
Men det lär väl inte hända..

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag gissar att det kommer bli en till modern shooter och de kommer ha gjort en cod och spelet inte kommer vara mycket mer än vad bf3 är. Jag tycker om Dice, jag tycker om BF3 men EA är inte nånting jag gillar.

Medlem

Dags att lägga BF FPS spelen på hyllan. Kriga i 300 km/timmen är inget för mig längre.
Ett BF2143 skulle bli ett köp men ett nytt vanligt BF FPS spel så hoppar jag av BF karusellen
Fast ARMA 3 lockar där funkar inte spray and pray spelandet

signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Om det är en uppföljare till 2142 så blir det köp, är det modernt tema igen så låter jag nog det vara

signatur

Game long and prosper

Medlem

TBX till WW2 skulle sitta fint! Är trött på modern/future shooters!

Medlem

Hoppas på någonting som klår Arma 2 i dess storlek.
och inge mera p12 fps, vi vill ha ett riktigt fps igen från BF snubbarna.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av NaxoS:

Modern tid som i framtiden kanske?

*hoppas*

Måste bara fråga hur du får modern till framtid?

Medlem

Ja, det är tyvärr redan bekräftat att det utspelar sig i nutid, vilket är mycket synd. Jag hade också hoppats på en uppföljare till 2142...

http://www.ign.com/articles/2012/08/13/battlefield-4-will-sta...

Inaktiv

Battlefield 4: ARMA

Medlem

I bästa fall är det en uppföljare till 2142.

Förmodligen handlar det bara om End Game eller något jäkla "Battlfield 3: Ultimate Edition" som är typ Premium Edition + allting upplåst för 700 spänn.

Medlem

Jag vill se 2143.

Medlem

Håller på och kör Arma3:Alpha som ser väldigt lovande ut.
Det enda battlefield jag kan tänka mig köpa är ett 2143 också.

Medlem

De får endast mina pengar om dom återinför:
-Commander
-Interface som fungerade som i BF2142 eller bygger på liknande. Alltså inte konsolport skit ala Bf3.
-Specator/battlerecorder (spelet kommer aldrig bli stort i e-sport om detta inte finns med)
-Ingame voiop. Seriöst battlelogs ljudlösning är så jävla sämst. Kommer ihåg en intervju med Lars Gustavsson när fans frågade om voip. Och hans svar var typ "vi kan gå hur långt som helst med battlelog, möjligheterna är oändliga" ...say what?
-Inget teamplay existerar i en random BF3 match.
-ej oändlig ammo i tanks osv
-magasin och inte ammo pool.

*jag ska inte ragea, jag är inte arg...jag ska inte ragea jag är inte arg.....
**går ut i solen och dricker öl...

Medlem

Ge mig andra världskriget igen med stora slagskepp och körbara hangarfartyg!

Medlem

Skulle själv vilja se ett WW2 spel.

Medlem

hoppas det för att bf3 var inte så bra, mest pga dåligt designade banor

Medlem

Mer blue tint!

Medlem
Medlem

blir det för mycket BF3 över det hela får dom inte mina pengar.
kommer inte förköpa eller nått denna gång, det blir att avvakta.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ZF
Medlem
Citat:

Vad vill du se för att Battlefield 4 ska vara relevant för dig?

möjligheten att krångla till hela konflikten med FN-veto?

och quadrokoptrar.

Medlem

Oj, det är mycket som ska krävas för att det ska bli köp från min sida. Hur vackert BF3 än var, så var det riktigt, riktigt kvaddat.

Först och främst hela Battleloggen var inte populärt beslut bland spelarna. Och att ens filter dessutom inte sparades utan man var tvungen att markera i dem om och om igen var ju rent av pinsamt.

Sedan den enorma obalansen i spelet var ju bara katastrofal. Operation Metro, ryska laget har dramatiskt överlag och hinner alltid till mittenpunkten före. Sedan var det obalans med vapen, som IRNV siktet och dylikt. Katastrof för ett sådant spel. Lägg sedan till att det saknade otroligt många basfunktioner som ping och möjligheten att joina som grupp på en server.

Sociala aspekten att joina som grupp och automatiskt hamna i samma squad är något man kan tycka var standard år 2002, men för DICE så är fallet inte så ens 2013. Till idag kan jag inte joina med fyra kompisar och hamna i samma squad - utan vi hamnar i olika squads och ibland olika lag. Helt oacceptabelt.

Så BF4 måste kännas betydligt mer polerat på dag ett. Och även vara betydligt bättre balanserat för BF3 var ett skämt ur hardcore-perspektiv och därför det aldrig blev esport succé. För casual krigsföring med vacker syn var det dock underhållande, men det kommer ej räcka för mig gällande BF4 som sagt.

Medlem

själv tror jag det blir ett i vår tid nu och sen kommer en expansion med 2143 typ

Medlem

2143, nuff said

123
Skriv svar