Battlefield 4 kan visas upp 26 mars
Inbjudan från EA signalerar att något spännande kommer inträffa under Game Developers Conference i San Francisco. Det doftar Battlefield-nytt.
Om ni missade påskägget i senaste BF3 dlc:t så kolla in det här:
http://www.fz.se/forum/battlefield/ar-nasta-battlefield-2143-...
Kan vara en hint om BF4
Kan tänka mig ett Bad Company 3 med sjuk humor och hollywoodkänsla igen!
Men helst av allt vill jag nog se ett 2143 och ett 1943!
Men det lär väl inte hända..
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Dags att lägga BF FPS spelen på hyllan. Kriga i 300 km/timmen är inget för mig längre.
Ett BF2143 skulle bli ett köp men ett nytt vanligt BF FPS spel så hoppar jag av BF karusellen
Fast ARMA 3 lockar där funkar inte spray and pray spelandet
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Hoppas fan inte det är modern krigföring bara.
Dessvärre så har jag för mig att dice/ea har sagt att det utspelar sig i modern tid igen.
Modern tid som i framtiden kanske?
*hoppas*
Måste bara fråga hur du får modern till framtid?
Ja, det är tyvärr redan bekräftat att det utspelar sig i nutid, vilket är mycket synd. Jag hade också hoppats på en uppföljare till 2142...
http://www.ign.com/articles/2012/08/13/battlefield-4-will-sta...
De får endast mina pengar om dom återinför:
-Commander
-Interface som fungerade som i BF2142 eller bygger på liknande. Alltså inte konsolport skit ala Bf3.
-Specator/battlerecorder (spelet kommer aldrig bli stort i e-sport om detta inte finns med)
-Ingame voiop. Seriöst battlelogs ljudlösning är så jävla sämst. Kommer ihåg en intervju med Lars Gustavsson när fans frågade om voip. Och hans svar var typ "vi kan gå hur långt som helst med battlelog, möjligheterna är oändliga" ...say what?
-Inget teamplay existerar i en random BF3 match.
-ej oändlig ammo i tanks osv
-magasin och inte ammo pool.
*jag ska inte ragea, jag är inte arg...jag ska inte ragea jag är inte arg.....
**går ut i solen och dricker öl...
blir det för mycket BF3 över det hela får dom inte mina pengar.
kommer inte förköpa eller nått denna gång, det blir att avvakta.
Oj, det är mycket som ska krävas för att det ska bli köp från min sida. Hur vackert BF3 än var, så var det riktigt, riktigt kvaddat.
Först och främst hela Battleloggen var inte populärt beslut bland spelarna. Och att ens filter dessutom inte sparades utan man var tvungen att markera i dem om och om igen var ju rent av pinsamt.
Sedan den enorma obalansen i spelet var ju bara katastrofal. Operation Metro, ryska laget har dramatiskt överlag och hinner alltid till mittenpunkten före. Sedan var det obalans med vapen, som IRNV siktet och dylikt. Katastrof för ett sådant spel. Lägg sedan till att det saknade otroligt många basfunktioner som ping och möjligheten att joina som grupp på en server.
Sociala aspekten att joina som grupp och automatiskt hamna i samma squad är något man kan tycka var standard år 2002, men för DICE så är fallet inte så ens 2013. Till idag kan jag inte joina med fyra kompisar och hamna i samma squad - utan vi hamnar i olika squads och ibland olika lag. Helt oacceptabelt.
Så BF4 måste kännas betydligt mer polerat på dag ett. Och även vara betydligt bättre balanserat för BF3 var ett skämt ur hardcore-perspektiv och därför det aldrig blev esport succé. För casual krigsföring med vacker syn var det dock underhållande, men det kommer ej räcka för mig gällande BF4 som sagt.