Hänt i USA – NRA släpper vapenspel för fyraåringar
Är väl bara bra barnen lär sig vid ung ålder eller?
Som vanligt så är alla så jävla biased här i Sverige gällande USA och deras vapenlagar.
Och som vanligt så finns det alltid MINST EN person med en rent idiotiskt kommentar som fullständigt struntar i allt som har med sunt förnuft att göra. Bravo, jag applåderar.
Jävla trams är vad vapenlagarna i USA är.
Sen när blev "sunt förnuft" något subjektivt definierbart?
Du tycker USA har sjuka vapenlagar medan Sverige har svängdörrar på sina fängelse där mördare och våldtäktsmän slipper ut utan minsta lilla straff men det har du inget emot?
Vapen är ett nödvändigt ont och kommer alltid att vara det
Så vårat "fängelsesystem" har sina brister, hur är det relaterat med USA's vapenlagar? Inter heller ser jag att Sanazin i sitt inlägg har sagt att han tycker Svensk fångvård fungerar varken bra eller dåligt. Känns mest som ett tröttsammt och onödigt inlägg från din sida.
Utöver det så har Sverige en fördel som USA saknar, nämligen att vi inte redan har miljontals med vapen ute bland allmänheten, vilket gör att våra egna vapenlagar fungerar på ett helt annat sätt än där och knappast går att jämföra. Klart att folk där inte är sugna på att ge upp sina vapen när dom vet att varenda buse är beväpnad. Finns dock ingen riktig anledning till att det skulle vara något fel på vårat egen system för det.
Amerikanska vapenlagar drivs dessutom av en enorm miljardindustri som trycker på beslut så mycket som möjligt för egen vinnings skull, inte vad som är "sunt" för folket.
Wow, snacka om vinklad nyhet, jag undrar om Fredrik ska skriva nyheter.
Istället för att gå på ditt USA-hat så kan du väl skriva lite om NRA's spel istället. Är det verkligen samma sak som att gå runt och slakta personer låt oss säga i GTA eller att skjuta på måltavlor i skogen?
Visste inte att 4-åringar fick skjuta på måltavlor i skogen eller spela GTA
Hahahaha vilka jävla hycklare dom är men det är ju bevisat att en hel del amerikaner är rätt korkade, och då syftar jag inte nu på att många av dom inte ens kan pricka av på karten vart dom lite större länderna ligger dom kunde i princip inte pricka av sitt eget land.
Men dessa idioter jag syftar på är dom som beter sig som dessa as, många här lär säga emot mig nu att det jag säger är skitsnack. Men ta en funderare och kolla efter noggrant så ska ni allt få se. Tack för mig
Ja, faktum är att spelet som omtalas i artikeln EGENTLIGEN släppts av den genomsnittslige Amerikanen, och inte NRA. o_O
Vilka är det som bestämmer åldersgränsen på Appstore? Verkar inte som det är första gången fel ålder sätts på ett spel om man ska tro denna artikel Here's How iPhone App Store Ratings Work. Hint: They Don't.. Verkar snarare som de behöver göra om hela systemet, såvida inte utvecklaren själv har någon kontroll kring det vill säga.
"That’s the key point to all of this: The ratings range from making no sense to having way too much gray area. Apple is expecting developers to rate their apps correctly, but if it simply doesn’t allow anything in the last two categories to get through, of course those developers are going to wiggle their apps into the “safe” categories. Any why shouldn’t they? A lot of those definitions appear to be the exact same.
And that’s probably why we’re seeing a lot of apps that aren’t supposed to get through, slip through the system. Flat out: The system is broken."
Om spelet inte innehåller något av det som står med så får det tydligen automatiskt 4+ antar att det är vad de angett.
Istället för att gå på ditt USA-hat så kan du väl skriva lite om NRA's spel istället. Är det verkligen samma sak som att gå runt och slakta personer låt oss säga i GTA eller att skjuta på måltavlor i skogen?
Klart att 4-åringar för skjuta på måltavlor i skogen(då det är spel vi snackar om), GTA får dem också spela då 18+ bara är en rekommendation.
Förstår inte det relevanta med ditt svar.
Är väl bara bra barnen lär sig vid ung ålder eller?
Som vanligt så är alla så jävla biased här i Sverige gällande USA och deras vapenlagar.
Och som vanligt så finns det alltid MINST EN person med en rent idiotiskt kommentar som fullständigt struntar i allt som har med sunt förnuft att göra. Bravo, jag applåderar.
Jävla trams är vad vapenlagarna i USA är.
Jag tror nog inte det var så han menade, varför gick du loss direkt? Jag ser det som att när de ändå har så jävla många vapen nästan överallt, och hur dumma lagar som helst, så kan man lika bra lära barnen att veta VAD ett vapen är och hur farliga de är.
Rubriken är ju en aningen missledande, dom släpper ju inte spelet FÖR fyraåringar... "The only thing that stops a bad guy with a gun is a good guy with a gun" vad är så fel med det? Vem ska annars stoppa snubben? Ne usch jag är glad att jag snart får mitt green card...
Ok, CCW hade säkert funkat jävligt bra i Sverige.... att alla kan springa runt och leka judge-jury-executioner ala judge Dredd.....
Allt är inte svart och vit även om många kanske tror det, vad är en "bad guy?", vad är en "good guy?".
Jävla nice om en snubbe öppnar eld inne på ett köpcentrum och tillslut står 73 pers och skjuter åt alla håll utan att veta vem som började.... nej, sånt överlämnar jag mer än gärna till polisen.
Först skyller man allt våld i världen på spel, och sen så släpper man ett eget spel om vapen? Makes sense...
"Only in America"
är det inte så? Banna vapen är nog inte lösningen, men hårdare kontroll av vem som lagligt får äga ett vapen, är nog ingen dum idé.
Life's a giant party, and I'm not invited...
Rubriken är ju en aningen missledande, dom släpper ju inte spelet FÖR fyraåringar... "The only thing that stops a bad guy with a gun is a good guy with a gun" vad är så fel med det? Vem ska annars stoppa snubben? Ne usch jag är glad att jag snart får mitt green card...
Är en av grundförutsättningarna för att få ett green card att man älskar vapen? Du inser väl att det där citatet är så populärt för att det oerhört naivt. Siffran bad guys med vapen som har stoppas av good guys med vapen skulle jag gissa på är ganska låg.
Table 18. Number of deaths, death rates, and age-adjusted death rates for injury deaths, by mechanism and intent of death: United
States, 2010
Firearm (*U01.4,W32-W34,X72-X74,X93-X95,Y22-Y24,Y35.0) 31,672 10.3 10.1
Unintentional (W32-W34) 606 0.2 0.2
Suicide (X72-X74) 19,392 6.3 6.1
Homicide (*U01.4,X93-X95) 11,078 3.6 3.6
Undetermined (Y22-Y24) 252 0.1 0.1
Legal intervention/war (Y35.0) 344 0.1 0.1
D.v.s. första är absoluta siffran, andra är antal / 100 000, tredje är mindre relevant då den används för att kolla antal / 100 000 med utvalskriterier.
Största dödsfallen som sker är i vilket fall självmord, Därefter med drygt hälften så många fall kommer morden. Good guys of the law, är en ytterst pytte pytte liten del av detta. Det är faktiskt färre good guys shooting bad guys än folk som klantar sig med sitt vapen.
Men okej, vi antar att slappa vapenlagar har en positiv effekt kring homicides? Det borde ju rimligtvis innebära att det vore färre homicides i en delstat som Texas? Fel, fram till slutet av 90-talet har de legat på de dubbla antalet vapenrelaterade morden än resten av landet - nu ligger de bara 0.4 per 100,000 över.
Man kanske ska kolla vad den riktiga anledningen är? Jag har bekanta som bor i fattiga områden i USA som har gått ut och vapenhota tonåringar som började bete sig alltför misstänksamt. Jag har bott i fattiga områden i Sverige och har kunnat ha altandörren öppen nästan dygnet runt.
USA har ett grannland som heter Kanada där vapen per kapita är högre än USA - så de kanske är lika illa ute som Texas? 0.5 per 100,000 är vad de har i homicides. Jämfört med USA:s 3.6. Då kanske jag kan börja förstår varför man vill ha ut fler vapen på gatorna, men de jag tror inte att de flesta amerikaner förstår är att desperation och fattigdom är de största motivationerna till att ta upp ett vapen och ger upphov till gängvåld.
Om folk skulle sluta lägga ner massor av pengar på dyra vapen och avancerade säkerhetssystem och använda pengarna vettigare så kanske man skulle kunna uppnå ett överlag säkrare samhälle.
Det som är synd att även Sverige går mot en utveckling där man är rädd för sin granne och ifrågasätter alla människor man träffar.
Men för all del, fly till ett samhälle där man anser att man behöver ett vapen för att försvara sig själv.
Jag får inte ett green card för att jag tycker att USA:s konstitution är en vettig ide, nej. Far inte dit för vapnens skull det är bara ett plus i kanten enligt mig. Skulle gärna veta vart du fick dina nummer ifrån för dom liknar inte alls FBI:s. Jag säger inte heller att alla ska ha vapen, tycker te.x att dom ska bättre background checks.
Du verkar vara ganska påläst även om jag inte delar dina åsikter. Då kanske du också vet att dom dödliga skjutningarna sker där det är förbjudet att bära vapen? I Sverige är strängt förbjudet med skjutvapen och verkar det stoppa folk från att skjuta varandra? Nej det gör det inte. Jag kan gå 10 minuter från där jag sitter och köpa automat vapen.
Tror inte att vi kommer komma överens så vi kan ju lika gärna agree to disagree? Får beklaga att mitt argument inte är så välformulerat, har argumenterat hela dagen om just det här ämnet. Förövrigt så flyr jag ingenstans jag drar till ett ställe som passar mig bättre. Tack och hej
Ok, CCW hade säkert funkat jävligt bra i Sverige.... att alla kan springa runt och leka judge-jury-executioner ala judge Dredd.....
Allt är inte svart och vit även om många kanske tror det, vad är en "bad guy?", vad är en "good guy?".
Jävla nice om en snubbe öppnar eld inne på ett köpcentrum och tillslut står 73 pers och skjuter åt alla håll utan att veta vem som började.... nej, sånt överlämnar jag mer än gärna till polisen.
Din världsbild verkar lite knepig, vi kan ju ta tragedin på Utøya som exempel. Du tror inte att Breivik kunde ha stoppats tidigare om någon på plats varit beväpnad? Han som skjuter först ser jag nog som en bad guy eller han som kanske försöker våldta någon oskyldig kvinna. Vänta på polisen du men jag föredrar nog att försvara mig.
Det börjar bli mindre och mindre skillnad mellan FZ och Aftonbladet både när det gäller artiklar och kommentarsfälten.
Så du menar att vi inte har rätt att argumentera?
Rätten att argumentera har ingenting med kvaliteten av inläggen och nyheterna att göra.
Han som skjuter först ser jag nog som en bad guy
Men sedan kan man fråga sig, hur många impulshandlingar som sker med vapen hade slutat mindre illa om inte vapen hade funnits? Kanske någon blir förbannad och drar vapen istället för att gå hem och lugna ned sig?..
Det finns många olika situationer som kan uppstå och långt ifrån alla är klara och tydliga "en förövare, ett offer"-situationer.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Inte för att jag gillar NRA, men ni vinklar ju och beskyller lika hårt som dom. Det här spelet har ju även inget våld utan är bara prickskytte? Kan väl försöka inte vara lika dryga som dom kanske om man vill se sig som bättre.
Skall väl inte vara så jävla svårt att placera sig på en tron ÖVER NRA ist för att börja skrika lite högt, vinklat och ologiskt som dom gör.
subterranean homesick alien
Det börjar bli mindre och mindre skillnad mellan FZ och Aftonbladet både när det gäller artiklar och kommentarsfälten.
Så du menar att vi inte har rätt att argumentera?
Rätten att argumentera har ingenting med kvaliteten av inläggen och nyheterna att göra.
My bad, du har helt rätt
han som skjuter först wow.. Hur vet du att han som skjuter först inte bara sköt en badguy? Du kan dra argumenten hur lång du vill men UTAN vapen skulle ingen KUNNA bli skjuten. Måste väl ändå räknas som ett mål.
Världen består inte av små fluffiga rosa moln... England är en modern polisstat med övervakningskameror överallt och förbannat stränga vapenlagar, finns inte många skjutvapen på deras gator. Dom har fler våldsbrott än jänkarna per capita... Jag älskar hur ni klagar på hur trångsynta amerikanarna är och att dom har dubbelmoral.. Undrar vem som är trångsynt egentligen.
han som skjuter först wow.. Hur vet du att han som skjuter först inte bara sköt en badguy? Du kan dra argumenten hur lång du vill men UTAN vapen skulle ingen KUNNA bli skjuten. Måste väl ändå räknas som ett mål.
Världen består inte av små fluffiga rosa moln... England är en modern polisstat med övervakningskameror överallt och förbannat stränga vapenlagar, finns inte många skjutvapen på deras gator. Dom har fler våldsbrott än jänkarna per capita... Jag älskar hur ni klagar på hur trångsynta amerikanarna är och att dom har dubbelmoral.. Undrar vem som är trångsynt egentligen.
Vålsbrott och mord är inte sammasak.
Men då ditt enda argument för vapen är att en onding kanske kommer så du måste skjuta honom så tar man bort ondingens pickadoll så behöver du inte skjuta honom.
Jag ahr själv jobbat som väktare och sett att en upptrappning av vapen aldrig leder till något gott.
Själv älskar jag vapen och har en gedigen samling svärd bågar och yxor men är inget jag skulle gå med på stan.
unless zombie or raptors.
Istället för att gå på ditt USA-hat så kan du väl skriva lite om NRA;s spel istället. Är det verkligen samma sak som att gå runt och slakta personer låt oss säga i GTA eller att skjuta på måltavlor i skogen?
Klart att 4-åringar för skjuta på måltavlor i skogen(då det är spel vi snackar om), GTA får dem också spela då 18+ bara är en rekommendation.
Förstår inte det relevanta med ditt svar.
Vet inte om jag missförstod dig eller inte. Jag förstod iallafall inte alls vad du menade med "vinklad" nyhet, då artikeln inte är en recension utan en relaterad uppföljare till tidigare artiklar i ämnet våld/vapen/dataspel. Har knappast något med USA-hat att göra, det står istället okunniga postare här för.
Vålsbrott och mord är inte sammasak.
Men då ditt enda argument för vapen är att en onding kanske kommer så du måste skjuta honom så tar man bort ondingens pickadoll så behöver du inte skjuta honom.
Jag ahr själv jobbat som väktare och sett att en upptrappning av vapen aldrig leder till något gott.
Själv älskar jag vapen och har en gedigen samling svärd bågar och yxor men är inget jag skulle gå med på stan.
unless zombie or raptors.
Nej, det är långt ifrån mitt enda argument men jag är på tok för trött för att vara smart atm. Upptrappning av vapen hos lagförbrytare har ingenting med lagar att göra, du som varit väktare borde ju veta det. Kommer zombiesarna så är du nog glad när jag kommer med .45:an