FZ:s skattjakt - vinn tv, PS3 och NDS!
Ok. Jag vet inte om jag har fattat fel här, men jag behöver inte ens leta efter skatterna. Jag behöver bara köra reload på save.phb-sidan för att få en ny fråga? Vad är det här för tävling? Ingen riktig värdighet i någonting. Jag trodde också att varje fråga var värd 10, eller kanske 20 poäng. Men 1 poäng? Och någon har fått 800+ ?? Suck.....Varför ska jag ens anstränga mig......
Uppmärksam som jag är så märkte jag att poängen beror på hur många mynt det är på varje symbol. 1, 2 eller 3 mynt resulterar i lika många poäng:)
Jag ska in på topp-10 innan jag lägger mig hehe.
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Epic fail på den här tävlingen...undra hur FZ kommer att reagera på all kritik, de brukar ju inte vara speciellt glada i det i vanliga fall.
Ett tips är att som någon sa tidigare, göra tävlingen på lika villkor. Ett annat är att inte ändra reglerna...vad är det för tävling!!? Tänk er det här scenariot: Ett 100-meterslopp...efter halva vägen bryts loppet eftersom domarna var uttråkade och bestämde sig för att 50 meter räcker...bull! Det sista tipset gäller tävlingen som sådan...vore det inte smart att ha en tävling som inte suger sidan!!?
Okej, jag deltar inte i tävlingen så varför bryr jag mig...jo, även om det finns en tävling (som jag skiter i) vill jag kunna ta del av all annan information på sidan (även om nyheterna inte är timfärska ;P).
Lika bra att erkänna tävlingen ogiltig och hitta på en ny.
Jag har varit med sen starten i morse men först nu kom jag med på topp-10. Det kommer garanterat inte vara länge.:) T.o.m på plats 9 hehe.
Edit: Jag menar igår morse då:D
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Det som är mest roligt med den här tråden är alla som är bittra på att de har för lite fritid och inte kan medverka i tävlingen. De som skriver "Skaffa ett liv", "Skaffa ett jobb" eller "No-lifers" vill så hemskt gärna vinna första priset, men de har inte tid pga. av familj, jobb, barn, studier eller andra tråkigheter.
Vad säger att det är sämre att vinna prylar för 20 000 kr genom att klicka sig fram på fz, mot att jobba tre månader för att ha råd att köpa exakt samma prylar? Tänk efter innan ni spyr gala över folk ni inte känner, det finns folk som tycker det är jättekul med denna typ av tävlingar.
Epic fail på den här tävlingen...undra hur FZ kommer att reagera på all kritik, de brukar ju inte vara speciellt glada i det i vanliga fall.
Ett tips är att som någon sa tidigare, göra tävlingen på lika villkor. Ett annat är att inte ändra reglerna...vad är det för tävling!!?
Vi har tagit åt oss av kritiken, det är därför upplägget har ändrats. Blanda inte ihop regler och upplägg - några regler har vi inte ändrat.
Jag är fullständigt övertygad om att vi hade fått precis lika mycket kritik hur vi än hade lagt upp den här tävlingen. Priser tycks locka fram det sämsta hos vissa, och ju finare priser, desto sämre uppträdande. En del tror att de har någon sorts rättighet att vinna... I slutändan är vinnaren den som är skickligast och/eller mest målmedveten och har en gnutta tur. Som i alla tävlingar.
Men tävlingen är redan avgjord då eller?
Excerion leder ju överlägset med 19x poäng kvar.
GRATTIS!
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Det kommer fler poäng att tävla om, tävlingen pågår till och med söndag. Citat från 10.26 i torsdags, tävlingen hade varit igång i ca 30 minuter:
Okej, efter att ha sett Klosterkattens "score" så lägger jag av. Jag orkar inte sitta och leta på runt 90 st skatter. Nej, nu skall jag göra något annat.
Tomas, eftersom du ändå är online här..
Kan du inte ge nån slags respons på att ni tog till tidsbegränsningen mitt under omgången då många, t.ex han som leder nu, redan spammat loss och fått ett oerhört försprång? Vore det inte bättre att ha fortsatt med den fria metoden omgången ut?
Tävlingsmomentet i sig har jag inget emot, vill man ha såna här finfina priser så kan man gått vara tyst och kämpa på. Jag glädjer mig mot att FZ lär kunna visa upp sjysst besökaraktivitet under december månad(som ingår i 2008) när dom ska sälja reklamplatser. Fair and square enligt mig.
Jag har följt FragZone sen start och det är kul att sidan frodas och blir större. Just därför kan ju såna här tävlingar hållas.
I slutändan är vinnaren den som är skickligast och/eller mest målmedveten och har en gnutta tur.
Och med mest fritid.
Word på de. Det är även lucia på lördag, så dom flesta med familj är körd i denna tävling. Jag tycker inte att en vinnare ska koras pga just den hade mest fritid, prestation är en helt annan sak, vilket Excerion visar upp genom att klicka runt nonstop på hemsidan, men fritid ska absolut inte ha något med en tävling att göra.
Man kan i stort sätt redan gratulera Excerion, för jag tror ingen kommer ikapp honom nu efter att FZ ändrat upplägget mitt i tävlingen, vilket även de är fel. Ändrat upplägg = nollställ poängen, nu vet jag inte om FZ gjort de men har svårt att tro de.