Hur man får ut det sista.
PUSH N SQUEEZE BABY!
Nä men på kaviar så är det bara att rulla så effektivt som möjligt, för att sedan i slutet trycka så att sidorna kläms sönder, då ska det sista av kaviaren tryckas ut och så har du använt en hel kalles kaviar! GRATTIS!
Yoghurt så har jag ingen aning, sånt käkar jag inte
Ja, hade just det problemet med yoghurten på frukosten idag... fick fan inte ut allt, men var för trött för att göra nått åt det. Några tips ?
Skaffa en kavel! Sen är det bara att kavla tuben i sann Joakim Von Anka stil
Yoghurtförpackningen får du klippa upp och äta ur. Bara att hälla i flingorna och äta direkt ur förpackningen
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
Man skapar ett vaccum och utsätter den aktuella förpackningen via öppningen. Lägg gärna in en macka i vaccumbehållaren så är den klar att äta direkt sedan. Lite som kaviar via airbrush.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
riktigt bra tips, ska testa detta
Måste testas!!!:D
men i vanligafall så slänger jag yoghurtförpakningen/kaviartuben
när jag inte får ut nå mera
You can't win the game...
Kaviar är jag ingen flitig användare av, men yoghurten.. Då brukar jag helt enkelt hålla förpackningen upp o ner och börja klämma i botten på den för att sedan fortsätta mot locket. När jag inte får ut mer tar jag en sked och gräver ut det jag kan, sedan slänger jag den. Tänk på att denna process tar ca 10 sekunder för mig, mer är förpackningen inte värd.:)
To boldly go where everyone's been before.
Det finns ett knep för att få ut precis allting ur t.ex. en kaviartub. Vad du behöv är:
1. en plan yta
2. en kaviartub (testet har bara utförts på Kalles Kaviar. Jag står inte för några som helst skador som kan tänkas uppkomma om man använder tub av annan tillverkare.)
3. En degkavel.
Så här gör du:
Placera tuben på den plana ytan, se till så att den ligger ordentligt, med korken vänd bort ifrån dig. Tag sedan kaveln och kavla försiktigt men bestämt nedifrån och upp. Detta steg måste ibland upprepas en till två gånger för att allting ska komma ut.
(Klockan är två på natten, jag måste underhålla mig själv!)