Jag blir så jä**a förbannad!

Medlem
Jag blir så jä**a förbannad!

Jag kom nyss tillbaka från en biltur och som vanligt är jag nära att få hjärtfel av ilska. Hur fan kör folk egentligen?

Som ung gosse blev jag ofta häftigt arg och brukade slå sönder allt i min omgivning - jag mer eller mindre tappade kontrollen när jag blev arg. När jag blev lite äldre, runt 20 började detta försvinna och förmågan att rycka på axlarna och gå vidare ökade markant.

Nu har jag dock märkt att samma känslor kommer tillbaka och spökar, jag blir livrädd för konfrontationer eller för att hamna i en sits då jag kan bli arg - man vill inte bli knuffad över gränsen igen, inte i vuxen ålder och speciellt inte i denna tid då alla svimmar av kränkning så fort man säger vad man ser.

Någon annan därute som sysselsätter sig med att tygla sitt humör? Hur gör ni för att "strunta i saker"? Hur glömmer ni och går vidare?

Jag är näst intill sjukligt långsint och mitt hämndbegär är stort - det är oerhört jobbigt och kräver mycket energi.

Hjälp mig, bullen.

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Det föds ständigt nya individer i rask takt som även de kommer att begå samma misstag som de som du blivit arg på.

Beror ju även på vilken personlighetstyp man tillhör. Dessutom hur observant man är. De flesta lider inte eftersom de inte ser vad som händer runt om.

Jag brukar säga till folk att "give it up".

Finns mycket att säga i detta ämne men jag ger mig där. För min del underlättar det en aning också eftersom mycket förklaras i de ämnen jag arbetar inom. Hjärnan framför allt. Det är en sann konst att inte bli irriterad, nästan en livsuppgift i dagsläget. Ju mer man vet om folk och världen ju värre är det egentligen.

Jag ser det inte som att du är problemet, utan snarare att vi lever i en sinnessjuk värld. Det är där roten till det onda finns.

signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Livet är för kort för att gå runt och sura, vara arg eller störa sig på saker, det är en livs filosofi jag lever efter och det har gjort det väldigt lätt för mig att inte bli arg eller irriterad på människor och saker.

Hur jag gör det har jag ingen aning om, bara blivit så ;p

Medlem

Jag har en jäkligt lång stubin, men den leder till ett kärnvapen.
Jag kan stå ut med en hel del men tillslut så vaknar finnen i mig till liv och "You have released the focking fury!".

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Livet är för kort för att gå runt och sura, vara arg eller störa sig på saker, det är en livs filosofi jag lever efter och det har gjort det väldigt lätt för mig att inte bli arg eller irriterad på människor och saker.

Det är lite min filosofi också men det är svårt att leva som man lär ibland.

Jag tror motorvägen till och från jobbet är värst. Jönköping är en stad som har vuxit snabbt på senare år och även om det byggs och fixas lite överallt kring infrastrukturen så har den lokala befolkningen inte lärt sig att anpassa sig - det är som en katastrofzon vid 4-snåret på motorvägen, man blir mörkrädd. Om någon ligger för nära mig bakom eller försöker tränga sig in i det sunda avstånd jag håller till bilen framför tar jag det personligt, ingen skillnad på att äventyra min säkerhet i trafiken och på att sikta på mig med ett laddat vapen - Jag blir vansinnig. Jag är nästan alltid ett infall ifrån att följa efter någon hem för att ge dem en körlektion de inte kommer att glömma i första taget.

signatur

Medlem

"Woosah!"

Slit i åderpålen och känn lugnet efteråt. Det funkar.

Medlem

Jag har med en otrolig stor ilska inom mig, slänger saker runt om kring mig, slår sönder saker svär och skriker, men för att få ut ilskan måste jag kasta eller slå i nått.
det går inte hålla sig lungt, jag måste slå på nått eller kasta nått.

Men jag har önskat mig en boxnings-säck i julklapp, tanken är att jag ska gå dit och visa den jäveln när jag blir förbannad, jag tror det är en bra lösning!

Dock funkar det ju bara om man råkar vara hemma,
när man ej är det har jag inget bra svar på, skulle gärna ta imot ett svar på den frågan om nån sitter på det.
"ballblbalba räkna till 10 balbalbal ta ett djupt andetag" såna saker funkar inte.

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag har med en otrolig stor ilska inom mig, slänger saker runt om kring mig, slår sönder saker svär och skriker, men för att få ut ilskan måste jag kasta eller slå i nått.

ADHD?

Medlem

ja ibland önskar jag att jag bara kunde köra highkick på nån man stör sej på, eller ground and pound

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av IceMan:

ADHD?

Nä gillar hellre Metallica

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Samma här Castor. Jag blir sjukligt förbannad över vissa bilister på motorvägen. Speciellt dom som slökör -20 km/h i vänsterfil.

Jag hoppas att det aldrig går så långt att det rinner över. Jag får väl göra som IceMan önska eller köpa en slagpåse och avreagera mig på efter bilturerna. Som tur är händer det mer sällan nu att jag stöter på dessa slöfockar.:)

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Som ung gosse blev jag ofta häftigt arg och brukade slå sönder allt i min omgivning - jag mer eller mindre tappade kontrollen när jag blev arg.

...

Skrivet av CastorFiber:

Nu har jag dock märkt att samma känslor kommer tillbaka och spökar

Har ju sagt åt dig att CS inte är bra för dig Castor lilla!

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

cs är ju kul xD Men man ser ofta att folk kan få problem när dom spelar det, T ex. killarna i min klan. fan va dom skriker och har sig i Vent. Jag kan vara lugn däremot, fokuserar på att spela bra och vinna.

Annars kan det funka bra att ta ut sina aggressioner på gymmet.

signatur

Rawr

Medlem

Datorspelesvåldet skördar ännu ett offer!

Inaktiv

Jag kan verkligen se en ilsken castor sitta där i sin röda volvo 760. Brummar sakta på i 110 och tutar för full kraft när han blir omkörd.

signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

börja med någon kampsport kanske?

signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

är det bara jag som stör mej så förbannat på folk som ena dan är sociala och trevliga och andra dan beter sig som om man inte känner varann?
jag har ingen speciell metod att komma över ilska, är jag bland folk så försöker bara tänka på annat men är jag ensam hemma så skriker jag svordomar och slänger/sparkar närliggande objekt

Medlem

har förbaskat lång stubin. brukar inte moppsa och så. men när det går så går det Senast var när jag var med polarna i vemdalen och de jävlades med mig när jag skulle sova...kastade en massa flaskor i huvudet på mig. :evil: så när dom lagt sig och sedan fortsatte kasta saker på mig så hoppade jag upp tog närmsta tillhygge ( han som bor därs lillebrorsas plastgevär i detta fall...muahaha) och gick lös på dem med det. ena kompisen blev sur dagen efter (han hade bara garvat när jag gick lös. han var också trött på dem...) för att jag förstört hans roliga leksak (först stack magasinet sen gick det av på mitten och då använde jag den som en morgonstjärna, när den var helt messed up tog jag nävarna istället. och för de som undrar så blev inte dom messed upp iaf ). så jävulskt skönt var det ifall ni undrar

Annars tar jag en massa skit innan jag gör något och det brukar inte vara så drastiskt som berättelsen.

signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av Werzion:

Ja, kanske. Bra ställe i Jönköping? Har hört rykten om någon MMA-klubb...

signatur

Medlem

En sandsäck i källarutrymmet är en bra idé.
Annars tipsar jag att du går med i närmaste församling i Jönköping och lär dig älska livet likt EliasN.

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Werzion:

Vi bor ju rätt så nära varandra, jag bor ca 3.2mil ifrån tranås å eksjö, vi kan ju träffas å puckla på varandra? =D

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fight Club: FZ

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Werzion:

Vi bor ju rätt så nära varandra, jag bor ca 3.2mil ifrån tranås å eksjö, vi kan ju träffas å puckla på varandra? =D

Behöver ni publik så är det bara att säga till :up:. isf måste ni bara ge mig tid att hämta popcornen och ta på mig min cat-fight skyddsdräkt :$

signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Enragers topp 3

3: Att bli behandlad som en brottsling utan att ha gjort något
2: Strömavbrott när skolarbetet strax är klart
1: Cykla i motvind

Annars är jag rätt lugn, jag blir mest arg på saker snarare än människor. Det är rätt konstigt, då människor faktiskt kan rå för det de gör mot mig.

Hur behandlar ni människor ni blir arga på? Själv så får jag en rätt agressiv ton och blir något av en bitch med dissiga kommentarer och allt. Jag är en glad person egentligen så folk märker lätt när jag är irriterade på dem.

signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=864712

Stenkastarnas totala brist på vanligt jävla folkvett och myndigheternas motsvarande brist på åtgärder gör åtminstone mig förbannad.

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Werzion:

Ja, det borde vi göra.

signatur

Medlem

Jag har svårt att bli arg. Vet inte varför riktigt men jag har tålamod härifrån till månen. När jag var yngre kunde jag lacka till men nuförtiden orkar jag fan inte. Det finns så mycket annat jag hellre lägger min energi på.

Med det är det inte sagt att jag accepterar vad som helst men det är sällan jag blir förbannad. Tack och lov.

signatur
Medlem

Jajemän, Jönköpings kampsportallians - vi har nya lokaler (precis nyrenoverade, vid Ekhagen* där Laserdome låg tidigare), europas modernaste och finaste (tränar själv kickboxning där)

http://kampsport.f.se/ <-- inte mycket till hemsida, but still, och så finns gruppen "Jönköping kickboxning" på Facebook. (mycket mer information och håll igång i facebook-gruppen!!!)

* Ekhagsringen 17, på Ekhagen så klart.
Åker man 2:an från Jönköping hoppar man av busshållplatsen
efter Ekhagens centrum. (Resedastigen heter hållplatsen)

signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Fight Club: FZ

first rule about fight club, don't talk about fight club

signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Konstant negativ varians där någonting av riktigt värde är inblandat gör mig ledsen, arg och ger mig en känsla av surrealism. Utöver det kan jag mer eller mindre hantera alla situationer jag ställs inför. Jag är obv väldigt rationell och medmänsklig och lever efter filosofin att det finns alltid en anledning till varför någon begår en viss handling och att du själv har totalt kontroll över reaktionen till handligen eller situationen.

123
Skriv svar