Vilken film såg du senast?
att den ens fick en etta lol!, värdelös är den, jag slösade nyss ett antal timmar med att kolla på denna rulle som jag kunde använt till data spelande eller andra vettiga aktiviteter
0/5 får den, absolut en av dem värsta rullarna jag sett och endå orkade jag sitta kvar och faktist kolla klart filmen.. helt otroligt, jag förvånar mig själv ibland
Wedding Crashers
Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.
The Shawshank Redemption
Den här filmen anses vara världens högst rankade film någonsin. Som filmälskare var jag ju såklart väldigt sugen på att se denna.
Då eftertexterna började rulla så frågade jag mig själv: "Är den här filmen värd att ligga på topp?"
Och svaret är; ja.
Filmen handlar om Andy Dufresne som blev oskyldigt dömd till livstid i fängelset Shawshank. Ellis Boyd 'Red' Redding, som har bott i fängelset i större delen av sitt liv, visste omedelbart att det var någonting speciellt med Andy då han såg honom anlända till fängelset.
Filmen var grymt smart och jag blev verkligen imponerad av det fantastiska slutet. Så vackert.
Betyg: 5/5
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
The cable man 4/5 jim carrey you rock!!!!
"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz
The Cable Guy
.......:up:
The Taking of Pelham 1 2 3 (bio)
Jag var lite skeptisk till själva handlingen i filmen. Det var mer skådespelarna som lockade mig. Denzel Wachington, John Travolta och John Turturro. Jag var nöjd med deras insatser.
Hela filmen kändes väldigt enformig då scenerna hela tiden växlades mellan Travolta i det kidnappade tåget och Washington på andra sidan luren.
Förvänta er ingenting nytt i "kidnapp-genren" av den här filmen. Det enda som lockar är skådespelarna. Storyn var bara... old.
Betyg: 3/5
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Holy crap, vad mycke film du ser på WaltX, men det e ju kul (ibland).
Senaste jag såg var Wanted, nej inte den Wanted, i USA heter den Crime Spree.
Faktiskt en riktigt ku Action Komedi, över förväntningarna (den var fransk-amerikansk) med många skämt, både "snubbla-å-slå-sig-skämt" och "du-är-ett-kötthuve-skämt".
4/5
Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.
Contact - 3/5
Inte lika bra som jag ville minnas den.
Alldeles för mycket vetenskap-vs-religion och det gjorde mig bara irriterad än något annat.
. Slutet gjorde mig dock lika berörd och nyfiken vad som faktiskt finns där ute som förra gången jag såg den.
I'm a snake, follow me!
Evil Dead - Special Edition (dvd)
Nostalgitripp rent av, dock blev man ju inte direkt lika skrämd som när man såg den första gången som knatte
3.5/5 får den
Det kan nog bero på att det är samma manusförfattare; Eric Roth
Public Enemies (bio
Kom precis hem efter att ha sett Public Enemies som överlag var en riktigt bra rulle. Orkar tyvärr inte skriva så ingående om filmen så jag langar er bara ett betyg
Betyg: 8.5/10
<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(