Diskutera – Spel som borde bli tv-serie eller film
Starcraft. Tycker det har väldigt bra lore, väletablerade och varierande karaktärer, snygg stil, och så är det scifi. Det går att göra hur mycket som helst med det; film eller serie, storskaligt eller inriktat på enskilda karaktärer, fokus på en ras eller intergalaktiska konflikter, osv
Är något vi kommer få typ iom warhammer 40k som ska bli serie/film.
Starcraft/warcraft är ändå väldigt likt warhammer fast långt ifrån lika mörkt!
Jag såg den. Och Doom. Och Silent Hill. Och Resident Evil. Super Mario Bros. Tomb Raider.
När man ser de här filmerna så glömmer man bort att spelen existerar. Filmerna är så överlägsna.
Doom va ju inge vidare, Silent Hill första är kanon. Väntar på den riktiga 2an, för den som kom efter var skit och inte av samma personer bakom som är nu.
Nyfiken på nya Resident Evil som dom sagt ska vara sann till originalen. Super Mario var kanon. Tomb Raider är senaste helt ok.
Men överlägsna så man glömmer bort spelen har jag svårt att se.
Har precis tittat igenom för första gången Last of Us S1 och första episoden av S2 (har inte spelat spelen) förstår inte varför folk klagar på denna serie, jag blev hooked direkt.
Men jag skulle vilja se Metal Gear som tv-serie, antingen från NES big boss era till Solid Snake eller något helt annat.
Ys.
De två anime-serierna från evigheter sedan i all ära, men det hade verkligen inte skadat med en modern anime-adaption som betar av samtliga spel i lugn och ro. Finns hur mycket som helst att ta av, fantastiska karaktärer och handlingar så engagerande att man lätt hade kunnat sitta där och skrika mot skärmen när saker och ting inte går som man vill och idioter beter sig som de idioter de är.
Det pysslades runt med en anime runt mitten av 00-talet, men den skrotades. Tycker gott de kan gör ett nytt försök nu när serien fått ett genomslag på allvar över hela världen.
Ska försöka komma på nåt men just nu står det still. Kollade precis färdigt första avsnittet av TLoU säsong 2 och tyckte ju det var bra men i jämförelse med spelen så har det ju inte en chans. Fortfarande lite b-känsla imo.
Arcane gjorde ju dock en vändning åt andra hållet för egen del; nåt helt fantastiskt skapades ur nåt som inte intresserar mig det minsta. Det är nog hellre så jag vill få det serverat.
Metro hade nog kunnat fungera som en MAX serie... Litar inte på amazon o netflix. En live action av Ni No Kuni med animerade karaktärer hade varit gulligt ❤️ Hade gärna sett Mass Effect men svårt att se att någpn skulle kunna göra det riktigt bra. Skulle kännas alldeles för kort.
1# FZ Troll
Ärligt talat jag vill inte se spel bli film eller serier för dom är 90% dynga där det enda dom har gemensamt med spelen är namn.
Final fantasy Spirit with in
Double Dragon
Alone In The Dark (2005)
Super Mario Bros. (1993)
Wing Commander
Mortal Kombat Annihilation
House of the Dead
In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale
Street Fighter: The Legend of Chun-Li
DOOM
Jag gå fortsätta men dår blir listan allt för lång. Ärligt talat det enda gång spel har blivit bra är när dom gjort anime på dom.
Arc the lad anime
Ys anime
Phantasy star the animation
med flera skit bra är dom. Att göra dom animerad funkar mer för du kan göra mer saker efter spelet du kan göra exstra galna saker igenom att animera det. Spel bryter mot all logic ofta och animerat kan också bryta mot logic. Medans live action måste hålla sig till verkligheten.
Fallout TV serien var rätt okej men ärligt talat Lucy och Maximus var de mest tråkigaste och jobbigaste karaktärerna den enda bra i serien var faktiskt Cooper aka the Ghoul han var den enda jag var intresserad och se av medans dom andra 2 kände bara som nötter som inte skulle kunna överleva en dag utan plot armor.
Last of us TV serien vill jag inte ens se något mer av såg 2 avsnitt och var uttråkad som fan jag hellre satte mig och spela första spelet det enda spelt som dom gjort önskar dom kunde göra en riktig 2a.
Jag skulle, kanske otippat, gärna se en riktigt satsigg animerad rulle/serie baserad på R-Type, komplett med stegrande vansinne, tidsresor och kosmisk krigföring. Tänk de nya Neon Genesis Evangelion-filmerna.
Alternativt eller också en serie baserad på Armored Core, mest för att jag bara vill ha mer av världsbygget och musiken.