Lite reklam för Öland med lite (amatörknäppta) bilder

Medlem
Lite reklam för Öland med lite (amatörknäppta) bilder
Medlem

Lite mer info än bara en länk som ser lite lagom suspekt ut hade inte skadat.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Lite mer info än bara en länk som ser lite lagom suspekt ut hade inte skadat.

Hemsidan är värd en genomläsning för att få insikt hur olika vi är och vad som driver oss och hur vi utrycker oss, lite som en svunnen tid från gamla internet.

Edit: OBS! Jag menar absolut inget ont mot ts gillade även ts tråd/hemsida om bilköp.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Hemsidan är värd en genomläsning för att få insikt hur olika vi är och vad som driver oss och hur vi utrycker oss, lite som en svunnen tid från gamla internet.

Ja herrejävlar. Tycker ändå det saknas lite giffar. Det hade gett sidan (mer) karaktär.
Ahh Internet runt millennieskiftet. Lite saknar man det, lite vill man helst glömma bort det.

OnT: Bilderna ser dock bra ut, inget illa mot dem eller fotografen.

signatur

Medlem

Jag gillar första bilden, som är gjord för att locka barn till att köpa gräsklippning.

Men annars är det fint, det är fint på Öland. Där skulle man kunna bo.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ja jävlar, 40 kr milersättning. Så plockar de ut 25 kr/mil skattefritt sedan som en bonus.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det här var ett intressant litet kaninhål att kliva ner i. På första bilden finns adressen oland4ever.com, med nästan exakt samma innehåll som oland-grasklippning-tradgardstjanst.top. Varför då?

På dina sidor länkar du också till adressen olandturist.com, där det också finns info om gräsklippning. Där har du fler och finare bilder, tycker jag.

Tyvärr får jag lite blandade budskap, för på en sida står det "My webpages are always commercial free!" men längst ner på Öland Turist finns det något kryptiska förslaget "Annonsera på denna sida?"

Ölands officiella hemsida
4
Mycket bra
+
Nostalgiskt
+
Bilderna
+
Gräsklippningen
+
QR-koden
-
Den oklara annonspolicyn
-
Inget RUT-avdrag
Det här betyder betygen på FZ

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det här var ett intressant litet kaninhål att kliva ner i. På första bilden finns adressen oland4ever.com, med nästan exakt samma innehåll som oland-grasklippning-tradgardstjanst.top. Varför då?

På dina sidor länkar du också till adressen olandturist.com, där det också finns info om gräsklippning. Där har du fler och finare bilder, tycker jag.

Tyvärr får jag lite blandade budskap, för på en sida står det "My webpages are always commercial free!" men längst ner på Öland Turist finns det något kryptiska förslaget "Annonsera på denna sida?"

Ölands officiella hemsida
4
Mycket bra
+
Nostalgiskt
+
Bilderna
+
Gräsklippningen
+
QR-koden
-
Den oklara annonspolicyn
-
Inget RUT-avdrag
Det här betyder betygen på FZ

"Sidan är optimerad för minst 27" skärm med upplösning 2560 x 1440." Är också bra, känner mig lite ledsen med min 1080p-panel.

Samtidigt känns det lite overkill med en 1440p-skärm på 27" när de flesta bilderna på sidan är 1000x750px (4:3) stora. 😅

signatur

Medlem

Man undrar ju hur många av FZs läsare behöver gräset klippt på Öland. Men ett stort plus för kreativiteten och för att han använder MS Win 10/11 för gräsklippningen Men ett minus för att man inte kan ringa killen.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Ja herrejävlar. Tycker ändå det saknas lite giffar. Det hade gett sidan (mer) karaktär.
Ahh Internet runt millennieskiftet. Lite saknar man det, lite vill man helst glömma bort det.

OnT: Bilderna ser dock bra ut, inget illa mot dem eller fotografen.

XP vibes

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Tumme upp för oljeguiden som sidan länkar till.

Oljeguide

Medlem
Skrivet av maq777:

Men ett minus för att man inte kan ringa killen.

Om man Klickar på Mer Info så hamnar man på den här sidan och där finns ett nr.

Medlem

All my homies hates TLS.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Om man Klickar på Mer Info så hamnar man på den här sidan och där finns ett nr.

Extra kul då han själv skriver: "Jag har medvetet plockat bort mitt mobiltelefonnummer från sidan på uppmaning av gruppchefen bedrägerisamordningen polisregion Mitt - Björn Sidenhjärta - som uppmanar hela svenska folket att aldrig svara på okända telefonsamtal."

Men det är nog ändå ingen ide att ringa. Han lär inte svara på mitt okända nummer

Medlem

Tack för alla kommentarer! Mycket intressant med alla åsikter!

Ska ärligt talat rakt av erkänna att sidan i sig, dvs sidan under just denna URL, är i första hand en testsida. Vi (jag och min familj) har ju haft registrerade domäner ända sedan mitten av 1990-talet när man i princip kunde registrera vilket domännamn som helst under toppdomänen .COM och aldrig riskera att namnet var upptaget. Riktigt så är det ju inte idag då i princip alla "bra" .COM domäner redan är registrerade. Samt att de populärste säljs på "andrahandsmarknaden" för både $$$ miljonbelopp och $$$$$ miljardbelopp. Och förutom .COM och de rent "landsburna" toppdomänerna - typ .SE (Sverige), .DK (Danmark), .UK (Storbrittanien) - så finns det ju dryga tusentalet andra toppdomäner som knappast har nått någon större sussé.

Så min tanke i början av året var helt enkelt och kolla hur intressant toppdomänen .TOP är för besökaren? Ser den alltför suspekt ut? Och kanske ännu viktigare - ratas den av sökmotorerna? Eller klart uttryckt - ratas den av GOOGLE? Det må finnas tusentals sökmotorer men om enbart Google har 99,99% av alla besökare så är det ju enbart Google som är intressant.

För övrigt, alla sidor som vi har som erbjuder gräsklippning på Öland är 100% seriösa! Att vi plockat bort mobilnummer/telefonnummer beror i första hand på att vi försökt "sålla agnarna från vetet" då det är alldeles för många, när vi kommer några veckor in i juni månad som tidigare ringt oss återupprepade gånger och "beklagat sig över" att de "glömt" bort sitt fritidshus på Öland. Och det visar sig att gräset vuxet sig upp till midjehöjd, eller kanske tom upp till brösthöjd. Och det är ingen gräshöjd man ger sig på med en vanlig gräsklippare. Oavsett om det är för typ av gräsklippare. Då behövs en röjsåg, alt skördetröska om det är en stor fastighet.
Så därför har jag plockat bort telefonnummer från texten idag. Fast nummret ligger fortfarande kvar på många bilder!

Visst, sidan är "vintage" dvs den ser ut som en backflash från mitten av 1990-talet. Men det speglar lite mitt bilintresse. Jag söker ju gamla Mercedes och Volvo.

Har fått kritik från vissa kunniga inom data- och datorbranschen att jag lagt alla sidor hos FREE hosts...

Den berörda sidan ligger hos INFINITYFREE.COM som funkar bra. Installerade SSL-script så sent som igår på denna domän och hoppas att det funkar nu!!???? Dvs den är accessbar via HTTPS://......

OLAND4EVER.COM och OLANDTURIST.COM ligger hos FREEWEBHOSTINGAREA.COM som påstås ha några av de snabbaste servrarna inkl SSD i branschen.

Min andra .TOP domän dvs KARL-WEBMASTER-JOHANSSON.TOP ligger hos GOOGIEHOST.COM som är den mest tveksamma servrarna bland de tre.

Som sagt... tack för alla kommentarer!

Medlem

Man ska aldrig lägga ut en länk innan man verkligen är förvissad om att länken/sidan/servern verkligen fungerar. Vilket bevisligen inte varit fallet med sidan jag lade ut länken till ovan. Hela sidan är nu flyttad till en ny server... jag beklagar! 😢

Medlem

Älskar webbdesignen. Känns allmänt oseriöst med banköverföring till bankkonto. Skattas det på pengarna?

Roligt att det specifikt står att du tagit bort telefonnummeret sedan står det ändå högst upp 🤣🤣🤣🤣

Och varför har du flera olika adresser? Lätt förvirrande när det är kopior av varandra i olika utföranden?

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Älskar webbdesignen. Känns allmänt oseriöst med banköverföring till bankkonto. Skattas det på pengarna?

Roligt att det specifikt står att du tagit bort telefonnummeret sedan står det ändå högst upp 🤣🤣🤣🤣

Och varför har du flera olika adresser? Lätt förvirrande när det är kopior av varandra i olika utföranden?

Självklart, allt sköts enl gällande regler. Fast i mitt fall är det mest frågan om att försöka kvitta mängder med förlustavdrag mot inkomst av tjänst. Är med stor sannolikhet dessutom sista året jag personligen håller på då mina barn kommer att ta över de få klippningar vi har idag. ROBOTKLIPPARNA HÅLLER PÅ ATT TA ÖVER MER OCH MER.

All text är redigerad men bilder ligger kvar oredigerade. Inser inte kunden detta får de väl klicka sig vidare på nätet. Inga klippningar startas i vart fall innan jag kontaktat fastighetsägaren och bekräftat ATT jag accepterar uppdraget!!!

Varför jag har många sidor om i princip samma ämne beror på att jag från början haft flera obebyggda tomter, fritidshus, uthyrningsfastigheter mm utlagda på flera olika sidor. Men iom att jag under de senaste 10 - 30 åren har sålt av med allt så har domänerna blivit över.
Förövrigt är jag samlare... collector. Har därför flera sidor som just handlar om bilsamlande (mest gamla SAAB, Volvo, Mercedes-Benz, Cadillac och MOPAR dvs Dodge Challenger, Charger och Plymouth Superbird), high end HiFi (mest Technics, Revox och Studer) samt vinlylskivor (främst The Beatles).

Banköverföring är för mig det mest praktiska och fungerar även för större belopp. Har varken SWISH eller MOBILT BANKID då jag inte ens äger en smartphone. Är DATORANVÄNDARE!

Tycker ärligt talat att det är jävligt roligt att lägga upp massa sidor under egna domäner och jag lägger inte upp dom för att tjäna pengar på dom utan jag kör alla sidor helt reklamfria hos free hosts. Se det som en hobby.

1
Skriv svar