Diskutera – Bästa Switch-spelet är...
Det som har störst påverkan på mig själv och som jag minns tydligast är Breath of the Wild. Spelade det dock på Wii U, men ser det ändå mer som en Switch-titel. Det vände helt upp och ner på min syn på vad jag trodde ett open world-spel kunde vara, och känslan jag hade när jag spelade är nåt jag fortfarande längtar till att uppleva i något annat spel.
Animal Crossing New Horizons, 8245 speltimmar, enough said!
Oh, herregud, det var inte dåligt! Själv hade jag ca 500-550 tror jag. Och jag tyckte det var galet mycket!
100 % medhåll om att det är bästa Switch-spelet!
Jag har aldrig fastnat för Zelda, men gav både Breath of the Wild (Wii U) och Tears of the Kingdom (Switch) en liten chans. Men nej, detta är bara inte min grej. Så det bästa spelet till formatet för mig är nog ett annat Wii U-spel, nämligen Donkey Kong Country: Tropical Freeze.
Zelda: Tears of the Kingdom.
Spann vidare på tidigare favoritspelet Botw, men med mer djup och bättre variation i hur man tog sig an fiender och pussel. Jag är beredd att kalla det världens bästa spel. Plus i kanten att det fick Zelda-spelserien att gå från segt långtråkiga & stelbenta spel till en av mina favoriter bland spelserier med Botw & Totk.
Köpte min switch i våras och har ännu inte hunnit spela allt jag vill testa men av det jag spelat hittills så skulle jag säga Metroid Dread, Paper Mario: Thousand Year Door och Breath of the Wild. Har även Tears of the Kingdom (vilket jag tror kommer toppa alla dessa) som ligger och väntar men vill bli klar med Breath of the Wild innan jag sätter tänderna i det.
Jag ser inte remakes eller remasters som Switch spelen just nu. Breath of the wild tillhör WiiU då det utvecklas för det.
Zelda tears of the kingdom blir då vinnaren och Pikmin 4 på fin andraplats. Tredje bästa Switch spel får bli Mario Wonder.
Om alla remakes eller remasters får vara med så är vinnaren så klart Metroid Prime.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Dom får gärna förbättra Animal Crossing en smula. Jag menar det kommer inte att vara svårt att göra det. Många har försökt att göra liknande spel nu. Så dom har mer konkurrens nu. Jag kommer att vänta med att köpa nästa Animal Crossing tills dom gör ett med lite mer av allt. En besökare på ön om dagen som tar ca 10 minuter max att prata mm med är väldigt väldigt lite.
Metroid Dread tyckte jag var rent utsagt fantastiskt.