Diskutera – Bästa Switch-spelet är...

Robot
Diskutera – Bästa Switch-spelet är...

Kan Switch 2 få ett lika fantastiskt spelbibliotek som första Switch?

#nintendo, #switch

Medlem

Metroid Dread IMB.

Medlem

Svårt med så många bra spel men det blir ändå Tears of the Kingdom följt av Pikmin 4.

Medlem

Det som har störst påverkan på mig själv och som jag minns tydligast är Breath of the Wild. Spelade det dock på Wii U, men ser det ändå mer som en Switch-titel. Det vände helt upp och ner på min syn på vad jag trodde ett open world-spel kunde vara, och känslan jag hade när jag spelade är nåt jag fortfarande längtar till att uppleva i något annat spel.

Medlem

Tears of the Kingdom var helt sanslöst bra

Medlem

Är nog Zelda Breath of the Wild även om det finns på WiiU också.

Medlem

Tears of the kingdom! Eller kanske echoes of wisdom! Eller Dread?!? Jag vet inte !

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Breath Of The Wild alla gånger

Medlem

Animal Crossing New Horizons, 8245 speltimmar, enough said!

signatur

ASUS ROG Strix G15DK | Corsair Blackbeard 980 | Nintendo Switch | Xbox Series X/360 | C-64 |

Skrivet av bojje_se:

Animal Crossing New Horizons, 8245 speltimmar, enough said!

Oh, herregud, det var inte dåligt! Själv hade jag ca 500-550 tror jag. Och jag tyckte det var galet mycket!

100 % medhåll om att det är bästa Switch-spelet!

It's not a lake, it's an ocean

Jag har aldrig fastnat för Zelda, men gav både Breath of the Wild (Wii U) och Tears of the Kingdom (Switch) en liten chans. Men nej, detta är bara inte min grej. Så det bästa spelet till formatet för mig är nog ett annat Wii U-spel, nämligen Donkey Kong Country: Tropical Freeze.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Monster hunter generations ultimate följt av animal crossing:)

Medlem

Breath of the Wild och Animal Crossing: New Horizons!

Nu har jag spelat långt ifrån alla, men det bästa jag spelat är Mario Odyssey.

Medlem

Zelda: Tears of the Kingdom.
Spann vidare på tidigare favoritspelet Botw, men med mer djup och bättre variation i hur man tog sig an fiender och pussel. Jag är beredd att kalla det världens bästa spel. Plus i kanten att det fick Zelda-spelserien att gå från segt långtråkiga & stelbenta spel till en av mina favoriter bland spelserier med Botw & Totk.

Medlem

Mario Kart 8 Deluxe
Super Smash Bros Ultimate
Metroid Dread
Astral Chain
The Legend of Zelda Breath of the Wild

signatur

"There will be another time"

Medlem

Metroid Prime Remastered.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Xenoblade serien toppar för min del.

Medlem

Svår fråga. BotW eller Oddysey förmodligen med Metroid Dread på tredje plats. Utöver rena exklusiviteter så var Dredge förjäkla mysigt att köra på Switch Lite.

Medlem

Mario Rabbids eller vad det heter är jätteroligt! Bäst? Nja, men bland det bästa jag spelat på Switchen. Spelar gärna uppföljaren någon vacker dag.

Medlem

Köpte min switch i våras och har ännu inte hunnit spela allt jag vill testa men av det jag spelat hittills så skulle jag säga Metroid Dread, Paper Mario: Thousand Year Door och Breath of the Wild. Har även Tears of the Kingdom (vilket jag tror kommer toppa alla dessa) som ligger och väntar men vill bli klar med Breath of the Wild innan jag sätter tänderna i det.

Medlem

Jag ser inte remakes eller remasters som Switch spelen just nu. Breath of the wild tillhör WiiU då det utvecklas för det.

Zelda tears of the kingdom blir då vinnaren och Pikmin 4 på fin andraplats. Tredje bästa Switch spel får bli Mario Wonder.

Om alla remakes eller remasters får vara med så är vinnaren så klart Metroid Prime.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Breath of the Wild - ohotat.

Medlem

Metroid Dread

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition

Medlem

Snowrunner

signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Dom får gärna förbättra Animal Crossing en smula. Jag menar det kommer inte att vara svårt att göra det. Många har försökt att göra liknande spel nu. Så dom har mer konkurrens nu. Jag kommer att vänta med att köpa nästa Animal Crossing tills dom gör ett med lite mer av allt. En besökare på ön om dagen som tar ca 10 minuter max att prata mm med är väldigt väldigt lite.

Medlem

Metroid Dread tyckte jag var rent utsagt fantastiskt.

Medlem

Fire Emblem Engage

12
Skriv svar