Säsong 1: Mellan fantasy och verklighet
This just in: första Wanderstop-betygen är ute. Snittar på... 84! Oj, oj.
Faen då... jag lägger mig för lågt hela tiden.
Jump in.
Satte 82 på Wanderstop (och ser att betyget ligger på 80 just nu). Min farhåga var att de inte skulle få till balansen mellan ovillig protagonist och mysspel, men det verkar ju som det funkar. Kul! Ska nog skaffa det själv när jag betat av lite andra spel.
Satte 82 på Wanderstop (och ser att betyget ligger på 80 just nu). Min farhåga var att de inte skulle få till balansen mellan ovillig protagonist och mysspel, men det verkar ju som det funkar. Kul! Ska nog skaffa det själv när jag betat av lite andra spel.
Jag började på 82 men ändrade till 73 strax innan deadline. Ska välja glädjen framöver... :/
Jag började på 82 men ändrade till 73 strax innan deadline. Ska välja glädjen framöver... :/
Kanske får du rätt, betyget verkar sjunka nu.
Jag fegar ju lite, och gissar bara på de spel jag känner till, vilket i denna omgången blev 2 av 4, hur funkar det? Är det bara totalpoäng som räknas eller kommer det också att finnas något slags snitt?
På säsongsnivå är det totala poängen, men vi har även en topplista för varje spel.
79 för Wanderstop just nu. Tippade 78. COME ON!
Tycker vi kan frysa på 79 🤭
Tycker vi kan frysa på 79 🤭
Frysning sker cirka 14 idag, och just nu: 79.
Damn. Sista dagen ändrade jag en sekund till 79 innan jag backade tillbaka till 78. Svårt med magkänslan när man har flera stycken!
En Bamseponny av folket
Frysning sker cirka 14 idag, och just nu: 79.
Damn. Sista dagen ändrade jag en sekund till 79 innan jag backade tillbaka till 78. Svårt med magkänslan när man har flera stycken!
Helt enig! Det är svårare med mindre utvecklare också, de tenderar att få lite mer ”rättvisa” snittbetyg jämfört med påkostade AAA-titlar. Jag drog faktiskt upp min gissning 2-3 punkter pga att det är Annapurna. Trots allt drama nyligen var det här projektet redan långt gånget innan personalen lämnade… nu blir det en nagelbitare in till deadline 🫣
Krävs ändå en del skill att vara den enda som ligger absolut sist med minst poäng!
Jag tror bara man ser ett fåtal? För det där är jag för min del, jag aer topplistan som att alla gissade exakt rätt eller en ifrån, förutom jag 🤣
Jag tror bara man ser ett fåtal? För det där är jag för min del, jag aer topplistan som att alla gissade exakt rätt eller en ifrån, förutom jag 🤣
Ah så klart, man ser toppen sen vilken plats man själv har, dumt av mig!
Ah så klart, man ser toppen sen vilken plats man själv har, dumt av mig!
Jag trodde samma sak 🤣
Impad av de fyra som lyckats tippa två av två än så länge!
Känslan är att säsongen blir tuffare för varje släpp. Både Hazelight och Annapurna har gediget track record, så höga betyg var att vänta. Men ett Ubisoft i kraftig gungning där allt hänger på ett bra mottagande av AC Shadows? Atomfall som är ett helt annat sorts spel än vad utvecklaren normalt sett ägnat sig åt? Khazan som är hypat till tusen men i en kategori där nästan bara From Software lyckats få riktigt höga snittbetyg?
Det blir knöligt det här.
Ni måste sluta vara så bra på att gissa. Har varit en poäng ifrån nu två gånger i rad, likväl ligger jag på plats 48 (tillsammans med 13 andra) och skvalpar.
Ändrade mig lite och tar i lite mer åt det positiva hållet till Shadows, gissar på att betygen från recensenter och "folket" kommer skilja sig en del.
Får se om det var rätt val eller inte.
Hoppas på samma. I synnerhet med hänsyn till hur länge spelets setting, feodala Japan, efterfrågats.
Ändrade mig lite och tar i lite mer åt det positiva hållet till Shadows, gissar på att betygen från recensenter och "folket" kommer skilja sig en del.
Får se om det var rätt val eller inte.
Yep det här spelet kommer bli en vattendelare baserat på hur det skrivits om det innan
VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)
Baserat på historik hade jag valt 82. Baserat få höstens känsla och folkstorm hade jag valt 77. Men med dagens lite mer insiktsfulla medvetenhet hos både utvecklarna och recensenterna att detta är make it or break it för Ubisoft tror jag på betygsinflation.
Gissar på 4 av 5 här på FZ och 85 i snitt. Hade faktiskt 87 ett tag, men tror fyrorna drar ner snittet från de som likt FZ har snävare skalor.
Jag trodde samma sak 🤣
Well, ni var inte ensamma! Jag tyckte först det var jäkligt oschysst av FZ att hänga ut mig som sist av alla på plats 376 eller nåt... Sen tändes lampan 😅
https://opencritic.com/game/16792/assassins-creed-shadows 81 för AC: Shadows i skrivande stund. Några pinnar till vill vi ha.
Baserat på historik hade jag valt 82. Baserat få höstens känsla och folkstorm hade jag valt 77. Men med dagens lite mer insiktsfulla medvetenhet hos både utvecklarna och recensenterna att detta är make it or break it för Ubisoft tror jag på betygsinflation.
Gissar på 4 av 5 här på FZ och 85 i snitt. Hade faktiskt 87 ett tag, men tror fyrorna drar ner snittet från de som likt FZ har snävare skalor.
Hur menar du "betygsinflation"? Varför skulle det bli det? (vilket jag faktiskt tyckte att det blev. Jag tror jag tippade på 79% för AC Shadows, och det var redan kalkylerat med betygsinflation)
Vad syftar du på med "insiktsfull medvetenhet"?
Memento Mori