Valve släpper sladdlöst VR-headset i år, påstås det

Robot
Valve släpper sladdlöst VR-headset i år, påstås det
Medlem

"One of the core features is the ability to play flat-screen game that are already playable on Steam Deck, but in VR on a big screen without a PC."

Har de lyckats klämma in hårdvaran från en steamdeck i Deckard utan att göra den för tung?
För i såfall kommer batteritiden vara intressant, såvida de inte kör med compute box/batteri på ett bälte👀

Vilket vore asgrymt, för då kan man tekniskt sätt uppgradera den hårdvaran utan att behöva köpa nytt headset/kontroller varje gång. #MakeVROnlyMonitors !

Eller är det kanske bara att man kanske kan ansluta den mot en steamdeck med kabel och använda som extern monitor?
Precis som man kan använda vilket vr headset som helst för att köra vanliga steam spel i "theater" mode.

Skribent
Skrivet av Xerx:

"One of the core features is the ability to play flat-screen game that are already playable on Steam Deck, but in VR on a big screen without a PC."

Har de lyckats klämma in hårdvaran från en steamdeck i Deckard utan att göra den för tung?
För i såfall kommer batteritiden vara intressant, såvida de inte kör med compute box/batteri på ett bälte👀

Vilket vore asgrymt, för då kan man tekniskt sätt uppgradera den hårdvaran utan att behöva köpa nytt headset/kontroller varje gång. #MakeVROnlyMonitors !

Eller är det kanske bara att man kanske kan ansluta den mot en steamdeck med kabel och använda som extern monitor?
Precis som man kan använda vilket vr headset som helst för att köra vanliga steam spel i "theater" mode.

Alternativt att det är någon form av streaming det handlar om?

signatur

"Writer and Fighter"

Fan vad spännande! Hoppas på att detta blir ett rätt stort steg för VR-headsets men det återstår att se vart de lagt krutet. Nya spel från Valve till VR är också väldigt eggande.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Inaktiv

Mycket intressant! detta har funnits i ryktesvägarna länge.
Kör mycket VR än vanliga spel idag så ny teknik inom hela XR sfären (där VR ingår) är intressant. Det är väldigt populärt och växer och är helt klart framtiden.

Medlem

Tillkännager de HL3 som släpptitel så säljer jag bilen och köper ett direkt.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Kan bli ett köp om det kommer några vettiga VR spel nån gång. Sladden som var ivägen och att det bara fanns 5 spel värda att köra gjorde att jag sålde mitt Index efter en månad.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Pjotor:

Ja, jävlar. En systemsäljare to rule them all.

signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Pjotor:

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ja, jävlar. En systemsäljare to rule them all.

Half-Life 3 confirmed!!

signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Pjotor:

Inte ens HL3 skulle få mig att köpa ett VR-headset. Så ointressant är det

Redaktör
Skrivet av Pjotor:

Fan vet om Valve skulle våga göra HL3 VR-exklusivt. Communityns vrål, liksom...

signatur
Medlem
Skrivet av Pjotor:

Får klura ut vad jag skall sälja, börjar få slut på organ efter köpet av ett 5090. Men man är redo iallafall !

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Kan bli ett köp om det kommer några vettiga VR spel nån gång. Sladden som var ivägen och att det bara fanns 5 spel värda att köra gjorde att jag sålde mitt Index efter en månad.

Både Trådlöst och standalone på quest 3an är så sjukt najs.
Men suger så in i att den inte har oleds eller iallafall mini/mikro led paneler.

Färgåtergivningen och ljusstyrkan är heller ingen höjdare. Pankakslinser släpper igenom bara runt 12%.

Medlem

Hur ska jag förklara för resten av familjen att det inte blir nog semester i sommar, pappa måste spara...

Inaktiv
Skrivet av Xerx:

Både Trådlöst och standalone på quest 3an är så sjukt najs.
Men suger så in i att den inte har oleds eller iallafall mini/mikro led paneler.

Färgåtergivningen och ljusstyrkan är heller ingen höjdare. Pankakslinser släpper igenom bara runt 12%.

Färgåtergivningen, svärtan och ljusstyrkan är inget jämfört med PSVR2. Men PSVR2 med sina oled paneler är långt från felfria.
Tycker Quest 3 är riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Fan vet om Valve skulle våga göra HL3 VR-exklusivt. Communityns vrål, liksom...

Alla läckor pekar åt att det blir för vanlig plattskärm och ett de har gått in i poleringsfasen. Kanske kommer ett tillkännagivande samtidigt som ett nytt headset?

Medlem
Skrivet av anon_361774:

Färgåtergivningen, svärtan och ljusstyrkan är inget jämfört med PSVR2. Men PSVR2 med sina oled paneler är långt från felfria.

Oh Quest 3an Är ett riktigt bra headset, men det är inte på några sätt perfekt 😅
Vore skönt att kunna hoppa över till något annat som inte är beroende av Zuck, Meta och vad vissa personer i USA tycker för tillfället 😅

Medlem
Skrivet av anon_361774:

Q3an är riktigt bra, men inte perfekt.
Skärpa och upplösning är där, men de behöver arbeta på "3D" synen, dvs att båda ögnonen behöver se mer av samma yta. Quest 3an har mindre överlappning än Quest 2an eller indexen.
Och sedan behöver den bättre passthrough kameror, färger samt kontrast 😅

Medlem

Vore ju bra, för nått fel är det på kabeln, ni som vet ni vet (gröna prickar syns på bilden och tillslut så mycket att vr:et lägger av).

Lösning från valve? Skickar ny kabel.
Känt fel? Ja!
Svag länk? Ja!

Så ja tack till trådlös, kan t.o.m vara värt priset. Men sänk det med hälften så vore det rimligt :).

Medlem

Nice. Blir nog köp när man ser om det är bra upplösning och bra hz. Men det blir nog bra.

Medlem

Ändå lite ballt om de klämmer in en Steam deck typ i den så man kan gå in i desktop mode och fixa massa saker on the go.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar