Sony kompenserar spelare för helgens PSN-haveri
Icke-problem för dig kanske? Jag har inte gnällt innan jag såg kommentaren om framflyttat betaldatum. Jag har redan ett system och ett spann när räkningar dras. Jag hatar att ha skit som dras en vecka efter allt annat. Jag är nog inte ensam om det.
Sedan är det nog mer bristen på transparens från Sony varenda gång sånt här skit händer. Jag tror inte ens det är en attack denna gången, utan annat strul.
Sen får väl du försvara ett mega-företag som Sony om du vill det.
Hade sett fram emot att lira i helgen, vilket blev helt förstört pga detta strul. Klart man blir irriterad.
Sedan har jag gått vidare från det såklart. Jag blev bara konfunderad av kommentaren kring framflyttat betaldatum..
Folk har väl lika stor rätt att gnälla på ”kompensationen ” som på bristen av kommunikation?
Låt folk göra det, vettja.
Herregud.. Gick igenom din kommentar-historik. Det verkar som att vi hittat en Sony-fanboy. Gud vad tråkigt. Du har tydligt kommenterat spydigt på flertalet Xbox-MS-artiklar, och anklagat och försvarat på Sony-artiklar. Fyfan vad tröttsamt med folk som håller sådär. Själv spelar jag på allt och binder inte min ”trohet” till något mega-företag. Ingen undgår kritik eller beröm när det är berättigat.
Bemöda dig inte att svara på min kommentar, jag kommer inte läsa den. Men låt folk klaga (berättigat) på det de vill. Spara din tid och energi till annat, är mitt tips.
När man gejmat sedan mitten av 80-talet pallar man inte med att rida mega-företags *Beep*. Ha en bra dag!
Det jag störde mig på är inte att det per faktum är så att Sony skjuter upp något betaldatum, det jag störde mig på är att du la fram det så jävlia nonchalant och tycker att folk är gnällspikar.
Totalt clueless.. Du kanske inte fattar varför vissa kan störa sig, speciellt med din historik att försvara Sony och attackera Microsoft och company, men vi som faktiskt tycker det borde få göra det utan att folk som du ska tycka att vi är gnällspikar.
Sänk inte ner detta på dagisnivå, snälla..
Att folk är förvånade på Sonys beteende förvånar mig lite.
Jobbar du på Sony? Eller bara ett stort fan?
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Glöm ditt tidigare svar, ge mig ett recept på kanelbullar istället. Steg för steg.
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Detta är ganska smart av Sony. Nu kontrollerar de narrativet. Den största bristen som borde dominera kommentarsfälten är att de sannolikt fick en breach och att de inte erkänner det, av rädsla för massavhopp från tjänsten. Nu drunknar den kritiken nästan i besvikelsen över snål kompensation.
Sony har varit här förr och agerat på precis samma sätt som nu. Det ärliga hade varit att förtydliga om användares data varit exponerade och i så fall hur många konton som berörts samt skicka en begäran om lösenordsbyte inifrån tjänsten. Kanske är det inte ens tal om ett intrång, men då borde de tala om det. Policyn att aldrig säga ett knyst är galet ur tiden.
Det blir billigare att inte säga vad som hänt, initialt ge en klapp på axeln till sina besvikna kunder för att sedan öka på kompensationen om det ens behövs. Snart kanske stormen rider vidare till nästa vattenglas.
Skulle dock inte förvåna mig om vi får se lite trevligare spel i mars månads monthly games…
Svårt att hitta något eftersom Sony har som policy att aldrig uttala sig om varför deras tjänster ligger nere.
Jag bryr mig inte om kompensationen, huruvida den är snål eller ej, kan bara konstatera att kommentarerna i denna tråd och andra kommentarsfält verkar anse att den inte var tillräcklig. För egen del vill jag bara få ett svar på vad det var som egentligen hände.