Silent Hill 2-remaken firar 2 miljoner sålda ex
Kul att se. Detta förtjänar de verkligen. Och mer därtill.
Har inte hunnit spela det ännu men det ligger på köplistan. Ska bli kul att se om Bloobers nästa spel blir en succé.
Surt inlägg från @scaryfoot incoming.

00:00:02:42
Om det räknas som ett mästerligt spel så säger det nog mer om hur dagens spelindustri mår. Väldigt daterat gameplay på alla sätt, spelarkaraktären och spelvärlden interagerar inte med varandra, och förfärligt tråkiga strider.
Enda som är bra är musiken och dimman. Om det inte var för att det råkade heta ”Silent Hill 2” så hade det garanterat inte hyllats på samma sätt. Är samma Bloober ”kvalité” som annars. De gör okej spel men inte mer.
Har inte lirat ännu. Jag blev lite bortskrämd av striderna när jag kolla gameplay. Det såg lite ut som han hade stelopererat ryggen, så att säga
Inget är ju läskigare än stelt gameplay!
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Alltså de här jävla spelet är en levande mardröm. Så fucking CREEPY alltså. Bland de vidrigaste skräckspel som jag har lirat ever. In a good way... Tyvärr har jag fastnat när man är i nån stora, mörk grotta o klättrar upp för att låsa upp en stor galler grind men den fastnar halvvägs så man kommer inte förbi de vilket gör att spelet stannar upp tyvärr. Kan röra mig fortfarande men vet ej hur man tar sig förbi detta hinder...... . Surt som fan.......
Grymt bra spel annars. Musiken, stämningen, miljöerna... Allt klaffar perfekt.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||