EA-aktien ner efter sänkt budgetprognos
Med tanke på alla kommentarer angående deras spel så trodde jag att företaget hade gått i konkurs. Men det verkar ju vara tvärtom. Den har ju gått stadigt uppåt.
De drar väl in hysteriskt mycket pengar på FUT-läget i fotbollen, aktieägarna gillar nog sånt.
Känns som att EA aldrig släpper några spel nu för tiden. Ja, de har sina sportspel (som aldrig kommer med något nytt) och expansioner till The Sims 4, men bortser man från detta så kanske de släpper ett större spel per år, och då är mottagandet ganska mediokert och man glömmer lätt bort att spelen ens existerar. Det enda man ser fram emot när det kommer till EA är Josef Fares spel, och där går det väl 3-4 år emellan varje spel. Så sjukt misskött företag, vilket är väldigt tragiskt, då EA en gång i tiden bar spelindustrin på sina axlar, och överöste oss med oförglömliga speluppleverlser.
Split Fiction är ett av få spel jag faktiskt lagt en betald pre order på de senaste åren. Jag och grabben är on the hype train.
It Takes Two håller jag som ett av denna generationens allra bästa spel på så många sätt.
Spelade igenom It Takes Two med grabben och nyligen varvade vi under jullovet A Way Out tillsammans. Brothers, var ett av de första spelen som berörde grabben på allvar.
Begåvade utvecklare på en famtastisk studio.
Vi har fantastiskt många duktiga utvecklare i Sverige i förhållande till vår befolkningsmängd, jag har funderat en del vad det beror på, vad tror ni?
Och vad tror ni om Split Fiction? Förväntingarna är höga från väldigt många, kritiker såväl som spelare.