Assassin's Creed Shadows har färre kartikoner och håller inte din hand lika hårt
Får ni betalt av Ubisoft eller? 2 artiklar som hade kunnat vara 1.
Får du betalt av FZ eller? 1 kommentar som kunde varit 0
😆 Burn!
“All thinking people are atheists.”
Får ni betalt av Ubisoft eller? 2 artiklar som hade kunnat vara 1.
Jag som läser mest under arbetstid mellan olika arbetsuppgifter, tycker personligen om att kunna läsa fler lite kortare artiklar med specifika fokus än en gigantisk artikel där man ska försöka få in allt på ett ställe. Då kan man skippa de som inte intresserar en och läsa de som gör det. Men finns såklart fördelar och nackdelar till båda sätten antar jag.
Men är det mindre av allt de slänger in? Valhalla ex hade 718 collectibles. Är ju idiotiskt utan dess like.
Färre kartikoner lösa föga om de fortsätter och överdriva precis allt de slänger in i sina spel.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.
Jo, det låter ju fint, men uttrycket "spelardriven utforskning" limmar hopplöst dåligt med ikoner på en karta. Jag räknade till typ sex ikoner, och det är minst fem för många. Jag kan tycka att utforskning blir på riktigt belönande först när jag får utdelning utan löfte. Elden Ring och Dragon's Dogma 2 sätter det där kanonbra. Det finns ingen som helst garanti om innehåll när jag sätter iväg in i ett bergsmassiv eller in i en dalgång. Det är så klart uttänkt av spelutvecklarna, att lite halvt eller helt osubtilt styra mina steg och mitt intresse åt ett visst håll, men mellan dem och mig finns en tyst överenskommelse om att inte skärskåda det där för mycket. När jag då stöter på rätt intetsägande dungeon i någon ravin, så känns det så mycket mer meningsfullt. I Elden Ring räcker det att jag ser någonting som ser lite halvballt ut tvärs över kartan för att jag ska vilja bege mig dit.
Med Assassin's Creed har man sjabblat bort det här. Och det trots att man har fyrahundra trötta torn och byggnader att klättra upp på. Om Ubisoft hade lagt lite kräm på att göra alla de sevärdheterna lite mer visuellt distinkta, lite mer kittlande i landskapet, då hade man nog omedelbart fått en mer genuint spelardriven utforskning. Jag tror man kommer långt på att bara plocka bort ikoner från en karta. Det förutsätter så klart att man har designat spelet med det i åtanke, och det känns inte som att Ubisoft pysslar med särskilt mycket innoverande vad gäller sina säkra kassakor.
Stort plus om utforskandet också skalas ned en hel del. Det har varit alldeles för mycket i dom senaste AC spelen. Jag hoppas att dom tar efter lite från Ghost of Tsushima som på många sätt var en AC klon, men där dom fick till det på ett helt annat och snyggare sätt.
Ser fram emot AC: Shadows.
Spelplattform: Playstation 5
Stationär dator: Linux EndeavourOS [Cinnamon DE]
Nä, men vill de betala mig får de gärna. Tror dock de hellre betalt för att jag ska lämna siten
I drank what?
Kul ändå!
Elden Ring och Zelda BotW/TotK visade att utforskandet verkligen kunde vara roligt. ER var väl mest nya strider och gömda dungeons.
Men BotW/TotK var även resan en del av målet. Ett stort berg? Säkert något coolt där! Med alla transportmöjligheter och intressanta platser så blev det en fröjd att hitta små och stora saker.
Hoppas att det blir kul att kuta omkring här med. Mycket beror nog på hur smidig parkour och klättring blir.
Kul ändå!
Elden Ring och Zelda BotW/TotK visade att utforskandet verkligen kunde vara roligt. ER var väl mest nya strider och gömda dungeons.
Men BotW/TotK var även resan en del av målet. Ett stort berg? Säkert något coolt där! Med alla transportmöjligheter och intressanta platser så blev det en fröjd att hitta små och stora saker.
Hoppas att det blir kul att kuta omkring här med. Mycket beror nog på hur smidig parkour och klättring blir.
Elden ring blev väldigt tjatigt til slut om man får ha lite kritik.
Mkt dungeons som började kännas upprepande och man kunde möta samma mini-bossar om och om igen.
Det var inte jättekul tycker jag.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.