Xbox-event visar medeltids-Doom och tre andra spel (varav ett hemligt)
Nytt Developer Direct presenterat.
#clair-obscur-expedition-33, #developer-direct, #doom-the-dark-ages, #south-of-midnight, #xbox
Microsoft har investerat i köp av studios och en portfölj som Sony inte klarar av att investera i och som Sony uppenbarligen i jämförelse saknar i dag, tillräckligt med egna spelstudios som producerar spel tillräckligt ofta. Sedan om spelen prenumereras på via Game Pass eller köps till PC eller ett Xbox format eller rentav en Playstation är ointressant, så länge spelen kommer och levererar upplevelser.
Framtiden ser ljus ut för Microsofts spelportfölj och för alla gamers, jag önskade att jag kunde säga det samma om Sony, men flera av deras serier har inte fått uppföljare på evigheter, dags att de börjar levererar det som är skälet till att köpa Playstations.
Quake!
Ja, ett Quake som inte är multiplayer tack.
Gärna tillbaka till rötterna. Q4 var inte så upphetsande.
Mera nailguns och lighting gun till folket.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
". Dessutom lockar man med något hemligt: "en annan studios helt nya spel" heter det."
Var väl ett tag sen man hörde från Double Fine? Psychonauts 2 släpptes 2021.
Tack gärna! Psychonauts 2 är ett fantastiskt spel.
En Bamseponny av folket
Var väl ett tag sen man hörde från Double Fine? Psychonauts 2 släpptes 2021.
Nu när Indiana Jones släppts och fått ett bra mottagande borde de kanske kunna göra remasters likt Monkey Island 1-2 (med flera) för de gamla Indy peka-klicka-spelen?
Nu när Indiana Jones släppts och fått ett bra mottagande borde de kanske kunna göra remasters likt Monkey Island 1-2 (med flera) för de gamla Indy peka-klicka-spelen?
Nej. Gör nya spel. De som har en relation till Monkey Island och är en köpstark målgrupp lär vara minimal.
Microsoft har investerat i köp av studios och en portfölj som Sony inte klarar av att investera i och som Sony uppenbarligen i jämförelse saknar i dag, tillräckligt med egna spelstudios som producerar spel tillräckligt ofta. Sedan om spelen prenumereras på via Game Pass eller köps till PC eller ett Xbox format eller rentav en Playstation är ointressant, så länge spelen kommer och levererar upplevelser.
Framtiden ser ljus ut för Microsofts spelportfölj och för alla gamers, jag önskade att jag kunde säga det samma om Sony, men flera av deras serier har inte fått uppföljare på evigheter, dags att de börjar levererar det som är skälet till att köpa Playstations.
Själv ser jag det som att MS köper studios som tappar mer och mer grepp, längesedan dem släppte ett riktigt bra spel, medans Sony släpper väldigt få... För få, men riktigt bra spel, återstår se detta år om något bra spel kan komma ut ifrån MS och om Sony kan få upp sin spel produktion.
Spela spel är kul ibland.
Ja, ett Quake som inte är multiplayer tack.
Gärna tillbaka till rötterna. Q4 var inte så upphetsande.
Mera nailguns och lighting gun till folket.
jag tycker dom gärna hade kunnat göra både multiplayer och singleplayer som back in the old days.
mod support hade varit trevlig med
Rykte om det hemliga spelet:
"There's a mysterious 4th game, our sources indicate that it's a new entry in a legendary Japanese IP that has decades of history, and it will make many happy."
Sega förnyade tydligen diverse rättigheter kring Ecco nyligen.