Xbox-event visar medeltids-Doom och tre andra spel (varav ett hemligt)

Robot
Xbox-event visar medeltids-Doom och tre andra spel (varav ett hemligt)
Medlem

". Dessutom lockar man med något hemligt: "en annan studios helt nya spel" heter det."

Var väl ett tag sen man hörde från Double Fine? Psychonauts 2 släpptes 2021.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Microsoft har investerat i köp av studios och en portfölj som Sony inte klarar av att investera i och som Sony uppenbarligen i jämförelse saknar i dag, tillräckligt med egna spelstudios som producerar spel tillräckligt ofta. Sedan om spelen prenumereras på via Game Pass eller köps till PC eller ett Xbox format eller rentav en Playstation är ointressant, så länge spelen kommer och levererar upplevelser.
Framtiden ser ljus ut för Microsofts spelportfölj och för alla gamers, jag önskade att jag kunde säga det samma om Sony, men flera av deras serier har inte fått uppföljare på evigheter, dags att de börjar levererar det som är skälet till att köpa Playstations.

Medlem

Man kan tolka "brand new game" olika men det har florerat rykte om Oblivion Remaster/Remake ett bra tag nu, även att det skulle bli avtäckt på en ms direct stream i januari. Om det är Oblivion, talar ju även "brand new" för en remake.

Hoppas, hoppas verkligen på en remake!

Medlem

Quake!

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Ja, ett Quake som inte är multiplayer tack.

Gärna tillbaka till rötterna. Q4 var inte så upphetsande.
Mera nailguns och lighting gun till folket.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Fezk:

". Dessutom lockar man med något hemligt: "en annan studios helt nya spel" heter det."

Tack gärna! Psychonauts 2 är ett fantastiskt spel.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fezk:

Nu när Indiana Jones släppts och fått ett bra mottagande borde de kanske kunna göra remasters likt Monkey Island 1-2 (med flera) för de gamla Indy peka-klicka-spelen?

Medlem
Skrivet av Margy:

Nu när Indiana Jones släppts och fått ett bra mottagande borde de kanske kunna göra remasters likt Monkey Island 1-2 (med flera) för de gamla Indy peka-klicka-spelen?

Nej. Gör nya spel. De som har en relation till Monkey Island och är en köpstark målgrupp lär vara minimal.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Microsoft har investerat i köp av studios och en portfölj som Sony inte klarar av att investera i och som Sony uppenbarligen i jämförelse saknar i dag, tillräckligt med egna spelstudios som producerar spel tillräckligt ofta. Sedan om spelen prenumereras på via Game Pass eller köps till PC eller ett Xbox format eller rentav en Playstation är ointressant, så länge spelen kommer och levererar upplevelser.
Framtiden ser ljus ut för Microsofts spelportfölj och för alla gamers, jag önskade att jag kunde säga det samma om Sony, men flera av deras serier har inte fått uppföljare på evigheter, dags att de börjar levererar det som är skälet till att köpa Playstations.

Själv ser jag det som att MS köper studios som tappar mer och mer grepp, längesedan dem släppte ett riktigt bra spel, medans Sony släpper väldigt få... För få, men riktigt bra spel, återstår se detta år om något bra spel kan komma ut ifrån MS och om Sony kan få upp sin spel produktion.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Redaktör
Ponny

Vill för övrigt lyfta: är mer sugen på Clair Obscur: Expedition 33 än jag trodde. Turordning FTW!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tydligen ska det det fjärde spelet vara något nytt, enligt Aaron Greenberg på X.

"A surprise unannounced game we hope you will enjoy along with the rest of the show! 💚"

Men går ju såklart att spekulera.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja, ett Quake som inte är multiplayer tack.

Gärna tillbaka till rötterna. Q4 var inte så upphetsande.
Mera nailguns och lighting gun till folket.

jag tycker dom gärna hade kunnat göra både multiplayer och singleplayer som back in the old days.
mod support hade varit trevlig med

Medlem

Behöver det nödvändigtvis bara vara 4? Var det inte i någon sån här Direct som dem annonserade ett antal före men sen så överraskade man med något extra utöver?

Vore ju ett perfekt sätt att smyga in Oblivion remaster/remake isf

Medlem

Vad vet vi? 3 st spel utan datum, i år. Ett "hemligt" nytt spel från en Xbox Game Studios utvecklare. Minst ett smygsläpp, kanske till och med två. Samma dag, den 23, kommer ju FF7Rebirth på PC. Kanske FF7R på Xbox? Som ett smygsläpp.

Medlem

Rykte om det hemliga spelet:

"There's a mysterious 4th game, our sources indicate that it's a new entry in a legendary Japanese IP that has decades of history, and it will make many happy."

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Skulle även gärna vilja se en nystart av Hexen.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Rykte om det hemliga spelet:

"There's a mysterious 4th game, our sources indicate that it's a new entry in a legendary Japanese IP that has decades of history, and it will make many happy."

Sega förnyade tydligen diverse rättigheter kring Ecco nyligen.

1
Skriv svar