Diskutera – Vad spelar du år 2050?
Vad spelar du om 25 år? Vilken slags gamer är du då?
GTA 7, som precis släppts.
Optimistiskt
2050, det känns längre bort än "bara" 25 år! Då är jag 62 år gammal och har väl bara 15 år kvar till pensionen. Skulle gissa att jag spelar ungefär samma spel som idag, följer Fragzone-fredag och dricker Dr Pepper.
Det är intressant att fundera över vilka spelserier som finns kvar då. Skulle inte förvåna mig ifall det kommer ett COD om året fram tills dess, jag spelar de varje år såklart, via Gamepass. Nvidia har precis släppt korten som du kopplar in dig i direkt i hjärnan men jag har inte råd med den dyraste varianten 800090 och får nöja mig med 800070TI där man får ut respektabla FPS. Där tar jag del av det senaste GTA 8 som släpptes kring jul.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
När jag tittar 25 år bakåt i tiden kan jag konstatera att min spelsmak har förändrats förvånansvärt lite. Jag spelar färre stora spel, vilket har med tidsbrist att göra. Och jag spelar betydligt färre racingspel, men det har med det skrala utbudet att göra (förr lanserades konsoler alltid med minst ett racingspel). I övrigt är det fortsatt action/adventure och plattform som gäller, och om jag ska gissa ser det ungefär likadant ut om 25 år.
Wildstar Classic
Jag tror och hoppas att.. tänk er en förstörd framtid typ Mad Max framtiden, fast istället för att folk letar bensin så är det en massa gamers som letar efter spel man kan spela utan internetuppkoppling och en massa launchers.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?