Diskutera – Vad spelar du år 2050?

Robot
Diskutera – Vad spelar du år 2050?

Vad spelar du om 25 år? Vilken slags gamer är du då?

#diskutera, #spelåret-2050

Medlem

Svår fråga. Något sånt här kanske?

Finns Yakuza kvar som franchise då så sitter jag förmodligen och spelar det

Medlem

Blir nog mycket om inte allt i VR/AR

Medlem

Morrowind, New Vegas... Och några nya brain input VR AI web5-spel som känns intressanta.

Medlem

GTA 7, som precis släppts.

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

GTA 7, som precis släppts.

Optimistiskt

Medlem

The Elder Scrolls 6 eller Star Citizen 1.0

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tror de blir mycket simulationer. Känner att jag är påväg åt det hållet ju äldre jag blir.

Testpilot

Final Fantasy XX kanske

Medlem

Nyaste Fallout – 5

Medlem

Antar jag kommer klaga att NHL fortfarande inte släppt på PC utan bara på konsol.

Sen räknar jag med att folk klagar översllt att inte HL3 har släppts ännu..

Gta7 har haft sin lansering trailer .. 2039 och folk börjar tappa tron på livet..

Medlem

Gissar på en het mix av patiens, sudoku och tower defense. Kanske äntligen kan känna att jag har tid med Civilization X och HOMM IX.

Medlem

Payday 2

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Heroes of Might and Magic 3.

Medlem

Pensionär Simulator...

Releasehästryttare

2050 är jag garanterat död så ..

Fragtjuv

2050, det känns längre bort än "bara" 25 år! Då är jag 62 år gammal och har väl bara 15 år kvar till pensionen. Skulle gissa att jag spelar ungefär samma spel som idag, följer Fragzone-fredag och dricker Dr Pepper.

Det är intressant att fundera över vilka spelserier som finns kvar då. Skulle inte förvåna mig ifall det kommer ett COD om året fram tills dess, jag spelar de varje år såklart, via Gamepass. Nvidia har precis släppt korten som du kopplar in dig i direkt i hjärnan men jag har inte råd med den dyraste varianten 800090 och får nöja mig med 800070TI där man får ut respektabla FPS. Där tar jag del av det senaste GTA 8 som släpptes kring jul.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

FM-guru
F.d. Sisyr

Half-life 3, som precis släppts i ofärdigt skick.

År 2050 finns jag inte längre. Upphört att existera. Gått ut för att träffa skaparen. Jag är en ex-sfär.

signatur

00:00:02:42

Dec
Medlem

Som en jämförelse så spelade jag Pokémon Blue för ca 25 år sedan. Idag spelar jag Gen III-remaken FireRed... så det blir kanske en omspelning av Pokémon igen under 2050, om jag fortfarande lever då.

signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

It's not a lake, it's an ocean

När jag tittar 25 år bakåt i tiden kan jag konstatera att min spelsmak har förändrats förvånansvärt lite. Jag spelar färre stora spel, vilket har med tidsbrist att göra. Och jag spelar betydligt färre racingspel, men det har med det skrala utbudet att göra (förr lanserades konsoler alltid med minst ett racingspel). I övrigt är det fortsatt action/adventure och plattform som gäller, och om jag ska gissa ser det ungefär likadant ut om 25 år.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

2050 kommer jag spela WoW 2

Civilization IV, 2050 kanske det äntligen finns datorer som kan fixa den där gigantiska kartmodden utan att krascha.

Medlem

Förhoppningsvis GTA VI 😂. Samma spelare som idag, inga dj¤%vla cyberglasögon och rörelsekontroller utan soffan och en standardiserad vanlig handkontroll för 2050.

Medlem
Medlem

2050? Då fyller jag 81 och har troligtvis firat mina sista 20 födelsedagar i en atomsäkrad bunker. Spelar Snake på en gammal Nokia jag hittade av en slump i en av gångarna i bunkern. Håller mobilen vid liv med hjälp av en välanvänd trampgenerator. Gott Nytt 2025.

Medlem

Då kanske backloggen börjar ta slut...

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Project Zomboid Build 50.

signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Jag tror och hoppas att.. tänk er en förstörd framtid typ Mad Max framtiden, fast istället för att folk letar bensin så är det en massa gamers som letar efter spel man kan spela utan internetuppkoppling och en massa launchers.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

123
Skriv svar