Riot-grundare om Arcane-kostnaden: "Allt handlar inte om pengar"
Hur kan en tecknad serie kosta 250 miljoner dollar? Gud så sjukt.
Ser helt vidrigt ut också baserat på de trailers jag sett.
En pixar/disney animerad film brukar ha en budget som vilken annan blockbuster film, blir inte billigare bara för att det är animerat. En tv serie har en längre speltid så om dom har en budget som en Pixar film så kommer dom snabbt upp till 250 miljoner på två säsonger.
Hur kan en tecknad serie kosta 250 miljoner dollar? Gud så sjukt
Menar du själva innehållet då eller animeringsarbetet? För jädrar i havet vad vackert det är att titta på!
Tid är ju pengar och att animera tar tid. Inte jättekonstigt att det kostar då kan jag tycka.
Menar du själva innehållet då eller animeringsarbetet? För jädrar i havet vad vackert det är att titta på!
Tid är ju pengar och att animera tar tid. Inte jättekonstigt att det kostar då kan jag tycka.
Tänker på arbetet. Pixar vet jag har enormt många människor som animerar och som du säger så är tid pengar.
Tänker på arbetet. Pixar vet jag har enormt många människor som animerar och som du säger så är tid pengar.
Ok. Skippa trailers och kolla några avsnitt är mitt tips. Sjukt bra första säsong, andra har jag precis börjat på.
Pixar är duktiga men personligen så tycker jag stilen i Arcane är betydligt mer intressant än något som Pixar fått fram de senaste, jag vet inte, 15 åren?
Det finns mycket om spelet League of Legends att säga (och då är jag ändå dum nog att fortfarande spela det...) men jag gillar ändå det man läser här.
Arcane kanske inte är allas kopp te, varken stilistiskt eller tonmässigt, men det är ju svårt att hävda något annat än att animerade serier/filmer kommer jämföras med Arcane framöver. Det här är den nya måttstocken för hur det går att berätta berättelser i det animerade mediet.
Sen är det ju svårt att inte sympatisera med uttalanden som "Vi säljer skins för att kunna göra saker som Arcane" och "Det finns andra värden än de kortsiktiga ekonomiska".
Heja Blåvitt
Kostanden var ju för producering och marknadsföring. Marknadsföringsbiten är nog säkert lejonparten av dom där 250m$, brukar vara så.
Har sett serien och tyckte den var bra, men insåg fort att vita heterosexuella män i 30 års åldern inte var målgruppen de siktade på😂
DE VA BÄTTRE FÖRR!👴🏻
Näe och bra är väl det? Allt behöver inte handla om oss. Som dig tycker jag serien är bra ändå fast målgruppen är någon annan. Hade inte tycker serien var bättre om det var fokus på män direkt.
Har sett serien och tyckte den var bra, men insåg fort att vita heterosexuella män i 30 års åldern inte var målgruppen de siktade på😂
DE VA BÄTTRE FÖRR!👴🏻
Har också sett den och kan med säkerhet konstatera att vita hetero män i 40-årsåldern absolut är målgruppen de siktade på, om vi nu bara ska utgå från personliga upplevelser 🙂
DE VA BÄTTRE FÖRR!👴🏻
Första säsongen är rent guld. Andra säsongen är kattguld i jämförelse.
Som både vit, heterosexuell och man så har jag inga som helst problem med första säsongen.
DE VA BÄTTRE FÖRR!👴🏻
Synd att inte ni ungdomar uppskattade den. Som heterosexuell man i 50-års åldern så älskade jag den, vilket mästerverk!
Edit. Jag visade visst att nämna att jag är ”vit” också, eftersom det verkade vara av betydelse.
Synd att inte ni ungdomar uppskattade den. Som heterosexuell man i 50-års åldern så älskade jag den, vilket mästerverk!
Edit. Jag visade visst att nämna att jag är ”vit” också, eftersom det verkade vara av betydelse.
Samma här, vit man i 35 års åldern älskar denna serie. Galet snyggt animerat och bra story. Även röstskådespelarna gjorde ett riktigt bra jobb men sen kommer det alltid finnas de som tycker att animerat är för barn och då får dom göra det men mer sånt här för oss som uppskattar det
DE VA BÄTTRE FÖRR!👴🏻
Du gillade den så varför är din hudfärg, läggning och ålder relevant? 😅
DE VA BÄTTRE FÖRR!👴🏻
Vit heterosexuell man i 30-årsåldern här som älskar Arcane. Det är nog bara du som hänger för mycket på Xitter.
H-How can she slap, kupo!?
DE VA BÄTTRE FÖRR!👴🏻
Jag är över 50 och extremt heterosexuell och vit. Du kanske bara är känslig.
Fantastisk serie.
1338 - One Step Above
DE VA BÄTTRE FÖRR!👴🏻
” Det ska även sägas att även om själva serien inte gått med vinst, ser den ut att ha kraftigt ökat intäkterna för Riot på andra håll.”
Det är så du driver ett framgångsrikt företag. Varje enskild produkt behöver inte bära sig själv så länge det bidrar till helheten. Jag arbetar på ett energibolag och att vi erbjuder solceller beror enbart på att det bidrar till helheten. Vi tjänar ingenting på de solcellsanläggningar vi säljer. Men de kunder som köper en anläggning av oss köper även andra tjänster och helheten blir en vinstaffär.
Vit heterosexuell man i 30-årsåldern här som älskar Arcane. Det är nog bara du som hänger för mycket på Xitter.
Har aldrig haft Twitter och blev inte direkt sugen efter Elon snusk köpte skiten. Du kanske inte ska ta allt du läser så seriöst?😂
Har också sett den och kan med säkerhet konstatera att vita hetero män i 40-årsåldern absolut är målgruppen de siktade på, om vi nu bara ska utgå från personliga upplevelser 🙂
Haha, det var min första tanke med. Jag gillade den som fan och jag brukar inte ens fastna för animerade serier. Dessutom fyller jag 50 i mars och då kan vi utöka målgruppen ytterligare. 😄
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Haha trodde utseendet var det sista man skulle klaga på om serien, jag tycker den är skit snygg, speciellt i hdr, ökar rörliga målnings effekten
Sen brukar AAA kvalitets trailer cinematics kosta från 50k-250k dollar i minuten
https://animost.com/uncategorized/how-much-does-it-cost-to-ma...