The Witcher 4 - Ciara Berkeley ersätter Jo Wyatt som Ciri
Efter kollat trailern ett par gånger så har jag redan vant mig med nya utseendet och röst, så det känns redan cannon för mig. (Va snabbt man anpassar sig till förändringar?)
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Efter kollat trailern ett par gånger så har jag redan vant mig med nya utseendet och röst, så det känns redan cannon för mig. (Va snabbt man anpassar sig till förändringar?)
Jag har ej vant mig vid ansiktet och lär ta ett tag innan jag gör men är väl en modern grej att fula ner (*normalisera) karaktärer nu...
Dåligt.
Anledningen är nog att den nya är en färsk skådespelare, mycket billigare.
Jo är en veteran
Som om cd projekt inte skulle ha råd.. lol
Som om cd projekt inte skulle ha råd.. lol
Som att företag inte gör allt de kan för att skära ner på kostnader.
Som att företag inte gör allt de kan för att skära ner på kostnader.
Som att spel idag (speciellt inom AAA-området) inte är projekt med rent bisarra budgetar.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Lite knepigt det där, men kanske nödvändigt? Nu kommer jag inte ihåg hur Jo Wyatt var som röstskådespelare i TW3, men jag har inget minne av att det fanns något speciellt att anmärka på. Att de tar in någon som kanske anses som en bättre röstskådespelare när Ciri får huvudrollen i ett eget spel känns därför inte helt orimligt...även ifall man förlorar en del av känslan/kopplingen till de tidigare spelen.
Vem vill ha en ny Geralt liksom?

Det som känns lite svårare att smälta är väl kanske hur de ändrar Ciris utseende. Ska det vara mer likt Ciara Berkeley för att synkningen ska fungera bättre? Nya och bättre tekniker kanske kräver det, för jag kan ju inte påstå att jag ser några större liknelser mellan Jo Wyatt och Ciri i TW3.

Det hade hursomhelst varit lättare att känna bandet till Ciri som vi känner ifrån TW3 ifall hon haft samma röst eller utseende, men att byta båda två gör det svårare...därför var jag inte helt säker på att det verkligen vad Ciri vi såg i klippet först. Fel utseende, röst, avsaknande av krafterna vi såg i TW3 ihop med faktumet att hon verkade ha genomgått Trial of the Grasses.
Allt vi har att gå på då är ju egentligen hårfärgen och ett ärr på kinden...något som av naturliga anledningar verkar vara synonymt med flera Witchers.
Dåligt.
Anledningen är nog att den nya är en färsk skådespelare, mycket billigare.
Jo är en veteran
Jag har svårt att se CDPR spara pengar på sen sådan struntsak med tanke på vad de gjort hittills, vad det kostat och vad det genererat.
Jag har ej vant mig vid ansiktet och lär ta ett tag innan jag gör men är väl en modern grej att fula ner karaktärer nu...
Ja, se bara hur många som svärtar ner offentliga forum med rena dumheter...
Jag har ej vant mig vid ansiktet och lär ta ett tag innan jag gör men är väl en modern grej att fula ner karaktärer nu...
Var så jäkla länge sen jag spelade TW3 nu så det kanske underlättade. Släpptes ju för 10 år sen i vår!!
Men hennes nya utseende känns mer trovärdigt till att vara en witcher och klara av allt vad det innebär
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Lite knepigt det där, men kanske nödvändigt? Nu kommer jag inte ihåg hur Jo Wyatt var som röstskådespelare i TW3, men jag har inget minne av att det fanns något speciellt att anmärka på. Att de tar in någon som kanske anses som en bättre röstskådespelare när Ciri får huvudrollen i ett eget spel känns därför inte helt orimligt...även ifall man förlorar en del av känslan/kopplingen till de tidigare spelen.
Vem vill ha en ny Geralt liksom?
https://static1.colliderimages.com/wordpress/wp-content/uploa...
Det som känns lite svårare att smälta är väl kanske hur de ändrar Ciris utseende. Ska det vara mer likt Ciara Berkeley för att synkningen ska fungera bättre? Nya och bättre tekniker kanske kräver det, för jag kan ju inte påstå att jag ser några större liknelser mellan Jo Wyatt och Ciri i TW3.
https://pliki.ppe.pl/storage/4e81e78e012cd52a3cd1/4e81e78e012...
Det hade hursomhelst varit lättare att känna bandet till Ciri som vi känner ifrån TW3 ifall hon haft samma röst eller utseende, men att byta båda två gör det svårare...därför var jag inte helt säker på att det verkligen vad Ciri vi såg i klippet först. Fel utseende, röst, avsaknande av krafterna vi såg i TW3 ihop med faktumet att hon verkade ha genomgått Trial of the Grasses.
Allt vi har att gå på då är ju egentligen hårfärgen och ett ärr på kinden...något som av naturliga anledningar verkar vara synonymt med flera Witchers.
Att hon ska likna Ciara kan vi nog bortse ifrån. Ciara är yngre än Jo vad jag förstått? Så det handlar mer om att det ändrat hennes utseende för att Ciri blivit äldre och säkert åldrats ännu mer på grund av sitt karriärsval som monsterjägare. Så här ser Ciara ut så det är rätt olikt Ciri i trailern. Hon påminner faktiskt lite Yennifer i Netflix-serien.
"Writer and Fighter"
Jo, kvinnliga karaktärer görs med flit fula för att motverka sexism och för att få alla känna sig inkluderade, men inte i det här fallet. Vuxna Ciri i The Witcher 4 är ju oerhört snygg.
Memento Mori
Vem bryr sig om utseendet, Det lär komma en mod som fixar tillbaka "gamla" ciri utseendet på några veckor. Rösten får man leva med.
Finns AI mods som ändrar röster nuförtiden
Så det kommer fixas också
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Nu har jag bara spelat igenom Witcher 3 en gång så är kanske inte så konstigt men har ingen direkt minnesbild av Ciris röst eller skådespelarinstatsen så det bytet spelar ingen roll personligen. Kan dock förstå att att det kan vara en grej om man verkligen gillade rösten, jag vet ju bara hur förbannad jag blev när jag lyssnade på Tintin någon gång tidigt 2000-tal och det var inte Tomas Bolme som var berättarrösten, fullständig katastrof. Men å andra sidan så har man ju fallet med Dumbledore i filmerna där skådisen tyvärr var tvungen att bytas pga dödsfall, där gjordes det extremt bra tycker jag.
Gällande utseendet så är det väl inte konstigare än att tekniken har gått framåt samt att Ciri tycks ha gått igenom en hel del saker i livet sedan dess? Sådant har en tendens att sätta sina spår och det var väl ingen som inte såg att det var Ciri, vilket väl borde tyda på att det inte är någon jätteskillnad. Och jag menar förändrades inte Geralt rätt mycket mellan de 3 spelen också? Och då inte bara pga de uppenbara tekniska framstegen.

Ja, se bara hur många som svärtar ner offentliga forum med rena dumheter...
Jaja, dåligt formulerat av mig, med fula ner menar jag normalisera från brudar som brukar se riktigt bra/sexiga ut, och inte att dem faktiskt blir fula.
Men där är smaken som baken, många klagade på att Star Wars Outlaws huvudkaraktär är så "ful", medan jag tyckte hon ser bra ut.
Hur som, Ciri såg ut på ett viss sätt i Witcher 3 och när man ändrar ansiktet rätt rejält så blir det svårt för mig. Finns många exempel som med Spiderman störde mig väldigt mycket.
Synd! Märkte direkt under TGA att något inte stod rätt till när Ciri öppnade munnen. Tyckte Wyatt gjorde ett mycket bra jobb i 3an så jag förstår inte varför dom skulle byta ut henne.
Kanske inte var upp till cdpr själva? Som jag förstått det är detta början till en ny trilogi med ciri som huvudkaraktär, kan vara svårt att binda upp någon under såpass lång tid och kanske enklare med någon annan 🤷♂️
Anses Ciara vara en bättre skådis?😂😂, vad får du det ifrån?.. hon är ju hur färsk som helst,..
Jo Wyatt har en lång meritlista,
Anses Ciara vara en bättre skådis?😂😂, vad får du det ifrån?.. hon är ju hur färsk som helst,..
Antagligen gjorde hon bättre ifrån sig på Auditition. Simple as that! men det är ju inte ovanligt att gaphalsande foliehattar alltid tror det finns en agenda hos spelutvecklare nu för tiden.
Antagligen gjorde hon bättre ifrån sig på Auditition. Simple as that! men det är ju inte ovanligt att gaphalsande foliehattar alltid tror det finns en agenda hos spelutvecklare nu för tiden.
Kan ju också vara så enkelt som att Jo inte hade tid? Eller kanske inte ville låsa upp sig som huvudperson i en ny serie spel. Hennes roll i 3an är ju ändå ganska liten i jämförelse med typ Geralt.
"Writer and Fighter"
Funkar inte alltid att bara använda rutinerade namn och tro att det blir bra.
Case in point: Borderlands-filmen
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Att hon ska likna Ciara kan vi nog bortse ifrån. Ciara är yngre än Jo vad jag förstått? Så det handlar mer om att det ändrat hennes utseende för att Ciri blivit äldre och säkert åldrats ännu mer på grund av sitt karriärsval som monsterjägare. Så här ser Ciara ut så det är rätt olikt Ciri i trailern. Hon påminner faktiskt lite Yennifer i Netflix-serien.
<Uppladdad bildlänk>
Eller hur? Jag sökte efter någon tänkbart rimligt svar till varför man skulle ändra utseendet så mycket från "originalet". Jag har absolut ingenting emot Ciris nya utseende, och min första tanke kring utseendet var att det skulle funka med en äldre Ciri, även ifall jag som sagt undrade ifall det ens skulle vara Ciri till att börja med.
Nu har jag bara spelat igenom Witcher 3 en gång så är kanske inte så konstigt men har ingen direkt minnesbild av Ciris röst eller skådespelarinstatsen så det bytet spelar ingen roll personligen. Kan dock förstå att att det kan vara en grej om man verkligen gillade rösten, jag vet ju bara hur förbannad jag blev när jag lyssnade på Tintin någon gång tidigt 2000-tal och det var inte Tomas Bolme som var berättarrösten, fullständig katastrof. Men å andra sidan så har man ju fallet med Dumbledore i filmerna där skådisen tyvärr var tvungen att bytas pga dödsfall, där gjordes det extremt bra tycker jag.
Gällande utseendet så är det väl inte konstigare än att tekniken har gått framåt samt att Ciri tycks ha gått igenom en hel del saker i livet sedan dess? Sådant har en tendens att sätta sina spår och det var väl ingen som inte såg att det var Ciri, vilket väl borde tyda på att det inte är någon jätteskillnad. Och jag menar förändrades inte Geralt rätt mycket mellan de 3 spelen också? Och då inte bara pga de uppenbara tekniska framstegen.
https://i.redd.it/lj6nyq7htbb91.jpg
Jo, i ettan såg han ju för rolig ut, med tagens teknik mätt Samtidigt så har det hänt vansinnigt mycket mellan TW1 och TW3, medan jag inte ser att det hänt så vansinnigt mycket med karaktärsrealismen mellan TW3 och idag. Den är fruktansvärt bra redan i TW3, och skillnaderna börjar bli för små för att man (iaf jag) ska tänka på dem.
Det är väl kanske därför jag tycker att dagens Ciri borde vara mer lik den tidigare i ansiktet, såvida det inte fanns några tekniska förklaringar som jag inte känner till som sätter käpparna i hjulet.
Jaja, med fula ner menar jag normalisera från brudar som brukar se riktigt bra/sexiga ut, och inte att dem faktiskt blir fula.
Men där är smaken som baken, många klagade på att Star Wars Outlaws huvudkaraktär är så "ful", medan jag tyckte hon ser bra ut.
Hur som, Ciri såg ut på ett viss sätt i Witcher 3 och när man ändrar ansiktet rätt rejält så blir det svårt för mig. Finns många exempel som med Spiderman störde mig väldigt mycket.
Det där lät mycket bättre, mer nyanserat
Det har jag inte fått någonstans alls ifrån, jag har ingen aning själv, men några tidigare inlägg antydde ju att Jo Wyatt skulle gjort en dåligt jobb med Ciri i TW3, vilket jag inte har något minne av att jag skulle kunna hålla med om. TW3 har enbart varit ett stycke ren perfektion för mig, inget annat. Letar man skavanker och fel så hittar man det i allt...jag föredrog att njuta av spelet istället, och det gjorde jag till 100%
Kanske inte var upp till cdpr själva? Som jag förstått det är detta början till en ny trilogi med ciri som huvudkaraktär, kan vara svårt att binda upp någon under såpass lång tid och kanske enklare med någon annan 🤷♂️
Kan ju också vara så enkelt som att Jo inte hade tid? Eller kanske inte ville låsa upp sig som huvudperson i en ny serie spel. Hennes roll i 3an är ju ändå ganska liten i jämförelse med typ Geralt.
Det där är ju en förklaring som jag köper helt och hållet vad gäller rösten, men det förklarar ju inte utseendet. I ett spel så tänker jag att man kan välja allting som inte är direkt anknutet till verkligheten...som en skådespelares röst.
Nåja, detta är ju mer en nyfikenhet till anledningen mer än någon slags kritik...blandat med faktumet att jag gillar både Geralt och Ciri som de är, och som jag lärt känna dem i TW3. Redan under spelet var det en knepig känsla att de inte finns på riktigt trots att jag kan se dem.
Som erfaren bokläsare så målar man ju upp ett ansikte och en personlighet till karaktärerna man läser om, som man många gånger kommer att sakna när man stänger sista sidan. Antar att jag någonstans såg fram emot att återse en gammal vän när jag startade trailern till TW4, och undrar vem främlingen i videon är
Trist de retconnar och nu helt plötsligt kan kvinnor bli witchers. Ciri var bra som hon var. Helt onödig retcon.
Jag kommer inte döma och hoppa på ogrundade slutsatser innan jag spelar spelet. De gjorde ju en fantastiskt fortsättning på böckerna, och jag tänker utgå ifrån att det finns en förklaring till varför vi inte ser några av de krafter vi sett Ciri använda i spelen, eller varför hon kan dricka vad som verkar vara en Cat-potion i filmen...kanske var en Cat-light?