Svenska och urläckra Eriksholm: The Stolen Dream får gameplay-trailer

Robot
Svenska och urläckra Eriksholm: The Stolen Dream får gameplay-trailer

Smyg, vilseled och upptäck vad som hänt med Herman.

#Eriksholm-the-stolen-dream, #River-end-games

Medlem

Är försiktigt optimistisk.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Mycket nyfiken på detta!

Medlem

Vet vi något om vilket språk de erbjuder? Skulle vara kul med svenska. Men utvecklarna kommer ifrån Litauen
"Nordcurrent is a developer and publisher of casual games for smartphones, tablets, and PC/Mac, established in 2002 in Vilnius, Lithuania. Headquartered in Lithuania, Nordcurrent has development studios in Vilnius, Odesa, Dnipro, Warsaw, Gothenburg, and is a growing team of 360+ colleagues."

eld
Medlem
Skrivet av itsnotme:

Vet vi något om vilket språk de erbjuder? Skulle vara kul med svenska. Men utvecklarna kommer ifrån Litauen
"Nordcurrent is a developer and publisher of casual games for smartphones, tablets, and PC/Mac, established in 2002 in Vilnius, Lithuania. Headquartered in Lithuania, Nordcurrent has development studios in Vilnius, Odesa, Dnipro, Warsaw, Gothenburg, and is a growing team of 360+ colleagues."

De äger den svenska studion bakom spelet

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av itsnotme:

Spelet utvecklas av River End Games som är förlagda i Göteborg och främst består av svensk personal. De ägs av utgivaren du nämner, som köpte studion så sent som under fjolåret.

Medlem

Skitsnyggt spel är det, men det är en våldsamt stor dikotomi mellan gameplay och mellansekvenser, men jag tror det är ett smart drag, annars tror jag inte spelet hade fått mycket uppmärksamhet 😅 Alltid gillat dessa slags Commandos-spel, så tror det kan bli roligt. Hoppas bara att prislappen hamnar på en rimlig nivå så det säljer.

Skrivet av Mikael Berg:

Spelet utvecklas av River End Games som är förlagda i Göteborg och främst består av svensk personal. De ägs av utgivaren du nämner, som köpte studion så sent som under fjolåret.

Oj, ett par kända ansikten där. Andreas Roman kommer man ju ihåg from gamla Neogames-tiden på 90-talet. Har nog läst de flesta böcker han skrivit. Och Theo Waern som gjorde The Journey Down-spelen. Kul att se att han fortfarande håller på i branschen!

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Står i rubriken och brödtexten att utvecklaren är svensk.

Releasehästryttare

Med största sannolikhet så kommer detta bli en enorm flopp, spelet har enbart 4000 följare på Steam just nu.

Medlem

Kan verifiera att spelet är helt svenskt utvecklat. De nuvarande ägarna köpte studion när Embracer behövde sälja förra året. Såg en intervju om hur de har arbetat med modeller, kläder och liknande, under spelets utveckling och måste säga att ambitionen och ihärdigheten är minst sagt imponerande. Det ligger kärlek bakom detta spelet, så jag har höga förhoppningar!

Intervjun för den intresserade
https://www.youtube.com/live/7UkAxQADrbA

Medlem

Är det någon som vet var i världen spelet är utvecklat?

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Är det någon som vet var i världen spelet är utvecklat?

Jag hörde något om Litauen men jag vet inte

1
Skriv svar