Indiana Jones and the Great Circle
Wolfenstein-studios Indiana Jones-tolkning är värdig och älskvärd – men ängslig.
#indiana-jones, #machinegames, #the-great-circle
Det var en trevlig och bra recension även om jag höll tummarna för ett riktigt topp-betyg, vem vet, kanske kommer jag att ge det ett högre betyg själv.
Hur långt skulle du säga att äventyret är?
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Eurogamer
5 / 5
IGN
9 / 10
Game Rant
8 / 10
PC Gamer
86 / 100
TheGamer
3.5 / 5
GamesRadar+
5 / 5
GameSpot
9 / 10
Hardcore Gamer
4 / 5
Samma folk som älskar urusla spel som floppar efter några veckor. Alltid kul att se.
Lät väl rimligt, de har visat så lite ändå och allt de visat har varit ganska sådär. Jag tror detta är ett roligare spel att kolla på, som en off brand film typ.
Ingen är förvånad över att ign ger spelet 9/10, sicken skitsida, kan de ens ge ut sämre betyg?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Vågat ändå att göra ett spel på den gamle filmhjälten. För i slutändan så vill de tjäna pengar. Kidsen har nog ingen relation till Indiana Jones. "Vem är den där gamla gubben?"
Själv så växte jag upp med filmerna. Såg Indiana Jones och de fördömdas tempel på bio för 40 år sen. Men jag vill inte spela som Indy.
Av de Indy-spel som spenderats tid med får det väl sägas att The Fate of Atlantis lämnat störst avtryck (handling, stämning) och The Emperor's Tomb känts som det mest träffsäkert progressiva för dess tid även om Tomb Raider uppenbart haft mycket att säga om det mesta av spelets design.
Men inget Indy har känts som någon direkt fullträff, eller ens i närheten av det.
Eurogamer
5 / 5
IGN
9 / 10
Game Rant
8 / 10
PC Gamer
86 / 100
TheGamer
3.5 / 5
GamesRadar+
5 / 5
GameSpot
9 / 10
Hardcore Gamer
4 / 5
Detta är snarare ett tecken på att man bör ha lägre förväntningar på spelet. Det som dessa siter älskar är i verkligheten oftast mediokert Microsoft har verkligen inte lyckats leverera på sina spel efter alla uppköpen.
Detta är snarare ett tecken på att man bör ha lägre förväntningar på spelet. Det som dessa siter älskar är i verkligheten oftast mediokert Microsoft har verkligen inte lyckats leverera på sina spel efter alla uppköpen.
Herregud vilken generalisering av webbsidor och människor som jobbar där. Tror ni själv på det ni skriver??
Fakta är att majoriteten av 45 recensioner per plattform verkar tycka spelet är skitbra. Men bara för att FZas recensent ger det 3/5 så måste de som ger bättre betyg vara ”dåliga” av något slag. Eller korrupta, eller hata bra spel och älska dåliga. Alltså.. 😂😂
Also, inför 1-10-system. 1-5 är ju begränsat på alla dess vis. Varför ens ha betygsystem i siffror med endast 5? Personlig åsikt där bara.
Okej! Kanske får ta tummen ur och faktiskt köpa spelet!
Samma folk som älskar urusla spel som floppar efter några veckor. Alltid kul att se.
Du vet väl att det finns mer än en person som recenserar spel på en spelredaktion?
Herregud vilken generalisering av webbsidor och människor som jobbar där. Tror ni själv på det ni skriver??
Fakta är att majoriteten av 45 recensioner per plattform verkar tycka spelet är skitbra. Men bara för att FZas recensent ger det 3/5 så måste de som ger bättre betyg vara ”dåliga” av något slag. Eller korrupta, eller hata bra spel och älska dåliga. Alltså.. 😂😂
Also, inför 1-10-system. 1-5 är ju begränsat på alla dess vis. Varför ens ha betygsystem i siffror med endast 5? Personlig åsikt där bara.
Balans! Läs orden istället för att stirra på siffror.
1-5 tycker i alla fall jag är ett bra system (men kan å andra sidan tycka att betyg i sig är hämmande). Har jobbat med ytterligheterna. 1-100 (PCG) och 1-5 (FZ). Det finns såklart för- och nackdelar med allt, men 1-5 tycker jag är tydligt. Man tvingas tänka till, ta ställning, rannsaka sig själv. Samtidigt blir det knasigt när man översätter det till Meta och Opencritic. 3 av 5 är t.ex. inte detsamma som 6 av 10. Det borde vara så, men snarare är en trea detsamma som en, tja, sjua. Och på hundraskalan, ja, det var fasligt svårt att välja mellan 91 och 92, men mellan 71 och 72... betydde det ingenting?
Nej, jag gillar ord mer än siffror. Det är bättre att läsa vad Jocke skriver än att hänga upp allt på siffran. Det är mina fem cent. Also: är taggad på att sätta tänderna i detta på måndag och bilda mig en egen uppfattning. Förhandsspelade det och blev på det hela taget väldigt övertygad. Men vi får se. Har ju bara fått en aptitretare än så länge.
En Bamseponny av folket
Tack för en väldigt välskriven och informativ recension!
Efter att ha läst både denna och svenska Gamereactors recension och kollat några andra på YouTube bekräftas de flesta av mina förväntningar och farhågor. Jag har räknat med 3/5 eller 7/10 och är glad för att jag inte föll för min villhöver-känsla och bokade samlarutgåvan. Men jag kommer köra detta via Game Pass och säkert ha väldigt roligt. Det känns som en bra avslutning på spelåret på något vis. Atmosfär trumfar dock sällan gameplay i min värld så det ska bli intressant att se hur roligt det kommer vara i praktiken.
3/5 spel brukar vanligtvis vara spel som jag gillar av någon konstig anledning
Kan det kanske ha att göra med att det är spel där man redan har accepterat en brist, som gameplay eller annat del av kakan, och på sätt är man där för en mer specifik styrka. Ett exempel är Star Wars Outlaws (vet inte om det faktiskt har 3/5 här, MEN det är lite så jag betygsätter det och då har jag inte spelat det än). Ett spel där förväntningarna är balanserade och när jag väl spelar det så kommer jag gilla det för att jag gillar universumet och det kommer vara kul ett tag, även om det kanske inte tar mig hela vägen.
Känner att Indiana Jones hamnar lite samma för mig. Tror jag har en fått en bra idé av vad jag kan förvänta mig, ser fram emot en kul presentation samt äventyr, och tänker njuta av det tills jag inte njuter längre - och så var det med det.
3/5 låter ändå ganska bra. Med tanke på systemkraven är jag nog inne på PS5 releasen. Men, eftersom det finns på Gamepass så testar jag ändå på PC och kan passa på och testa MS Flight Sim 24.
Om jag gillar spelet så blir det köp på PS5 senare. För ngn som gillar Tomb Raider, Uncharted (och Indy allmänt) så är det "vanligt" att jag lirar på bägge platformer.
PS: apropos betyg annanstans, om ngn citerar IGN - de gav just MSFS24 en 9:a .... asså, jag vet inte. Men Gamepass är ju ett billigt sätt att testa själv.
Eurogamer
5 / 5
IGN
9 / 10
Game Rant
8 / 10
PC Gamer
86 / 100
TheGamer
3.5 / 5
GamesRadar+
5 / 5
GameSpot
9 / 10
Hardcore Gamer
4 / 5
Samma siter som deltar i att hylla tokdåliga spel och såga populära/bra spel i hopp om att utbilda oss att bli en modern publik.
Lät väl rimligt, de har visat så lite ändå och allt de visat har varit ganska sådär. Jag tror detta är ett roligare spel att kolla på, som en off brand film typ.
Ingen är förvånad över att ign ger spelet 9/10, sicken skitsida, kan de ens ge ut sämre betyg?
Ja, Space Marine 2 fick 8, eftersom det är problematiskt.
Du vet väl att det finns mer än en person som recenserar spel på en spelredaktion?
De har alla samma ideologi och sätter betyg därefter.
I drank what?
Här får Indy 9 av 10
https://www.ign.com/articles/indiana-jones-and-the-great-circ...
Håller med, 1-10 känns som en bättre skala