Diskutera – Vilken är din favoritserie?

Medlem

Fallout

signatur

Jag kan inte minnas det jag har glömt.

Medlem

Fallout
Elder Scrolls
Broken Sword

Medlem

Thief 1-3
Deus Ex (2an är svagast dock)
Mario spelen
Arkham
Stalker 1-3 (inte börjat med nya än)

Medlem

Tales of.

Inte lätt när flera av dom stannar i Japan, och Blue protocol såg ut som ett Tales MMO. Inte lätt just nu

Medlem

Finns en del...
Mass Effect, Dragon Age, Fallout och Elder Scrolls är det första jag kommer på.

Medlem

Ratchet & Clank.
WoW. (om det nu räknas)
GTA.
Halo.
Mass Effect.

signatur

Man blir aldrig för gammal för att spela 🙂

Medlem

Finns många jag älskar men den enskilt bästa för mig är GTA.

Medlem

OG Halo trilogin (+ODST). Vet inte hur många gånger jag har kört igenom Halo 2 och 3.

It's not a lake, it's an ocean

Detta är hopplöst svårt. För mig kommer serier och går lite grand. Tomb Raider är ett sådant exempel. Älskade det första spelet och påminns när jag spelar remastersamlingen om varför det blev så älskat. Sedan tappade vi kontakten, Lara och jag, och först i och med rebooten 2013 var jag med i matchen igen.

Blickar jag bakåt blir nog svaret Halo-trilogin 2002-2007. Kan slänga med Reach där också. Få spel har gjort mig lika uppslukad och fått mig att längta lika mycket efter nästa del. Jag har haft väldigt roligt med alla Halo-spel, inklusive Halo Infinite, även om känslan av att bli golvad inte funnits där sedan Halo 3.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det är så sjuuuuuukt svårt att välja vilken som är den FAKTISKTA favoriten, för det har ändrat sig genom tiderna och det finns alltid något spel i serien som inte är så bra...

Men får nog ändå säga The Elder Scrolls. Även om jag själv faktiskt bara spelat Oblivion och Skyrim ^^

Hedersomnämnanden:
Diablo (1-2)
Thief (1-2)
Stalker

signatur

Submission is for the weak

Medlem

Civilization är nog klar etta. Måhända följt av Heroes of Might & Magic.

Medlem

Civilization, Path of Exile, Command and Conquer,

Medlem
Monkey Island och...

Portal spelen, Monkey Island och Galaga vinner

Edit: Glömde ju Nintendos underbara Super Mario serie

signatur
Medlem

Jag håller Mass Effect högst. Jag satt och laddade ner trailers på min Xbox 360 och väntade spänt på detta och resultatet var magiskt. Jag recenserade spel för en tidning på den tiden och det var nog min enda 10/10. Jag upplevde trilogin när den kom och har spelat om den massor av gånger.

Medlem

The Last of Us. Utmanad av Metro och The Witcher.

Medlem

Command & Conquer
Splinter Cell
Perfect Dark
Metroid
Zelda

Medlem

Metroid
Zelda
Castlevania

Medlem

Metal Gear Solid, Castlevania, Metroid, Zelda, Gears of War, Halo och Ori.
Utan inbördes ordning även om jag nog vågar påstå att MGS ligger hjärtat närmst.

Medlem

Ys.

Etrian Odyssey.

Castlevania.

Mega Man.

Mario / Zelda / Metroid.

Phantasy Star.

Final Fantasy.

Inte nödvändigtvis alla spel i respektive serie, dock.

Medlem
Medlem

Gears of war, Halo och Resident evil blir delad etta. Sjukt bra upplevelser i dessa serier! Nästan inga horribla spel iallafall

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Det får väl bli Baldur's Gate 1 och 2 med expansioner då

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Är jämnt mellan Mario och Zelda!

Medlem

Skulle väl vara Command & Conquer, Quake och möjligen Mass Effect, annars så är serier inte sådär jätteintressanta för mig.

Medlem

Jag måste nog säga att Starfield är den jämnaste spelserien jag spelat.

Men mest timmar är solklart Europa Universalis, tätt följt av Hearts of Iron.

Skribent

Försöker komma på en riktigt dålig spelserie att posta som skämt, men jättedåliga spel får sällan uppföljare så jag går lite bet.

Medlem

Mirror’s Edge
Metroid

Medlem

Tveklöst Pokémon, även om serien sakta men säkert gått utför efter Platinum.
Har inte spelat något sedan Sword/Shield.

Medlem

The Last of Us
Uncharted
God of War och
Final Fantasy

Medlem

Jag gillar så mycket så jag har ingen specifik serie. Men först och främst så gillar jag det mesta Sony/Playstation spottar ur sig. Sen står Souls Persona och Final Fantasy(mellan 6-10) serierna väldigt högt.

123
Skriv svar